Hjælp til køb af bærbar.

  • til at game på ved jeg ikke, det afhænger en del af spillet, for det gfx kort er ikke just gamer-venligt.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg kunne ikke få sat det direkte link ind til den, men her er lidt om den:


    Asus
    Turion 64 X2 TL-60 / 2 GHz
    RAM 2 GB
    HDD 160 GB
    DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM
    Mobility Radeon HD 2600 med op til 1 GB HyperMemory
    Gigabit Ethernet
    WLAN : 802.11b/g, Bluetooth 2.0 EDR
    Vista Home Premium
    15.4" Widescreen TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )
    kr 8.699,00

  • ok jeg fik et link til en med et 2300 gfx i...2600 må være et rimeligt gfx kort....men er der råd til et core 2 duo system ville det nu give flere kræfter....cpuen der er ikke just kraftig, men burde være nok til de fleste spil.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Mit valg står mellem disse to:



    Asus


    * Core 2 Duo T5450
    * Centrino Duo
    * RAM 2 GB
    * HDD 160 GB
    * DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM
    * Mobility Radeon X2500 med op til 896MB HyperMemory
    * Gigabit Ethernet
    * WLAN : 802.11a/b/g, Bluetooth 2.0 EDR
    * Vista Home Premium
    * 15.4" Widescreen TFT ( WXGA+ )


    - http://www.midtdata.dk/asp/ind…productinfo&mainfunc=link



    Asus


    * Turion 64 X2 TL-60 / 2 GHz
    * RAM 2 GB
    * HDD 160 GB
    * DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM
    * Mobility Radeon HD 2600 med op til 1 GB HyperMemory
    * Gigabit Ethernet
    * WLAN : 802.11b/g, Bluetooth 2.0 EDR
    * Vista Home Premium
    * 15.4" Widescreen TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )


    - http://www.midtdata.dk/asp/ind…productinfo&mainfunc=link


    Hvilken ville i vælge?

  • Jeg valgte den med Core2Cuo. Jeg har ikke et så stort budget at køre på, så den du viste ville ødelægge betalingen for huslejen det næste stykke tid :) - Jeg behøver heller ikke have det bedste af det bedste inden for det område.


    Og da jeg sys jeg får lidt mere ved at købe den med den gode processor, så var det der valgte skulle lægges :) Det er ikke kun gaming jeg skal bruge den til. Jeg bruger faktisk mest bærbar i skolen, men det sker at jeg gamer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mathias-H
    Jeg valgte den med Core2Cuo. Jeg har ikke et så stort budget at køre på, så den du viste ville ødelægge betalingen for huslejen det næste stykke tid :) - Jeg behøver heller ikke have det bedste af det bedste inden for det område.


    Og da jeg sys jeg får lidt mere ved at købe den med den gode processor, så var det der valgte skulle lægges :) Det er ikke kun gaming jeg skal bruge den til. Jeg bruger faktisk mest bærbar i skolen, men det sker at jeg gamer.


    Det forstår jeg ikke...


    Den jeg linker til koster præcis det samme som den AMD-bærbare du selv fandt! 8.699,-


    Når du skal have den med i skolen hver dag, er det da også klart en fordel med en lettere bærbar.
    Den jeg linkede til er med 14" skærm men har samme opløsning (1440x900) og en lavere vægt...


    Den bærbare du nu har valgt med en T5450 CPU på 1,66 GHz er underlegen i forhold til en Turion X2 2GHz...


    EDIT: OK, hvis man slår de to, du selv havde fundet, op på EDBpriser er der en prisforskel på 900,-.
    Jeg gik ud fra priserne i dine links... Men stadig....

  • du mener en c2d 1,66 ikke kan følge med en x2 2,0 ghz ? ...det tror jeg nu nok du skal regne med (hvis det er det du mener) ...men jeg ville nok også tage turion hvis det er meget der skal spilles på den, og knap så meget der skal slæbes rundt med den....men større gfx og skærm går nok også ud over batteritiden...så til skolearb er det ikke just en fordel, men igen det er hvad man prioriterer højest.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • OK, den er måske ikke så underlegen, men der ikke meget forskel i performance på en C2D 1,66 GHz og en Turion X2 2 GHz.


    Prøv fx at se resultaterne i denne post: http://www.tomshardware.co.uk/forum/207763-10-t7600-dv9000t
    Det er med en T7600 (2,33 GHz, 4MB) mod en Turion X2 2 GHz.


    For at omregne til en C2D 1,66 GHz skal du gange resultaterne fra C2D'en med 0,71 (såfremt vi går ud fra at C2D'er skalerer lineært med clock-frekvensen, og vi ikke tager højde for forskellen i cache-størrelse).


    Og så viser de fleste resultater at Turion'en er en smule hurtigst.


    Jeg ved godt at det er i småtings-afdelingen af diskuterer dette - men jeg synes lige det skulle med... ;)


    Hvis nogen kan finde en anden (og bedre) sammenligning af C2D og Turion X2 må de da meget gerne poste denne...

  • Har du kigget nærmere på Zepto 6224w/6324w eller hvis du vil ha' en 15" skærm så 6624w??


    For ca. 7500 får du en 2 GHz core2duo, 2GB ram og et rimelig gamer venligt 8600m GT som slår det HD2600 fra den anden bærbare...


    http://zepto.dk


    ^ Synes jeg lige jeg ville anbefale, da jeg selv har en magen til og som jeg er rigtig rigtig glad for.. Det er absolut ingen problemer med den, og jeg trækker BioShock ved tilfredstillende FPS med alt på MAX eyecandy.. Sååå den er da værd at overveje synes jeg.. ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.


  • Lige præcis hvad jeg anbefalede min steddatter. Og hun hørte efter og skulle modtage maskinen i slutningen af denne uge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Lige præcis hvad jeg anbefalede min steddatter. Og hun hørte efter og skulle modtage maskinen i slutningen af denne uge.


    Må indrømme at det nok også er den bedste overall performance bærbare til prisen... Den kan sagtens tage de nye spil, og lever alligevel omkring 2,5 timer på batteriet på normalt kontor arbejde og internet surf...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream


    Må indrømme at det nok også er den bedste overall performance bærbare til prisen... Den kan sagtens tage de nye spil, og lever alligevel omkring 2,5 timer på batteriet på normalt kontor arbejde og internet surf...


    Well, hun syntes 8K var for meget for en MacBook, så hun måtte nøjes med det næstbedste... :)
    Hun har købt den hvide af dem, så det lugter bare lidt af Mac...