Vista memory leak?

  • Bah sidder og spiller The Witcher med 8800GTX og kan ikke få mere end low settings i grafiske detailjer fordi spillet crasher efter 10 minutters spil pga en memory leak i Vista.


    Nogen der ved om de har tænkt sig at fixe det? hentede en fil der skulle gøre det bedre og så gik jeg fra 7 min spilletid til 10.


    har 2gb ram og altså 768mb ram på grafikkortet så min vista 32bit kan ikke engang få ret meget mere ram klemt i sig inden de 4gb max :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Smejs
    Bah sidder og spiller The Witcher med 8800GTX og kan ikke få mere end low settings i grafiske detailjer fordi spillet crasher efter 10 minutters spil pga en memory leak i Vista.


    Nogen der ved om de har tænkt sig at fixe det? hentede en fil der skulle gøre det bedre og så gik jeg fra 7 min spilletid til 10.


    har 2gb ram og altså 768mb ram på grafikkortet så min vista 32bit kan ikke engang få ret meget mere ram klemt i sig inden de 4gb max :(


    Øhh er det en bug i spillet eller hvad?? Mig bekendt er der ikke nogen lign. fejl i Vista i hvert fald??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    The Witcher may exhaust virtual address space when running on 32-bit Windows Vista. Microsoft has released a hotfix that addresses this problem. Please download the hotfix from the following location when playing the game on 32-bit Windows Vista: http://support.microsoft.com/kb/940105


    Det lyder, som om du ikke har installeret det hotfix der? Sørg for at køre alle de nyeste updates til din Vista, nyeste drivere til dit lyd og grafikkort. Hvis du har et nvidia kort kan det anbefales at du henter den nyeste beta driver 169.01. Det er også et nyt patch ude til The Witcher, hvilket opdaterer spillet til version 1.1a.


    Jeg har gennemført The Witcher, spillet har kun crashet en enkelt gang og har generelt kørt perfect på max settings. Jeg bruger Vista 64 bit og har 4 gb ram, samt et 8800 GTX.

  • ok den patch havde jeg ikke set, men den hotfix fra microsoft havde jeg installeret. har prøvet at hente de nyeste drivers til 8800gtx så må vi se om det hjælper. tak for hjælp indtil videre.


    Tolagarf har du spillet Shadow Stalker? der gjorde min computer det samme.


    Det er som om min comp lagrer alt hvad den ser i spillet i rammene indtil der ikke er plads til mere og så crasher den :/

  • Smejs prøv at ændre din swapfil til en fast størrelse, feks. 4096mb. Mener nu også windows selv anbefaler en størrelse. Dynamisk håndtering af swapfil kan virkelig skabe kaos med nogle spil.