Min nye super computer! endelig..;P

  • Ja, så besluttede jeg mig endelig efter én måndes overvejelse. Idag, bestilte jeg min nye computer hos SHG.dk (saml selv)
    Jror den kommer til, at rykke for vildt ;) Og med masser af Gaming Neon Lys xD.


    Det var da godt jeg ikke købte 8800 GTX..
    -----------------------------------------


    Motherboard: Asus P5N32-E SLI PLUS -ugdaven, - kobberheatpipe køleløsning, hybrid blanding af N650i (Northbride), N680i (2 x pci-express x 16 porte til SLI) og N590 (southbridge). Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377320

    CPU: Intel Core 2 Quadro Q6600 G0-stepping. Den skal da overclockes klippestabilt til 3 GHz (333x9).


    Køler: Zalman CNPS 9700NT - Grøn neon lys. Link: http://www.virtual-hideout.net…/Zalman_9700NT/9700nt.jpg


    RAM: Corsair Twin Xtreme PC-5400 CAS4, 2 x 1 GB.
    Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158886


    GFX: 2 X SLI : Inno3D GeForce 8800GT 512MB ram, OVERCLOCKED Edition.
    Core Clock = 700 mhz (600 normal)
    Shader Clock = 1680 mhz (1600 normal)
    Memory Clock = 1000 mhz (900 normal)
    det skal nok sparke røv.. 512 mb gfx ram er lige nok til 1600x1200 2 x aa, Very High Crysis ;)
    Link: http://www.vr-zone.com/article…800_GT_Review/5369-2.html


    Lydkort: Creative X-Fi Xtreme Music. Krystallyd :D gider sq ikke det onboardpis eller det medfølgende SupremeFX.
    Link: http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=250079


    Harddisk: 1 x Western Digital Caviar SE16 5000AAKS, 500 GB, 16MB cache, SATAII. Rimelig lydløs. og masser af plads.
    Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349250


    Strømforsyning: Be-quiet! StraightPower, 650 Watt. Kvalitet. Stille. Masser (52 ampere) på 12V-linjen.
    Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247282


    DVD/CD: Asus DVD 16x/48x E616P1, ATA100, hvid


    Disk: Floppydrive Alps 3.5", Black


    Til indmaden; Kabinettet (I think im in love) : ThermalTake Armor with 25cm Side Fan, VA8003SWA. Ren Aluminium (vejer kun 8 kg, og det er et BigTower). Side Panel Lock. Vindue i siden. Rimelig stilfuld sølvdesign. Og så har "hun" det sygeste airflow cooling system :


    Front: 1 x 120 mm BLÅ LED blæser (Intake)
    Side : 1 x 250 mm blæser (Enormt Intake)
    Rear : 1 x 120 mm BLÅ LED blæser(Exhaust)...& 1 x 90 mm blæser (Exhaust)
    Top : 1 x Ventilation opening (64%) med 1 x 90 mm blæser (Exhaust).


    Desuden har den store 25 cm side blæser en indbygget fancontroller og den køler hele motherboardet dejligt ned (håber jeg:)).
    Alle blæserne støjer kun <19 dBa. Tilsammen giver det dog selvfølgelig lidt stjøj, men ikke det slemmeste plus, at jeg nok alligevel har headset på når der games.. et minus er dog at den store blæser ikke har noget støvfilter så den trækker meget støv med ind, men fuck det, maskinen skal jo så bare lige rengøres lidt hvert måned.
    Link: http://www.thermaltake.com/pro…tower/armor/va8003swa.asp


    OS: Windows XP 32 bit OEM (m. SP2) Tja, så slap jeg i første omgang for at smide penge efter 2 gb ram mere, og desuden kan Crysis (mit ynglingsspil.. eller det blir det:P), jo tweakes til very high/ultra high (næsten perfekt)... og så kan jeg jo nyde godt af de 5-15 % extra performance XP leverer end Vista... jeg ved dog godt at ikke alle spil er lige "tweaker-venlige", men fuck det, 1600x1200 og bla bla bla er finno.
    I bund grund ville jeg bare ikke have vista 64 bit, for er bange for for mange bugs osv.. orker det sq ikke rigtigt.. men nedern at "32 bit lang-distance bjerge" er grimme i forhold til "64 bit lang-distance bjerge".. men jeg lever nok med det .......... puha =)


    Sikker Montering fra SHG med emballage(450 kr)... og så installere jeg selv lige styresystemet..



    Logitech G5, Laser Mouse - Refresh Design med 1 extra knap ;)...elsker designet og en knap extra er altid godt.
    Billed/design link: http://www.pcstation.pt/images/logitech%20g5%20refresh.jpg


    Logitech Media Keyboard ELITE DK
    Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=146537


    Mussemåtte: Nova Winner med aim.tape.hard (teflon)
    Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205375



    Overstående blev i alt ca. 14.200 kr. inkl. levering og montering. Mussemåtten; Nova Winner var dog købt i PC-Netto.


    og så har jeg i forvejen en CRT (ja stadig CRT ..;p) Samsung SyncMaster 959NF, der leverer skarpt billed i 1600x1200@85 hz.


    og et lækkert Empire Gaming headset.



    Nu håber jeg bare det hele rykker :D intet defekt plz... jeg får computeren om ca. 1-2 uger (maks 2 uger) med posten (forsigtigt).. og så det bare hurtigt at installere drivere/Os og alt det andet shit... crysis kommer den 16. så jeg tror desværre ikke jeg de første dage kommer til at spille Crysis med min nye comp.. :S whatever, går nok xD athlon 64 og x800xt kan da lige trække det ind til da.



    så det blev en længere smørre.. :S ville bare lige ud med det.. glæder mig som et barn til juleaften til min comp kommer :D SLI blir fedt.. :P wuhu..


    Nogle siger at Quad Core ikke er 100 % optimalt i XP, det er da løgn ikke??


    De ram jeg har valgt er ikke SLI mærket.... er der nogle stor forskel der???

    Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

  • Lidt ting jeg ville tænke over..


    1. Du kan IKKE være sikker på at du vil ramme 300FSB, med det bundkort, cpu og især ram. Ville have taget et med P35-chipset.
    2. De nye Quadcore er lige om hjørnet
    3. Overvejet en god chipsetkøler? Nvidia-chipsettet bliver MONSTER varmt.
    4. SLI er totalt overkill lige pt.
    5. Hvorfor ikke 4GB ram når de nu er så billige?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • Ja... Det er sku nogenlunde også det jeg ville sige... ;)


    Angående Chipset så er det ikke så slemt i hvert fald ikke på mit... Mit kan bare ikke lide Quad Core...


    Dog kan han jo kører rammene unlinked så de burde jo ikke sætte nogen begræsning men det er rigtig at de ikke er gode til OC...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Ja... Det er sku nogenlunde også det jeg ville sige... ;)


    Angående Chipset så er det ikke så slemt i hvert fald ikke på mit... Mit kan bare ikke lide Quad Core...


    Kommer selvfølgelig an på airflow osv, men de bliver da en smule "hotte"..
    EDIT: Mht. unlinked.. Sykron FSB (1:1) vil da altid give bedre performance? Ved godt at "unlinked" er det store hit på de nye nvidia-chipset, men alligevel?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Kommer selvfølgelig an på airflow osv, men de bliver da en smule "hotte"..


    En smule ja... Kan vi godt blive enige om :D


    Hehe men altså de kan også tåle varmen jo :D


    Btw mit eVGA er den gamle skod udgave som ikke kan lide Quad Core's :crazyeyes:


    Overvejer seriøst at modde skidtet...


    Så havde jeg også valgt et andet kabinet, men det er jo en smagssag...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Synes nu ikke nvidia chipset bliver så varme igen.
    Mit gør ihvert fald ikke.
    Nu har jeg også en nogenlunde ordenligt airflow.


    Nu er dit også et 650i....


    Kender ikke chipsettet specielt godt... Men 680i bliver ganske varme og det er med blæseren der følger med...


    Nu giver jeg den så også lidt flere volt end standard... Meeeeeennn :D


  • Nu giver jeg også mit chipset lidt mere volt :D
    Men det bliver ikke andet end håndlun altså små 30-35 grader.
    Men jeg ved ikke hvad et 680i chipset ligger på af temperature uden blæser?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Nu giver jeg også mit chipset lidt mere volt :D
    Men det bliver ikke andet end håndlun altså små 30-35 grader.
    Men jeg ved ikke hvad et 680i chipset ligger på af temperature uden blæser?


    Kan ikke give dig en temp. på selve chipsettet præcist, men selv køleren bliver sku lidt varm...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Kan ikke give dig en temp. på selve chipsettet præcist, men selv køleren bliver sku lidt varm...


    kører du med den lille køler på chipsettet??
    9000 o/min
    utrodeligt du ikke er blevet døv endnu.
    Den larmer jo som et lille jetfly der er ved at starte :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    kører du med den lille køler på chipsettet??
    9000 o/min
    utrodeligt du ikke er blevet døv endnu.
    Den larmer jo som et lille jetfly der er ved at starte :D


    Ja jeg kører med den køler til Chipsettet... :D


    Den larmer sku absolut nada her, og min kører ved 4k omdrejninger mener jeg det er...

  • Hvis den er med 3-pins, kan man sgu bare smide den på en fanmate..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Okay hvordan har du sat den til det.
    Min kørte afsted med små 9000 o/min
    jeg blev sindsyg til sidst så den er kastet over højre skulder.


    Jeg ville gerne have min kørte hurtigere... Jeg satte bare min til at den skulle kører 100%...


    Kan gøres i BIOS'en, men som sagt kender jeg ikke noget til 650i chipsettet...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Jeg ville gerne have min kørte hurtigere... Jeg satte bare min til at den skulle kører 100%...


    Kan gøres i BIOS'en, men som sagt kender jeg ikke noget til 650i chipsettet...


    jeg har ikke set nogle instillingere i bios.
    Men jeg behøves heller ikke at kører med den lille blæser jeg klare mig fint som det er nu.
    Chipsettet bliver også meget støvet når den lille blæser er på.



  • 1. CPU? Det er en G0, ikke noget problem. Bundkort? Det skulle sq overclocke fint i alle de test jeg har set. Ram? Rammene kører pc5400 (337,5 mhz) ved 1.8 volt C4. 333 fsb x 9 = 3 ghz, 1:1.. skulle da være fint nok? Og hvis de ikke gider det, kan jeg da bare skrue en tak op for volten og evt. sætte CAS til mindre stramme timings (cas5)... det er trodsalt Cosair, rimelig kvalitet og funker ved alle bundkort..


    dog, er rammene ikke SLI mærket, såå måske har du ret. tjekker lige om SHG har nogle SLI mærket ram på lager, måske kan jeg nå at få dem byttet..


    2. Ja Penryn er lige om hjørnet. Men efter alle de tests jeg har set er Penryn kun 1-5 % hurtigere end Kentsfield og det er i små opløsninger. De nye Penryn giver dog mindre varme og strømforbrug, men det er jeg ligeglad med, jeg skal trodsalt ikke op og lave et sindsygt overclock. Nah, nej tak, giv mig en kentsfield nu så jeg kan spille :D


    3. Ja har overvejet det, men ikke nødvendig og desuden er northbride et 650i ikke et 680i (hybrid blanding)... der er trodsalt en udmærket copper heatpie kølerløsning på chipsettet, og desuden har det kabinet jeg køber et fantastisk airflow... den store i siden skal sq nok køle både ram, grafikkort, northbridge, cpu nolge grader extra ned..


    4. IMO = nej.. SLI ULTRA/GTX er overkill, men ikke GT.. men det er jo som man ser på det.. gider ikke vente til februar/marts hvor nvidas nye gfx kommer. Hvis Crysis skal se godt ud med flydende fps er 1 x 8800 GT lige akkurakt ikke nok ;)


    5. Alle 4 gb ram bliver alligevel ikke fuldt udnyttet i 32 bit, og XP sluger slet ikke så meget ram som vista. XP med 2 GB ram er rigeligt til Crysis, flere ram vil kun forbedre loadetiden. Derfor ikke pengene værd lige pt., selvfølgelig; havde jeg valgt vista skulle der 4 gb i maskinen..


    og btw, til nogle af jer andre: plz, hold jer til topic, eller start jeres eget topic

    Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

    Rettet 4 gange, sidst af lular ().


  • Angående det med oc så Oc'er ingen 680i bundkort Quad Core's fantastisk... Men til dine 3Ghz, skulle det næppe være et problem... Er det dog for mig


    Yorkfield er alligevel en smule hurtigere, derudover så tyder det på at de oc'er bedre en god del bedre faktisk...


    Heatpipe løsningen er ikke vildt fantastisk da den jo er passiv... Men ja det bliver ikke noget problem.


    Og nej GTX/Ultra SLI er ikke overkill, hvis man har en skærm der skal fodres med en opløsning af højere kaliber... (for at bruge nogle mærkelige ord :D )


    Og nej 4GB er ikke vildt smart i 32-bit, da man har et maks. på 4GB "alle typer ram inkl." og ja XP 2GB ram er nok, men du får ikke "rigtig DX10" i XP skal man huske på...

  • tak for svarene :)


    nah, ved godt at jeg ikke får ægte DX10 med XP... men efter Crysis er kommet ser det ud til at man ikke får særlig meget extra guf med DX10..


    btw nice setup der Svan, volt 1.2 på ram? uh


    når man tænker på at GT SLI koster 3600 kr. og GTX SLI koster 7000 kr. og der tilsammen kun er 10-15 % forskel i fps så vil jeg sige det er lidt overkill :), okay vil man op i 2000x1600 (eller hvad den der kanon høje opløsning hedder) og med masser af AA (de 2 ting der suger meget GFX ram) jaah, så skal man jo ha GTX med 768 mb ram kontra de 512 på GT

    Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

    Rettet 3 gange, sidst af lular ().

  • din største fejl er det bundkort Asus P5N32-E SLI PLUS ? du kan ikke oc en Q6600 på det ;)


    du kan bare Google det ,den kan ikke lide Q6XXX cpuer,og asus ser ikke ud til at,laver en ny bios til det.


    har lige samlet sådan en pc,for en anden.


    du må ikke spare på bundkort/ram


  • Det er bare 680i chipsettet generelt der ikke er vildt glade for Quad Core...


    Men tror nu nok 3GHz vil være muligt...


    Grunden til rammene ikke bliver et problem i hans setup er jo det at han kan kører dem unlinked... Men hvis han absolut vil kører SLI så er der jo ikke andre mulighedere end 680i :D


    Forresten så nej så kører jeg ikke 1.2 volt på min ram, de kører 2.3v mener jeg sådan noget i hvert fald... Det er bare version 1.2 med Micron D9 chips...