Forstærker? forslag?

  • Jeg ved ikke om jeg spørger på det rigtige forum, men ellers må i lige siger hvor det ellers er jeg kan finde info om dette.


    Jeg vil gerne have noget lyd, som er lidt mere end det surround jeg har nu (sådan noget med 5W højtalere).
    Jeg har lige nu:
    3 minijack stik sat til en subwoofer, som fordeler lyden ud til satellit højtalere via phono stik.
    Men de stik som køre ud til bag højtalerne er sat ind i en "radio" så man kan vælge at høre radio, eller lyden fra computeren, på baghøjtalerne. Ved ærlig talt ikke hvad de stik som er fra radio til højtalere hedder.


    Nu vil jeg gerne have mulighed for at kunne sætte min bærbar til. Den eneste udgangmulighed er ét minijack stik fra bærbaren. Så man skal finde en anden måde at slutte min stationære til?
    Jeg vil også gerne stadig have mulighed for at høre radio.
    Og jeg vil også gerne have mulighed for at sætte en fremtidig dvdafspiller til, via tv.


    Hvad skal jeg kikke efter i min søgen efter forstærker, og højtalere? Og hvor meget skal jeg ca. komme til at betale?

  • Du kan betale alt imellem 2.500 og 30.000.. Kommer an på hvor meget du vil give ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Denne forstærker burde godt kunne klare sig i et stille og roligt hjem:
    http://www.hifiklubben.dk/prod…08_surround_receiver.htm#


    Hvis du også skal ha højttalere til, hvad stiller du så af krav?
    Spiller du højt?
    Skal de være små?, eller er størrelsen lige gyldig?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Ja, prisklassen ligger deromkring 2500-3000.
    Baghøjtalerene skal nok helst kunne spille op til en som sidder 3-4 meter væk. Så jeg ved ikke hvad jeg lige skal lige til det. Størrelsen er ligegyldig, men må self gerne holdes nede.
    Men skal jeg helst ud og investere i et bedre lydkort med optisk udgang til min stationære?

  • Altså, hvis du vil ha rigtig god lyd fra din stationære af, så skal du sikkert nok ha et andet lydkort, ellers er det jo ligemeget. Man kan få nogenlunde lyd med et onboard lydkort.
    Du kan dog ikke få rigtig surround fra computer og ud til anlæget. Eller, dvs., det kan du godt, men kan ikke huske hvilke lydkort som understøtter det.


    Ang. højttalere, så bliver det jo nok lidt dyrere.
    Hvis du vil ha nogenlunde god lyd, skal du nok regne med 1.500 - 2.000 pr. højttaler, og så evt. en sub.


    EDIT: Et eksempel på de baghøjttalere og fronter du kan ha er disse:
    http://www.hifiklubben.dk/prod…5_hoejttaler_sort_ask.htm


    Hvis du vil gøre det endnu billigere, kan du vælge disse af Dalis:
    http://www.hifiklubben.dk/prod…_hoejttaler_kirsebaer.htm


    Mindre skal du i hvert fald ikke ha.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Ok, mht højtalere, bliver jeg så nok nød til at vente lidt, da jeg både studere og arbejde samtidig (plus jeg ikke endnu får SU). Så det bliver nok noget med at købe noget brugt ind til videre. Men hvad skal jeg så kikker efter mht stik? Skal jeg bare finde nogle med phono stik eller hvad skal jeg lede efter?
    Hvah skal jeg kikke efter ved størrelse? mindst 20W og 8 ohm? eller kommer det an på noget andet?