Ny pc spørgsmål

  • Hej med jer


    Jeg har været ude at shoppe lidt og har fået skrabet følgende sammen:


    Intel - Core 2 Quadro Model Q6600 (2.4GHz)
    ASUS P5K AiLifestyle Series
    Zotac Geforce 8800GT 512mb
    Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched PC2-6400CL4
    Antec Nine Hundred
    Levicom Visible Power 500w PSU


    Har derudover en WD raptor med 10.000 rpm, en 80 gb sata harddisk og en 160 gb ide


    Har nu følgende spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare:
    Kan min psu godt trække systemet?
    Er det et ok sammensat system der kan spille de nyeste spil? (crysis)
    Er der nogle ting der ikke passer sammen? Flaskehalse?
    Vil det være en god ide at købe en anden cpu køler end den der er standard?
    Evt. nogle gode råd/kommentarer til systemet?


    På forhånd tak for hjælpen.


    Samlede min sidste computer for 4-5 år siden og har ikke rigtigt fulgt med på markedet siden. Derfor har jeg været meget i tvivl da jeg skulle samle det her system.


    MVH.


    Tobias

  • Det er vel et okay system. Jeg er sikker på din psu kan trække systemet.
    Jeg tror dog ikke du kommer til at køre crysis specielt godt. En bekendt har en q6600, 4gb ram og et gx2 grafikkort, og kører det kun i medium. Selv har jeg et 8800gtx, 3gb ram og en e6600, og kan heller ikke køre alt på high. I demoen var jeg nød til at sætte vand på low, og shadows, shader og physics på medium før jeg kunne sætte resten på very high. Så nej, crysis bliver ikke med specielt meget eye candy - men den vil kunne trække det nogenlunde vil jeg tro. Specielt hvis der kommer nye grafik drivere eller lignende inden retail versionen udkommer.
    Oom du skal skifte cpu køler kommer an på hvad dine planer er. Vil du overclocke ? hvis ja, så skift til en anden cpu køler (ikke en tilfældig thermaltake eller zalman), hvis nej, så lad box køleren sidde.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.