Konvertere fra Optical til Phono L/R

  • Hej folkens. Har et lille problem jeg håbede en af jer kunne hjælpe mig med
    Nu ligger landet sådan at min lillebror har fået et LG 42LF65 tv.
    Jeg har så et 2 år gammelt Phillips HTS 3300 home theater anlæg som han kunne overtage, så han kunne få lidt sorround til sit nye tv.
    Problemet ligger i, at phillips anlægget kun har scart udgang og Phono L/R indgang.
    Fjernsynet har self scart, men har ikke Phono L/R.
    Jeg kan godt få lyd ud af anlægget via scart, men kun når fjernsynet kører på almindelig tv signal. Jeg kan altså ikke få lyden til at spille med f.eks component eller HDMI udgangene. Der får jeg stadig lyden fra tv signalet


    Fjernsynet har så en optical udgang. Jeg tænkte så på om det var muligt at få en optical -> Phono L/R converter.

    Har fundet den her Converter, Men ved ikke om den kun kan køre fra Phono L/R -> Optical, eller om den kan køre begge veje.


    Er der nogen der evt ved om man kan få en sådan converter, eller har en anden løsning på problemet.

  • Præcis i hvilke situationer (ud over når der ses TV) er det du vil have lyd fra TV'et til anlægget?


    Hvis du ser DVD, så skal lyden jo slet ikke sendes til TV'et.

  • PS3, Xbox, Xbox360, PS2. Du må næsten selv vælge :P
    De sender jo lydsignalettil tvét, og så vil jeg godt have at det så sender signalet videre til sorroundanlægget. Ved at jeg med de 3 af konsollerne kan sætte deres lydudgange direkte til anlægget, men det er træs at skulle skifte hver gang man bruger de forskellige konsoller. Så kunne man købe en phono switch, men det er næsten vigtigst at det funger på PS3én som kører igennem HDMI
    Havde intet problem på mit Samsung M87 fordi den havde Phono L/R udgang

  • Hejsa


    tager jeg helt fejl hvis jeg syntes at have læst at man ikke kan udnytte hdmi på de alm phono indgange altså at man skal bruge en optisk eller coaxial (digital indgang)

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Problemet er nok rettere at du lige har skrevet i en tråd der er over tre år gammel. Mon ikke han har fundet en løsning i mellemtiden? :pokey: :crazyeyes:


    Og velkommen til Tweak. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |