Trådløs router + trådløs HD

  • Hej alle, jeg overvejer at købe mig en trådløsrouter. Jeg tænker dog på om der findes en router, hvor jeg kan tilslutte min maxtor eksterne HD (usb 2.0) så den kan køre som et netværksdrev. Dette skal self helst være uden alt for højt tab af overførselshastighed.


    Mvh FG

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af flashgaarden
    Hej alle, jeg overvejer at købe mig en trådløsrouter. Jeg tænker dog på om der findes en router, hvor jeg kan tilslutte min maxtor eksterne HD (usb 2.0) så den kan køre som et netværksdrev. Dette skal self helst være uden alt for højt tab af overførselshastighed.


    Mvh FG


    Jeg ved at der er en version af Linksys WRT54G der kan, den hedder WRTSL54GS, men jeg ved ikke om den kan fås i dk. Apple har også Aiport Extreme base station, der er baseret på 802.11n, så den er hurtig hvis netkortet er hurtigt, men den er fandme også dyr :))
    Men husk at du kun får den hastighed på harddisken som netværket kan levere. Dvs med mindre du kan køre wireless-n (teoretisk 300 mbit), ender du nok på hhv 100 og 54 mbit for kablet og trådløst - teoretisk. Dette er så igen noget mindre reelt.

  • ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.