Ok sammensat pc?

  • Hejsa.


    Da min nuværende pc efterhånden er for sløv, har jeg sammensat følgende system. Da jeg ikke er ret "hardcore" bygger, ville evt. ændringer, råd mm. blive taget vel imod.


    ASUS P5K AiLifestyle Series 749 kr.
    Core 2 Duo E6850 3 GHz 1.679 kr
    Club 3D 8800GT 1.597 kr.
    Corsair XMS2 2 x 1 GB 472 kr.
    Corsair XMS2 2 x 512 MB 349 kr.
    ASUS DRW 1814BLT (DVD R/W) (Sort) 260 kr.
    Antec Performance One (P182) 853 kr.
    Sea Sonic S12-430 598 kr.
    Samsung SyncMaster 206BW (Skinnende sort) 1.825 kr.
    Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB 641 kr.


    Samlet pris: 9023,-


    Skal bruges til spil (crysis?) og surf.


    Inputs appreciated


    Mvh
    Ivan


  • Kan bare ummidelbart ikke se hvad du skal bruge 4x1 gb ram til. Hvilket styresystem skal du bruge da?

  • ja hvis det xp for du ikke rigtig noget ud af 4 gb.


    så hellere 2gb


    Men hvis du skal bruge vista vil det være okay ;)

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet en gang, sidst af Simon Bay ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    har lige testet et par LG skærmen .


    Lidt imponerende til prisen må jeg sige


    Den han har valgt er da en ACer? Eller er jeg bare ikke vågen...?


    Jeg vil dog sige at jeg ville holde mig fra Acer...

  • Yes, napper SeaSonic istedet for.
    Havde også læst noget om at kabler på Chill'en var lige korte nok til det kabinet.


    Mht. RAM, startede ud med 2*1 GB, men ændrede bare til 2*2 i min bestilling, da jeg ville have fuldt udbytte. Hvordan er det så hvis jeg vil have optimalt med RAM, er det så 2*1GB og 2*512Mb?
    Vil jeg ikke få bedre udbytte hvis jeg kører med dualchannel, altså 1/1 og 1/1 ram, eller det er måske ligemeget da jeg så overskrider de 3GB?


    Tak for svar


    Mvh
    Ivan

  • Vil i første ombæring køre XP, men regner da med at der skal vista på maskinen på et senere tidspunkt.
    Mht skærm må jeg nok ud i butikkerne at kigge lidt. Medmindre nogen kan anbefale en bestemt skærm i samme prisklasse som Acer...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed1
    Vil i første ombæring køre XP, men regner da med at der skal vista på maskinen på et senere tidspunkt.
    Mht skærm må jeg nok ud i butikkerne at kigge lidt. Medmindre nogen kan anbefale en bestemt skærm i samme prisklasse som Acer...


    En af mine venner har lige købt en Samsung 205BW, den syntes jeg skam er ganske udemærket... :)

  • Jeg er lige nød til at noobe engang...
    Har nu ændret lidt i min ordre, så den hedder 2*1 GB og 2*512MB. Så bliver det hele sat i som dual-channel. Det vil sige at windows ser det som at der er installeret 1.5GB ram eller??


    Bær over med mig :-)


    Derudover tror jeg valget af skærm ender på Samsung 206BW, til 1845,-
    Den har fået jævnt tilfredse anmeldelser...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed1
    Jeg er lige nød til at noobe engang...
    Har nu ændret lidt i min ordre, så den hedder 2*1 GB og 2*512MB. Så bliver det hele sat i som dual-channel. Det vil sige at windows ser det som at der er installeret 1.5GB ram eller??


    Bær over med mig :-)


    Derudover tror jeg valget af skærm ender på Samsung 206BW, til 1845,-
    Den har fået jævnt tilfredse anmeldelser...


    Det ville være meget skidt hvis windåsen kun ser 1.5 Gb ram...den ser forhåbentlig alle 3.0 :))


    Om man mister dual channel fordelen ved jeg ikke helt...andre på banen tak

  • M.h.t. dualchannel ved jeg ikke, men jeg bliver nødt til at anbefale dig at glemme den E6850 og tage en Q6600 (4*2,4 ghz i stedet for 2*3,0 ghz) for ca. en 100-krone dyrere. Faktisk burde den med dit valg af bundkort og ram snildt kunne clockes til 3 ghz.
    I ældre spil udnyttes quad ikke, men i de nye, og især i et spil som crysis burde quadcore gøre en verden til forskel.


    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305881

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

    Rettet 2 gange, sidst af mtum ().