Hjælp! ny computer fryser

  • Hejsa, Jeg har lige købt en ny computer (har selv sammensat og samlet den)


    Den kan sagtens installere windows, men så snart jeg begynder at installere diverse programmer, eller åbne nogle af windows funktionerne fryser computeren, jeg kan slet ikke bevæge musen, harddisken tænker ikke mere og det eneste som hjælper er at genstarte.


    Jeg har byttet ramblokkene rundt, virkede ikke. Jeg har sluttet harddisken til diverse sata porte, virkede ikke.


    Jeg har geninstalleret 2 gange, virkede heller ikke.


    Hvad i alverden kan der være galt? den starter super hurtigt op, men så snart jeg prøver at yde med den stopper den. Jeg har åbnet den, og kigget på temperaturerne og der er ikke noget som ser galt ud, CPU'en ligger på 40grader max.


    Nogen som har nogle ideér til hvad der kan være galt? jeg er ved at være meget frustreret..


    specifikationer
    intel e6750 2.66ghz duo core 2
    inno3d 8800gts 320mb gfx
    1gb kingston pc6400 ram
    evga nforce 650i ultra bundkort
    samsung spinpoint 250gb 7200rpm sata2 harddisk
    lc 550watt strømforsyning


    Mvh Morten

  • er cpu'en overclocked? 40C virker som meget hvis den bare står i bios (halvidle)
    Sikre dig at alle fire ben er skubbet 'ordentligt' ned. Husk du ikke skal dreje på benene andet end hvis du vil have din køler af.


    prøv at hentet intel tat og se hvor varm maskinen bliver - sansynligvis over 60C og crasher.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.