explorer.EXE - fejl

  • Jeg får en mærkelig fejlmeddelse når min computer er ved at starte xp. Den siger:

    Explorer.EXE


    Drevet er ikke klar. Døren til drevet er muligvis åben.
    Undersøg drev A:, og kontroller, at disken er indsat, og at døren til drevet er lukket.
    Anuller | Forsøg igen | Fortsæt



    Jeg får også en runtime error når jeg vil åbne mapper:


    Runtime Error!


    Program: C:\WINDOWS\explorer.exe


    This aplication has requeted the runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the applications support team for more information.


    Min PC har, som nogen måske ved, være udsat for en kortslutning får en uge siden. Jeg har fået et ny strømforsyning i, men Grafikkortet brokkede sig over enten en Hardware eller driver fejl. Så jeg formatterede for at sikre at det ikke var en driverfejl. Herefter er problemet opstået.


    Jeg kører pt på onboard grafik med ASRock ConRoe 945G DVI 1066fsb.


    Hvad kan dette tyde på?


    På forhånd tak for hjælpen.


    Mvh Sandman

  • har du et a drev, så tag det fra til at starte med, måske laver det en slags kortslutning i systemet ....men jeg vil nu gætte på at din hdd er på vej i døden......de er ret følsomme overfor den slags.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • 1) slå floppy controller fra i bios, og fortæl bios at der ingen diskettedrev er. Tror ik det hjælper, og hvis ikke så
    2) prøv med en memtest86 cd at køre et par runs igennem og se om din pc egentlig er stabil endnu.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • download hirens boot cd eller ulitamte boot cd og kør en harddisk check på din disk så ?


    ps. bios kan stadig fortælle windows at du har et diskdrev selvom det ik er tilsluttet - hvis du ikke har fortalt bios at du ingen har.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Memtest86 viser ingen fejl. Så ligger problemet på harddisk og/eller gfx


    Vedr. min runtime error når jeg åbner mapper(Ikke alle maper, kun nogle enkelte) så snakker den om microsoft c++ runtime library.


    Kan det være noget så simpelt som en korrupt windows installation?


    Jeg har ingen brændbare CD'er og den vil ikke bote på en USB stick. Findes der HDD diagnostics som køres fra windows?


    Tak for hjælpen indtil videre :rules:

  • er ikke sikker, men mener seatools har en windows udgave - og wd's program som jeg ikke husker hvad hedder har i hvertfald en til windows.
    Ellers se om du kan finde en ontrack tool til windows - de fleste producenter bruger en modificeret udgave af deres anyway.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Jeg har kørt Western Digital Diagnostics, og den viser ingen fejl.


    Jeg får stadig en runtime error på en enkelt mappe, det har været den mappe, og kun den mappe, der har meldt fejl hele tiden, og den er altså stadig til stede.


    Jeg flyttede mappen til mit skrivebord fra min data-partition. og fejlen var der stadig. Jeg har herefter kopieret feriebillederene fra mappen til en anden mappe. Og der fungerede det fint. Ingen problemer. Så jeg har slettet den originale mappe.


    Problemet er altså løst. Hvorfor den gerne vil vise billederne efter de er kopieret til en anden mappe er mig lige så stor en gåde som hvad problemet var.


    Kan jeg gå ud fra at min Harddisk er ok? De eneste to ting udover den der er brændt, er PSU, og grafikkort. Men grafikkortet fik brun væske på sig i forbindelse med at PSU'en brændte af, ellers er systemet ok.


    Mvh.


    Sandman - forvirret :P