NTLDR mangler...harddiskproblemer

  • Efter at min lillebror har lånt min computer, har den haft mindre problemer. Af én eller anden grund er der blevet problemer med harddisken.


    Når jeg putter min windows cd ind for at formatere og indstallere windows skriver den nu således.


    NTLDR mangler...


    Jeg har fundet ud af at det betyder at der


    ingen windows installeret er, eller korrupt hdd.


    Jeg har prøvet at ændret rækkefølgen af boot, så den skal prøve at komme uden om harddisken.
    Men dette hjælper heller ikke.


    Er der andet jeg kan gøre??


    Og hvordan kan jeg finde ud af om der skal en ny harddisk til, eller det blot er windows.?


    Temerario

  • Partition magic, eller acronis diskdirector er to programmer der kan slette din gamle partition,
    og oprette nye. Uden om windows. Du booter bare op på CD'en.


    Killdisk kan, så vidt jeg husker, kun slette alt på din disk og overskrive det hele med krimskrams.

  • prøv et andet dvd-drev, lyder måske underligt men det plejer at være det der er galt med den fejlmeddelse eller kablet er sat forkert i.
    udover det vil det være smart at skrive lidt info om dit system så folk har mulighed for at sammenligne dit system med deres da det os kan skyldes andre ting.

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • har prøvet det samme, men det er fordi jeg skiftede hdd, og windows IKKE havde smidt ntldr filen + visse andre filer på den hdd hvor resten af windows er installeret...har du skiftet andre hdd er det sandsyneligvis problemet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.