Hvilken 8800GT

  • Hejza folkens


    Ved godt at der er blevet spurgt om det mange gange allerede,
    men vil som alle andre gerne være sikker inden jeg køber.


    På edbpriser er der kun 2 8800GT'er ?


    Club3D og Gainward


    Hvis man hopper lidt rundt på de normale sider (SHG, Midtdata, PCR) kan man se adskillige flere modeller.


    Dog er Club3D's kort det billigeste jeg endnu har set.


    Så, er der nogen real forskel på deres kort og siden det hurtigt er 500 kr. billigere end de andre ?


    MVH Morph


    ps. FabriksOC er ligegyldige, det er kun "standard" der er tale om.

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Der er da mere end to kort? LINK


    Jeg ville bare tage det billigste... Tror ikke rigtig der er forskel på kortene -ud over prisen altså! :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *


  • Mener der er lidt forskel på rammene (chipssættet på dem) men du skal ikke hænge mig op på det ;)


    læste det i en anden tråd herinde engang..

  • Indtil videre ville jeg bare slå koldt vand i blodet. Der er jo alligevel ingen der kan levere endnu! Og det kan være der er dukket mere info op når de engang kan levere.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • skal vi ikke slå det 100% sikkert fast. den eneste, og jeg mener virkelig den eneste forskel på kortet er klistermærket på køleren :-)


    absolut ikke noget med ram eller chip eller noget.
    dog kan nogle kort være Oc'et fra fabrikken. hvilket gør dem lidt dyrer. men der står enten i navnet eller under infoen om produktet hvis det er. men det er dumt at betale for et oc kort, eftersom man kan få kortet op på samme hastighed meget nemt, og gratis.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sunepj
    skal vi ikke slå det 100% sikkert fast. den eneste, og jeg mener virkelig den eneste forskel på kortet er klistermærket på køleren :-)


    absolut ikke noget med ram eller chip eller noget.
    dog kan nogle kort være Oc'et fra fabrikken. hvilket gør dem lidt dyrer. men der står enten i navnet eller under infoen om produktet hvis det er. men det er dumt at betale for et oc kort, eftersom man kan få kortet op på samme hastighed meget nemt, og gratis.


    Du er ikke sikred at du kan oc det til samme niveua...


    Jeg har to 8800GTX og de kan ikke oc'es til det samme som nogle af de Pre-Overclocked GTX kort der er ude på markede...


    Dog lovede nvidia faktisk at de ikke ville lave nogle pre-overclocked kort, men det gjorde de så alligevel... Eller XFX etc. fik lov til det for at være mere præcis...

  • Er forskellen virkelig så stor på 8800 gt kortene.
    Var lige inde og se på min login på mit arbejde at jeg kan få et albatron 8800 gt til 1100 plus moms
    og det samme kort bare fra msi til 1400 kr plus moms. Hvad er forskellen???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Er forskellen virkelig så stor på 8800 gt kortene.
    Var lige inde og se på min login på mit arbejde at jeg kan få et albatron 8800 gt til 1100 plus moms
    og det samme kort bare fra msi til 1400 kr plus moms. Hvad er forskellen???


    Får du rabat? :D


    Forskellen er bare producenten, typisk så topper XFX og EVGA etc. med de højeste priser også på nogle kort der er magen til på nær bundled og køleren som lige har fået et XFX mærke etc.



    Dog har jeg ikke tjekket MSI vs. Albatron om MSI har pre-clocked eller lignende...

  • Jeg bestilte Inno3D 8800GT fra PRCdata igår til 2000 (dyrt ja, men det var på lager), da de sagde, at det var på lager.


    Idag står der dog, at det ikke er på lager:S


    Håber de har sendt det.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili
    Jeg bestilte Inno3D 8800GT fra PRCdata igår til 2000 (dyrt ja, men det var på lager), da de sagde, at det var på lager.


    Idag står der dog, at det ikke er på lager:S


    Håber de har sendt det.


    Syntes det lyder som Prc-data det der :D


    Har været ude for det samme med et kabinet som de sagde de havde på lager og dagen efter så var den sat til 2uger... Jeg bestillte det så hos compumail og fik de 3 dage efter :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Syntes det lyder som Prc-data det der :D


    Har været ude for det samme med et kabinet som de sagde de havde på lager og dagen efter så var den sat til 2uger... Jeg bestillte det så hos compumail og fik de 3 dage efter :D


    Tja.. nu må jeg se.. har de talt usandt om lagerstatus, så afbestiller jeg..

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3



  • Ja jeg for en del rabat.
    Det har sine fordele at arbejde ved et it firma når man elsker computere.
    Men jeg vil ikke kunne mærke en forskel vis jeg vælger det albatron frem for et msi kort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Er forskellen virkelig så stor på 8800 gt kortene.
    Var lige inde og se på min login på mit arbejde at jeg kan få et albatron 8800 gt til 1100 plus moms
    og det samme kort bare fra msi til 1400 kr plus moms. Hvad er forskellen???


    ca. det samme her.. 1200 plus moms

  • Ville satme ikke købe et 8800GT når de nye ATi er lige om hjørnet..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula
    Ville satme ikke købe et 8800GT når de nye ATi er lige om hjørnet..


    ati er lost :boxed:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty


    ati er lost :boxed:


    Link?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Link?


    Synes bare (desværre), at Ati har underleveret her på det seneste..

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili


    Synes bare (desværre), at Ati har underleveret her på det seneste..


    Det jeg mener, og ofte er deres watt forbrug alt for højt kontra ydelse

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Kan ikke forstå, hvorfor butikkerne ikke kan skaffe 8800GT?


    På mit arbejde har vi 8800GT fra Inno3D, og så vidt jeg kan se, har leverandøren 300 stk. på lager? + 140 stk. BFG :crazyeyes:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • ATI kan da stikke deres Dual GPU op i vidst sted, den skulle være konkurrent til 8800 Ultra, hmm jamen så skulle nvidia lave en Dual GPU og så er nvidia i front igen...


    Æde min gamle hat på at den nye fra ATI kommer til at koste en bondegård, pris vs. performance.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe