Damm! Vand i bærbar?

  • Ja jeg sad og spillede vice city da telefonen ringer og jeg kommer til at skubbe til vanddunken...
    Jeg skynder mig at hente noget køkkenrulle og tørrer op
    der var ikke så meget vand, En skefuld..


    Den kan godt starte op osv.. (ingen problemer der?)


    men når jeg så skal skrive er det helt umuligt


    Den trykker flere taster ned osv osv osv..


    Det er en fujitsu siemens Amilo pa1510


    Skal jeg have nyt tastatur? eller?


    Kom med nogle gode råd har pustet MEGET stille med en kompressor
    og der kom det meste vel ud..


    ?


    Mvh tun

  • hvis det ikke virker efter det har tørret er tastatur er ødelagt det kan du være rimelige sikker på du kan bestille et nyt og skifte det eller lade det kører over din forsikring den den sidste løsning er nok den sikreste hvis der skulle komme eventuelle følgeskader da de også vil blive dækket

  • for ikke så længe siden spildte jeg en halv kop kaffe i min bærbare. jeg slukkede den holdt den åben og lagde den på hovedet så kaffen kunne dryppe ud igen. Dagen efter kunne jeg uden problemer tænde den og den har fungeret upåklageligt siden.


    Nu når det "bare" var vand du spildte, tror jeg du kan nøjes med at lade din pc tørre og så må du tage den derfra. Men vær sikker på den er HELT tør inden du forsøger med at starte den op.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Lyder ikke til der er sket noget vildt. Lad den tørre i et par døgns tid. Den skal være HELT tør før du tænder igen. Tror bare vandet har fået kredsløbet i tasteturet til at registrere flere knapper når du trykkede. Hvis det får lov til at tørre tror jeg det hele virker igen.

  • okay mange tak


    den gik ikke ud da det skete..


    Jeg slukkede den bare med det samme og gik over og pustede forsigtigt med Kompressor og tog batteriet ud...
    Nu har den tørret lige siden..
    Prøver at tænde i morgen
    På min fødselsdag :D


  • Så må vi håbe det ikke regner :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe