Ny Spillemaskine

  • Jeg skal have mig en ny "Spillemaskine", men hvilken vej skal jeg gå ?


    Skal den være med Intel Core2Quad cpu eller....
    Skal jeg vælge en med AMD cpu i stedet for ????


    Jeg har valget imellem "Intel - Core2Quad Q6600 8MB 4x2,40GHz" eller "AMD Athlon64 x2 6000+ DualCore"


    Hvad er bedst ?


    De to computere der skal vælges imellem er :


    Intel : http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99108&type=pcsystem


    AMD : http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99103&type=pcsystem


    /elm

  • tag 8800GT hvis det er muligt, pt ville jeg vælge E6850 fremfor Q6600 med mindre du vil overclocke den

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    tag 8800GT hvis det er muligt, pt ville jeg vælge E6850 fremfor Q6600 med mindre du vil overclocke den


    hvorfor ?


    jeg river samme temp. på min Q6600 G0 3GHz som jeg gjorde på E6850 G0 3GHz både ide og load
    og så er Q66 jo meget hurtigere til en masse ting, og bliver meget mindre pressed i en del software

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    hvorfor ?


    jeg river samme temp. på min Q6600 G0 3GHz som jeg gjorde på E6850 G0 3GHz både ide og load
    og så er Q66 jo meget hurtigere til en masse ting, og bliver meget mindre pressed i en del software


    Fordi der pt ikke er vildt mange ting der tager brug af 4 kerner, og de applikationer der bruger 4 kerner bruger dem oftest ikke ret godt....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    jeg kan stadigvæk ikke se hvorfor en E6850 skulle være et bedre valg ?


    og så kan jeg nævne en del der køre på alle 4 kerner


    Må man hører nogle spil som ydnyttter 4 kerner godt?

  • Crysis udnytter quad, og det vil de fleste kommende spil også gøre. Kom nu med i kampen i stedet for at tro, at core duo er fremtiden.

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mtum
    Crysis udnytter quad, og det vil de fleste kommende spil også gøre. Kom nu med i kampen i stedet for at tro, at core duo er fremtiden.


    HOST... Jeg har haft Quad Core og Core 2 Duo E6850 og Q6600 og Q6600 var ikke bedre når man ikke oc'ed, de var nogenlunde lige... Skyldes at til trods for at den udnytter de fire kerner, så gør den det elendigt...


    Det er rigtig at understøttelsen bliver bedre og bedre, hvornår det bliver helt optimalt er en anden side af sagen.


    Derudover så skriver jeg at den skal udnytte 4 kerner godt...


    Og jeg har heller ikke sagt at jeg ville vælge en E6850, jeg ville nu tage Q6600 har begge og jeg har da Q6600 i min pc pt. selvom den kun oc'er til 2.5 hvor min E6850 nåede 4GHz 24/7 stabilt...


    Det skyldes så mit skod mobo... :crazyeyes:

  • 2.5GHz (Q6600) ?? det kan da ikke være mobo hvis det er det samme som du river 4GHz på (E6850)



    over halvdelen af de ting jeg bruger min pc til understøtter quads, så jer er super glad for at jeg skiftede, i neden ståendene sofware giver det mindst 40% extra


    Q6600 G0 @3GHz


    det giver faktisk så godt at jeg ikke gider at lave et højere clock


    PowerDVD (hddvd/bluray afspilning)
    Nero/dvdfab/dvdshrink ect. (video encoding)
    winrar (multi treading)


    crysis
    lost planet
    COD4
    company of heroes


    i spil handler 90% om grafikkorted


  • Og hvad baserer du dette udsagn på?


    Lad os tage et eksempel; Unreal Tournament 2004 - 16 Bots - High Quality
    Hvis vi går ud fra, at grafikkortet er i orden, vil en Q6600 trække over 90 fps, mens D805 ikke vil komme op på 40 fps. Altså vil frameraten blive mere end 100% forbedret ved skift fra D805 til Q6600.


    - det stemmer vist ikke helt overens med dit udsagn? ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Det er 680i bundkortene der i det hele taget ikke kan OC quad cores spcielt godt...


    Men som du selv skriver så er der hvor den helt store forskel ikke i spil...


    Jeg er da også ganske tilfreds med at skifte dog er det træls at den kun kan 2.5 :crazyeyes:


  • Det defekt så det skal tilbage til shg.dk :crazyeyes:


    Jeg skal have et 780i når det kommer da jeg har fundet ud af hvad SLI gør når man vil spille Crysis... :D


  • Undskyld mig, men for det første er den ikke så gammel endda, og hvad har det i øvrigt med sagen at gøre? Hvis grafikkortet virkelig betyder 90%, så kan det da næsten være ligemeget hvor stor CPUen er? :pokey:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Intel er foran når pt. så jeg ville tage en Q6600, har dog ikke kigget selve pc'en igennem...


    Core2Quad Q6600 8MB 4x2,40GHz
    contra
    Core2Quad Q6700 8MB 4x2,67GHz


    ydelses mæssigt er der noget at hente der, ??


    Nu skriver flere herinde at Q6600 er godt, men hvad med Q6700, hvad er forskellen andet end at det er hurtigere cpu´er der sidder på Q6700


    Måske et dumt spørgsmål, men jeg vover pelsen :-)



    /elm