Fuld udnyttelse af to netkort?

  • Hey Tweakers.


    Kom til at tænke på hvordan man kan udnytte to netkort fuldt ud i en maskine.


    Hvis jeg sætter to 54mbit netkort i en pc, og sætter dem til FuldDuplex. Vil det så i teorien betyde dobbelt op på netfart i den pc ? Kan pc'en udnytte begge kort ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rolis
    Hvis jeg sætter to 54mbit netkort i en pc, og sætter dem til FuldDuplex. Vil det så i teorien betyde dobbelt op på netfart i den pc ? Kan pc'en udnytte begge kort ?


    Din router leverer jo ikke mere end de 54MBit (og det er til deling mellem alle klienter!).


    /ask

  • GiZzZa:


    Pointen er jo at der kommer to netkort (to modtagere) i en pc :-)


    Jacobask: Routeren kan bestemt klare det da det er en N router (300mbit).


    Desuden, er du sikker på at det er de 300 mbit til deling mellem alle?



    Det samme scenarie på alm. Lan netkort. Er det stadig muligt? Sådan så det ene netkort bliver ren upload og det andet ren download. ergo dobbelt fart over netværks forbindelsen?

  • At routeren er N giver ikke større hastighed hvis modtageren (netkortene) ikke kan snakke N - i så fald er den begrænset til de 54MBit total (dvs delt mellem både up/down og samtlige klienter).


    Kablet netværk er en helt anden snak, her er der 100MBit full duplex ud til alle klienter (Dvs 100MBit op og 100Mbit ned hos alle - i teorien).


    Du kan principielt benytte flere netkort, men det er noget rigtigt rod at skulle fortælle windows hvornår den skal bruge hvad - og det kan ikke lade sig gøre for én proces at bruge begge samtidigt.


    Du kan hvis du vil dele trafikken op så du har lokal trafik på det ene kort og net på det andet.


    /ask


  • Er du sikker på det første? Når jeg plugger 3 x 54mbit enheder på routeren så er summen af mbit forbindelse på alle enheder mere end 54mbit.


    Ok det jo nedern så :-(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rolis
    Er du sikker på det første? Når jeg plugger 3 x 54mbit enheder på routeren så er summen af mbit forbindelse på alle enheder mere end 54mbit.


    Ok det jo nedern så :-(


    Prøv at st en computer op og begynde at hente filer med den (via trådløs) og se hvilken hastighed den henter med. Prøv så derefeter at sæt en mere igang med at overføre via trådløst, og tjeck så hastigheden på den første igen.


    /ask