Stabil, hurtig harddisk til OS

  • Hey!


    Jeg skal have mig en god hurtig og stabil harddisk til styresystem! Derfor skal den ikke være specielt stor, omkring en 30 gb er rigeligt for mig..


    Har i nogle forslag ? Tænker lidt på WD's Raptor serie, men hvilken en er god af dem og kan de fås med SATA 2 interface?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Må nok sige at jeg personligt ikke forstår folks hang til Raptor diske, et smut forbi Toms Hardware Guide's hdd side og man kan se at forskellen mellem en 36GB Raptor og en WD WD5000KS er meget lille og WD5000KS og man får 500GB i stedet for 36GB.


    og to harddiske i Raid 0 er stadig hurtigere end raptor diskene ;) og samtidig billigere

  • Nu kommer jeg også helt i tvivl


    Det er dog sikkert at jeg ikke gider køre RAID.. Jeg vil bare have en hurtig harddisk.. Og hvad er så bedst ? en Raptor eller en alm harddisk med SATA 2 ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Nu kommer jeg også helt i tvivl


    Det er dog sikkert at jeg ikke gider køre RAID.. Jeg vil bare have en hurtig harddisk.. Og hvad er så bedst ? en Raptor eller en alm harddisk med SATA 2 ?


    Køb en raptor, hvis kun du vil have en harddisk, men som du selv kan se er det jo nærmest direkte dumt :D kan slet ikke se, hvorfor du siger du ikke gider at køre raid?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    Køb en raptor, hvis kun du vil have en harddisk, men som du selv kan se er det jo nærmest direkte dumt :D kan slet ikke se, hvorfor du siger du ikke gider at køre raid?



    raid setup ftw :)


    beside ingen tidsforskel ved opstart når man bruger vista. supe rlækkert :)