Er min PSU for lille?

  • Hej Gutter,


    Det er første gang jeg belaster PSU'en så meget, så jeg er lige i tvivl om det er den eller om det er bundkortet der er noget galt med.


    Mit system består af:


    Asus a8n-sli deluxe
    amd athlon x2 4200+
    2 gig corsair ram
    5 x blandede diske
    2 x optiske drev
    8800gts 320


    Chieftec GPS-400AA strømforsyning


    I dag fik jeg den gode ide at vende pci-e fordelerkortet, så jeg i stedet for 1 x pcie-16 + 1 x pcie-1, får 2 x pcie-8 - for derefter at smide et 7800 gt 256 i den anden port og dermed få mulighed for 4 monitorer.


    Jeg smed EZ-plug'et i bundkortet, og kortet i porten med strøm på osv.
    Første opstart gik fint nok. Windows fandt kortet og skulle installere drivere.
    Da den så skulle genstarte, fik jeg en BSOD. - Det gør den hver enesta gang på præcist samme sted - lige der hvor den plejer at initialisere skærmene ("blinket" under opstart)


    Er det fordi min PSU er for lille?


    Jeg har prøvet at pille et par diske, de optiske drev og alle mine usb ting fra, uden at det gør en forskel.
    - hvad er jeres input? :)


    på forhånd tak


  • Så lyder det jo som en driver fejl, hvilket vel ikke er helt underligt når du har smidt 2 forskellige kort i ?..


    Nu ved jeg ikke hvad et 7800gt hiver af watt, men 400w burde være nok til det hele.

  • tak for jeres svar.


    Jeg forstår ikke hvordan det kan være en driverfejl. . :( I "gamle" dage kunne jeg sagtens have to forskellige kort i maskinen uden at den brokkede sig.


    Endnu en ting jeg opdagede i går aftes: det er som om at der ikke er strøm nok til usb portene. I hvert fald mangler der lys i en masse ting når man starter maskinen. - Er det måske bundkortet der er forvirret?

  • kan det godt være ja, det lidt svær at sige. har du ikke en anden strømforsygning du kan teste den med?

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Jeg vidste slet ikke man kunne køre med 2 forskellige kort på samme tid.. :S smart.. Men jow, vil da mene det må være i underkanten med 400watt, og chiftech er jo ikke helt for at være en af de bedste mærker på psu-markede.. virker det fint nok når du tager det gamle grakkort ud igen?


    //Out - EcoPa

  • Ja, det virker helt fint når jeg piller kortet ud igen... -


    Jeg er blevet mere overbevist om at det er strømforsyningen der er problemet.
    jeg lagde nemlig ikke mærke til det med USB tingene da jeg skrev den første post.


    Derfor har jeg være ude at købe en 750W chieftec psu ( http://proconsult.dk/katalog/m…-atx/psu-cft-750-14c.html )


    og kunne lige så godt få et nyt kabinet samtidigt..:
    ( http://proconsult.dk/katalog/m…ase3/kab-ch-03p-a-op.html )


    der skal jo være plads til mine to nyt 8800GT som jeg kom til at bestille... :roller:

  • Så er det ikke et problem længere vel ;), det er ikke grafikkort der bliver flaskehalsen here btw tillykke med de nye "små"

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Du er godt klar over hvor meget din cpu bliver flaskehals med de to GT kort ikke ?
    Den kan jo ikke engang fodre dit GTS 100%


    hehe ja han vil garanteret ikke kunne mærke forskel på om han kører dem i SLI eller ej... Kan jeg ikke med mine, menmindre jeg oc'er min CPU...

  • Det VAR PSU'en.. - :dance:.. nu virker det ;)


    Jeg er skam udemærket klar over hvor problemet kommer til at ligge - det har længe været meningen at hele maskinen skulle have en overhaling - jeg har bare været for doven, da jeg synes at de tre gange om ugen jeg spiller fligt simulator nok ikke kan retfærdiggøre at jeg bruger en røvfuld penge på een gang..


    Desuden skal jeg et smut over atlanten om et par mdr - så jeg skal have lommepenge med. :crazyeyes: - og hvem ved... en processor kan jo godt købes derovre og så ligge i lommen på vej tilbage.. :D