PS2 læse fra netværksdrev?

  • Jeg har netop købt mig en PS2 i slim udgave med netværkskort osv., og den er chippet med Crystal 2.0 SLE.
    Jeg har desuden læst mig til at det er muligt at koble en ekstern harddisk til via USB, og derfra køre back-up'ede spil, mp3 filer osv., men det må da også kunne lade sig gøre at læse fra et netværksdrev på en server som er koblet til samme switch som PS2'en?


    Jeg har en filserver stående og den kunne jeg godt tænke mig at bruge i stedet for en harddisk som er koblet direkte til PS2'en, dels for at kunne bruge de samme mp3 filer både på min PS2 og computeren, og dels fordi det er meget lettere at administrere filer på serverens harddisk end via filbrowseren på PS2'en.


    Desværre har jeg hørt at netkortet i PS2'en kun kan bruges til online spil, men i forhold til hvad Sony ellers kommer ud med af smarte påfund, så bør det være muligt at anvende netkortet til andre formål når det nu er der.

  • det kommer også an på hvilke formater den kan læse og hvilke protokoller den kan snakke sammen med...sony har det med at lave ting som kun kan bruges med deres egne produkter.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tror bare det er FAT32 format den skal være eller sådan noget, mener også at harddisken højst må være 320 eller 200 GB.
    Desuden skal du huske at downloade den crackede firmware til Crystal Chippen så du kan spille backup spil, da den standard ikke kan.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe