Er min HD ved at være færdig

  • Hejsa gutter og gutinder.


    Jeg har en lidt ældre Seagate IDE HD hvor Vista ligger på, de seneste par måneder er der begyndt at forekomme beskadiget sektorer, og den er delt i 2 partioner og af en eller mærkelig grund vil Vista og andre programmer ikke defrakmentere den anden partion.


    Tyder det på at HD'en er ved at være kaput. ?


    /Henrik

  • Ja det kunne godt tyde på det, så tag backup hvis du har noget data på den..


    Jeg har også en gammel seagate, nogle gange forsvandt den helt eller nogle filer delvist...
    Har smidt den i en ekstern box, og så virker den egentlig fint nok når den ikke er tændt hele tiden. Men stadig masser af bad sektors på den.


    Har også været ude for at controleren på mobo har været halvdød, kan give nogle af de samme fejl.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Ja det kunne godt tyde på det, så tag backup hvis du har noget data på den..


    Jeg har også en gammel seagate, nogle gange forsvandt den helt eller nogle filer delvist...
    Har smidt den i en ekstern box, og så virker den egentlig fint nok når den ikke er tændt hele tiden. Men stadig masser af bad sektors på den.


    Har også været ude for at controleren på mobo har været halvdød, kan give nogle af de samme fejl.


    Ok takker.


    Jeg har en helt ny Hitachi 160 gb, det kunne være jeg skulle tage den i brug. ;)