• har overvejet om jeg skal ud og invistere i ny pc buget omkring 9-10k er ikke sikker endnu men vil gerne se hvad jeg kan få for pengene :) så kom med nogle bud plz :D

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU

  • ups var vidst ikke specifik nok vil selvfølgelig bygge selv men vill bare høre hvad der er hot at smide i for tiden (skal gerne kunne oc) ^^

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU

  • Mit indtryk er at det faktisk er billigere at købe en samlet pc, frem for at bygge en selv. F.eks. topdata's gaming PC'er. Jeg kender ikke til topdatas service, men jeg synes de har nogle fine priser, i hvert fald på nogle af maskinerne. De sælger da også PC'er der er oprettet for ret lang tid siden, hvor de har glemt at opdatere prisen, og dermed er prisen ikke særlig konkurrencedygtig.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Mit indtryk er at det faktisk er billigere at købe en samlet pc, frem for at bygge en selv. F.eks. topdata's gaming PC'er. Jeg kender ikke til topdatas service, men jeg synes de har nogle fine priser, i hvert fald på nogle af maskinerne. De sælger da også PC'er der er oprettet for ret lang tid siden, hvor de har glemt at opdatere prisen, og dermed er prisen ikke særlig konkurrencedygtig.


    Tit og ofte er problemet bare at de færdigsamlet pcér altid et eller andet sted har en mangel. Det undgår man ved at samle selv. Enten er gfx dårligt eller ram eller noget andet. Og skal du så ud og købe f eks et andet gfx og så sælge det der var i så er det jo lige fedt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Tit og ofte er problemet bare at de færdigsamlet pcér altid et eller andet sted har en mangel. Det undgår man ved at samle selv. Enten er gfx dårligt eller ram eller noget andet. Og skal du så ud og købe f eks et andet gfx og så sælge det der var i så er det jo lige fedt.


    Så finder man jo bare et sted hvor de har den man søger. Det er ikke så svært, og mit indtryk er at hvis man skal have skiftet "alt", så kan det bedst betale sig at købe en samlet pc.
    Det er så spørgsmålet om man vil bruge tiden på at skrædersy en til sig selv, eller bruge tiden på at finde nogen som har en model med det man søger:)

  • ville nu foretrække at bygge selv har selvfølgelig drev og hard sike men resten skal nok skiftes så kan jeg få en liste over dele måske på forhånd tak

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Tit så er der sparet på de ting i de færdig samlede comps. Specielt kabinettet er ofte noget værre skrammel...


    IGEN er vi enige i det også. :9xo Som jeg skrev tidliger er der sparet på et eller andet for at få prisen ned. :idea:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza


    Så finder man jo bare et sted hvor de har den man søger. Det er ikke så svært, og mit indtryk er at hvis man skal have skiftet "alt", så kan det bedst betale sig at købe en samlet pc.
    Det er så spørgsmålet om man vil bruge tiden på at skrædersy en til sig selv, eller bruge tiden på at finde nogen som har en model med det man søger:)


    Den holder altså ikke...
    Man kan altid samle en tilsvarende pc med samme specs billigere, udenlukkende fordi de også skal have penge for at samle den for dig.