Mening omkring modtagelse af defekt hd søges

  • Davs,


    Har modtaget en fin samsung 500gb disk med posten, pakken fremstår fin - selve papkassen er i ét stykke uden buler eller skrammer, hd'en er pakket ind i "mega size boble plast" og tapet fast i det og resten af kassen er fyldt op med selvsamme plast.


    Hd'en ligger i en plastic beholder som er formet til hd'en, også den er uden skrammer.


    Men her kommer problemet, harddisken som ligger deri har fået en bule på det ene hjørne, og plasticken bøjer ind ad og der er også skrammer derpå.


    Betyder det så ikke at man har prøvet at sende mig en disk, som de har været vidende om har været skrammet og bulet, eller er det bare mig der er for mistroisk ?


    Har prøvet disken og den siger nogle klik og hvæse lyde, så det er ikke en disk der lyder rask og en hurtig tur med hdtach meldte fejl på disken.


    Skal lige siges at jeg har skrevet en mail til butikken, og venter pt på svar.

  • Har prøvet nøjagtig det samme med en WD 250 GB disk fra shg. Sendte den retur efter diverse tests og fik en ny. Håber du har købt den et sted hvor der er god rma/service.


    Min disk lignede noget der var blevet tabt på et beton gulv på det ene hjørne som du beskriver.

  • Tilbage med lortet, det dårlig stil fra forretningens side af.
    Sikkert en praktikant der har tabt lortet på gulvet og bare pakket den ned alligevel uden at sige noget.


    Hehe kunne være meget sjov hvis den der har pakket pakken sidder og læser denne tråd :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Den er svær ville jeg mene det er lidt påstand mod påstand.. Men aligevæld ville jeg skynde mig og kontakte firmaet reklmation's afdeling og høre om de ikke kunne finde en fornuftig løsning på det. Som sagt med sund fornuft hvorfor skulle man selv smadre ens hdd for at få samme model en gang til ?? hehe..


    Håber du finder ud af noget.

    CPU: Q9450 2.66ghz OC. 3.3ghz - NorthQ Tiger Water Cooling - GFX: Zotac GTX295 - Ram: 8gb A-data, DDR800 - Bundkort: Asus P5Q Deluxe- HDD: WD Velocity 10k RPM - PSU: CoolerMaster Silent Pro M700 -Logitech Z-5500 / Z-10 Speakers.

  • Ville da klart sende den retur ...

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Ville smide lortet tilbage ligemeget hvad!


    Lidt ligesom SHG der sendte mig en disk, hvor det meste af printpladen under disken, var knækket af.. :crazyeyes:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Problemet i mine øjne er jo bare at der ingen transportskader på pakken, hverken den ydre del bestående af papkassen eller den indre del bestående af plastic formen som harddisken ligger i, så det er svært at kalde det en transportskade når den har været skadet allerede ved afsendelse.


    Idag gik jeg ud i en fysisk butik og købte præcis samme disk, dog er der inkluderet en lille pose med 4 skruer samt en "booklet" (3.5"HDD Installation Guide) i den originale plastic form, det var der ikke med den første disk som jeg bestilte fra Express Delivery.


    Spøjst nok får jeg følelsen af at jeg ikke er den eneste der har modtaget denne disk og om butikken er fornuftig og laver en rma/bytter det vil tiden vise, ihvertfald virker hele affæren underlig.



    Pics af disken:


    http://picasaweb.google.com/mpaldan

  • Grunden til du ikke har fået skruer og manual med er sandsynligvis at du har fået den som bulk ...tror jeg det hedder :P Altså hvor alt andet unødvendigt gøgl ikke følger med.


    Billederne er ikk i al for go kval, men det ser sku ikke godt ud :rolleyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Grunden til du ikke har fået skruer og manual med er sandsynligvis at du har fået den som bulk ...tror jeg det hedder :P Altså hvor alt andet unødvendigt gøgl ikke følger med.


    Billederne er ikk i al for go kval, men det ser sku ikke godt ud :rolleyes:


    Det medfølger så i de 30 bulk udgaver jeg så idag i den fysiske butik's lager hvor jeg købte disk2, men ikke i bulk udgaven fra Express Delivery, hvor disk1 med skrammer og buler kom fra. (det lyder næppe sandsynligt)


    Altså det er 100% identisk indpakning (plastic form der passer til hd'en) hvor der er formet et hul til 4 skruer i en plastic pose samt en "booklet".