Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 20. oktober 2003, 21:32

Nogen der kan anbefale en Go' Dvd-Brænder? :)

2

mandag, 20. oktober 2003, 22:06

køb en pioneer til ca 1200 så er du sikker på kvali og den æder det fleste medier

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Intel 520 S 480gb ssdApple Magic Mouse

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

3

mandag, 20. oktober 2003, 22:09

Citeret

Originally posted by Disc0ne
køb en pioneer til ca 1200 så er du sikker på kvali og den æder det fleste medier

sorry dovne her... ka jeg få et link? :D

4

mandag, 20. oktober 2003, 22:10

Citeret

Originally posted by learner

Citeret

sorry dovne her... ka jeg få et link? :D

snup den her http://www.edbpriser.dk/hardware/hardwar…p?ID=1754597896 - har selv en 105/A05 og den er nice

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

5

mandag, 20. oktober 2003, 22:18

hhhhhhmmmmmmmm, jeg havde gået og tænkt på den her dvd-brænder :D hvorfor betale 1300 mere?

7

mandag, 20. oktober 2003, 22:22

Citeret

Originally posted by Ulrik

Citeret

Nogen der kan anbefale en Go' Dvd-Brænder? :)

http://www.tweak.dk/test245.php

Fås til en tusse ... ;)

jep he he det var også den jeg havde tænkt på, jeg ville bare lige høre hvad i sytnes om den ;)

9

mandag, 20. oktober 2003, 22:34

Citeret

Men den nyeste firmware kører den som en drøm .... jeg bruger den meget :D

Lyder SATME godt, jeg vil lige hører så hvilke medier du køber til den? og hvor? (helst et link ;)

takker mange gange ;)

Hvornår købte du egentlig din? for den er jo faldet meget i pris? :)

10

mandag, 20. oktober 2003, 22:51

nec brænderne er ikk glade for de helt billige medier :)

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

11

mandag, 20. oktober 2003, 22:52

Citeret

det har jeg ellers hørt at de er, med det rigtige firmware 8o

12

mandag, 20. oktober 2003, 22:56

Citeret

Citeret

det har jeg ellers hørt at de er, med det rigtige firmware 8o

okey så napper du bare sådan en :)

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

13

mandag, 20. oktober 2003, 22:59

Med firmware 1.05 (som vores var født med) kunne den ikke brænde Princo dvd'er, som også er de helt billige dvd'er. Men med firmware 1.06 er der ingen problemer.

Vi har Princo (-), men vores dvd-afspiller læser kun +-medier. Så vi bruger Verbatim +medier.
Vi har købt vores gennem billigmedien.de, da de er billigst der. DVD-medier herhjemme er vildt dyre :]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ulrik" (21.10.2003, 17:09)

14

mandag, 20. oktober 2003, 23:06

Citeret

Med firmware 1.05 (som vores var født med) kunne den ikke brænde Princo dvd'er, som også er de helt billige dvd'er. Men med firmware 1.06 er der ingen problemer.

Vi har Princo (-), men vores dvd-afspiller læser kun +-medier. Så vi bruger Verbatim +medier.
Vi har købt vores gennem billigemedien.de, da de er billigst der. DVD-medier herhjemme er vildt dyre :]

møg dyre vi bestiller 1000 af gangen fra UK det er en del billigere

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

15

mandag, 20. oktober 2003, 23:08

Citeret

Citeret

Vi har købt vores gennem billigemedien.de, da de er billigst der. DVD-medier herhjemme er vildt dyre :]

Nu har jeg ikke lige mit eget hjemmebrænderi, som du har ;) , så ...

16

tirsdag, 21. oktober 2003, 08:29

Citeret

der er da kommet en firmware 1.08 er der ik?

ok takker, men hvad mener du når du skriver: Vi har Princo (-), men vores dvd-afspiller læser kun +-medier....

er Princo (-), så ikke bare dvd-r? oder was?

17

tirsdag, 21. oktober 2003, 10:11

Citeret

Citeret

Hvor billige er de så?? Og fra hvor???

18

tirsdag, 21. oktober 2003, 21:33

Citeret

Citeret

der er da kommet en firmware 1.08 er der ik?

ok takker, men hvad mener du når du skriver: Vi har Princo (-), men vores dvd-afspiller læser kun +-medier....

er Princo (-), så ikke bare dvd-r? oder was?

er du der Ulrik? ;)

19

tirsdag, 21. oktober 2003, 21:38

Altid :D

Jo, der er kommet en firmware 1.08. Dog kører jeg stadigvæk med 1.06, da den virker fint.

Indenfor DVD-medier er der følgende -->

Der er to standarder: + og - (plus og minus)

Indenfor for de to standarder er der både R og RW.

Det giver i alt 4 medier: R+,RW+,R- og RW-.

20

tirsdag, 21. oktober 2003, 22:03

Citeret

Altid :D

Jo, der er kommet en firmware 1.08. Dog kører jeg stadigvæk med 1.06, da den virker fint.

Indenfor DVD-medier er der følgende -->

Der er to standarder: + og - (plus og minus)

Indenfor for de to standarder er der både R og RW.

Det giver i alt 4 medier: R+,RW+,R- og RW-.

ok, he he...

Ja, det ved jeg... men du siger din DVD afspiller kun vil afspille + og - dvd medier, men så sagde du også dette: Vi har Princo (-), men vores dvd-afspiller læser kun +-medier. Så vi bruger Verbatim +medier.

Er Princo - så ikke også r-? 8o

og vil du være en guttermand ;) ej gas.. vil du være flink at smide et direkte link ind til hvilke dvd-medier du køber? takker

sorry, jeg stiller mange sprøgsmål ...

21

tirsdag, 21. oktober 2003, 22:17

Det er sgu helt i orden ... derfor jeg er der :D

Vi har en gammel (3 år tror jeg) Samsung stationær DVD-Afspiller til vores stue. Den understøtter ikke brændte DVD'er (det gælder begge standarder og formater=R-,RW-,R+,RW+). Men alligevel kan den læse Verbatim DVD R+ medier. Men den kan ikke læse R- medier.

Man kan få DVD-afspillere som både kan afspille + og -. Philips, Sony og resten af de store laver sådanne modeller.

Til film bruger jeg disse --> Verbatim (tryk på linket 2x)

Og det gør jeg udelukkende, fordi vores Samsung DVD-Afspiller kan læse dem. Hvis den også kunne læse -, så ville jeg bruge dem, da + medier er dyere end - medier. + medier har også en max. brænde hastighed på 2.4x, mens en - kan brænde med 4x.
Det skal dog siges, at der er forskel på brændehastigheden mellem DVD-brændere og almindelige brændere. Så 4x DVD er IKKE det samme som 4x CD.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ulrik" (21.10.2003, 22:18)

22

tirsdag, 21. oktober 2003, 22:21

Princo medier, som er - medier, er ikke særlig gode. Grunden til det er at, de er for "billige". Kvaliteten er ikke god nok, så derfor køb et andet mærke end Princo.
I min Princo 10 spindel (10 DVD'er) var der også en "dårlig" en i blandt. Det kunne ses på dens tilstand.

23

tirsdag, 21. oktober 2003, 22:25

Citeret

Det er sgu helt i orden ... derfor jeg er der :D

Vi har en gammel (3 år tror jeg) Samsung stationær DVD-Afspiller til vores stue. Den understøtter ikke brændte DVD'er (det gælder begge standarder og formater=R-,RW-,R+,RW+). Men alligevel kan den læse Verbatim DVD R+ medier. Men den kan ikke læse R- medier.

Man kan få DVD-afspillere som både kan afspille + og -. Philips, Sony og resten af de store laver sådanne modeller.

Til film bruger jeg disse --> Verbatim (tryk på linket 2x)

Og det gør jeg udelukkende, fordi vores Samsung DVD-Afspiller kan læse dem. Hvis den også kunne læse -, så ville jeg bruge dem, da + medier er dyere end - medier. + medier har også en max. brænde hastighed på 2.4x, mens en - kan brænde med 4x.
Det skal dog siges, at der er forskel på brændehastigheden mellem DVD-brændere og almindelige brændere. Så 4x DVD er IKKE det samme som 4x CD.

aaaaahhhh nu fatter jeg det, takker mange gange ;)

men hvis man nu køber Verbatim, er man så sikker på at de skal afspilles i alle dvd-afspillere?

Og ved du noget om brændte vil spilles i PS2? ;)

og kan man direkte kopiere en dvd? hvor menu og extra material og alt andet kommer med?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "learner" (21.10.2003, 22:26)

24

tirsdag, 21. oktober 2003, 22:28

Citeret

Princo medier, som er - medier, er ikke særlig gode. Grunden til det er at, de er for "billige". Kvaliteten er ikke god nok, så derfor køb et andet mærke end Princo.
I min Princo 10 spindel (10 DVD'er) var der også en "dårlig" en i blandt. Det kunne ses på dens tilstand.

takker, :D

25

tirsdag, 21. oktober 2003, 22:33

Hmm. Godt spørgsmål. Jeg har endnu ikke fundet en forskel blandt de forskellige mærker. Den Veratim + medier jeg har, virker lige så godt som de Fujifilm + medier jeg også har.

Nej. Jeg har ikke taget kopier af spil. Så det ved jeg intet om.

Nej, det kan man ikke. På et brændbar DVD medie kan der kax. være 4.7 GB. Og det er ford, at der kun er et lag (som er på 4.7 GB). De DVD'er man kan købe, altså rigtige DVD-film, har 2 lag. Altså 2x 4.7 GB. Men den kan læse meget mere i testen om brænderen --> NEC-1300A (Tweaks test (mig))

26

tirsdag, 21. oktober 2003, 22:43

Citeret

Hmm. Godt spørgsmål. Jeg har endnu ikke fundet en forskel blandt de forskellige mærker. Den Veratim + medier jeg har, virker lige så godt som de Fujifilm + medier jeg også har.

Nej. Jeg har ikke taget kopier af spil. Så det ved jeg intet om.

Nej, det kan man ikke. På et brændbar DVD medie kan der kax. være 4.7 GB. Og det er ford, at der kun er et lag (som er på 4.7 GB). De DVD'er man kan købe, altså rigtige DVD-film, har 2 lag. Altså 2x 4.7 GB. Men den kan læse meget mere i testen om brænderen --> NEC-1300A (Tweaks test (mig))

kai.. takker... men det var nu ikke spil jeg mente ;) DVD'er, i PS2 men dem har du nok heller ikke prøvt så ;) men takker mange gange for hjælpen

Fractal Design Define S Midi-Tower

Hvis du som PC-bygger har tænkt dig at gå all-in på vandkøling eller ekstrem luftkøling, så har du måske kigge
Læs Mere

Antec A.M.P Lifebar 10

Hvis du er en af dem, som er meget på farten og ofte er ved at løbe tør for strøm, inden du når at finde en st
Læs Mere

Raijintek Triton Core

De modificerbare AIO vandkølere er efterhånden ved at blive ret populære, og det især fordi det er en billig m
Læs Mere

be quiet! PurePower L8 - 730 watt

Denne gang tager vi et kig på endnu en strømforsyning, som kommer fra producenten be quiet! og deres nye model
Læs Mere

Xtreamer Wonder Media Player

Er du ikke bekendt med producenten Xtreamer, så vil vi i dag lave om på dette. Vi har nemlig modtaget deres Wo
Læs Mere

Samsung Galaxy S6 edge

Her på redaktionen elsker vi, når vi får tilbudt de nye sager til test, så vi var ikke sene til at takke ja, d
Læs Mere

BenQ BL3201PT 4K UHD Monitor

Det sker ikke ret tit, at vi tester skærme her på Tweak.dk, men i samarbejde med BenQ har vi fået en 32" 4K sk
Læs Mere

SteelSeries Siberia V3 headset

Det er ikke længe siden, vi sidst så på et headset fra SteelSeries. På trods af dette tager vi nu hul på endnu
Læs Mere

MSI opruster til næste APU-serie

AMD er ved at være klar til at lancere deres næste APU-serie med kodenavnet Godavari, og derved opruster MSI o
Læs Mere

Så flotte bliver spil måske i fremtiden

Vi er kommet lang vej, siden vi spillede Doom, Quake og Wolfenstein 3D. Det kan man i hvert fald se, når man s
Læs Mere

Microsoft får specielt high-tech patent

Som vi så ofte har nævnt, så roder man sig somme tider i håret over de patenter, der indgås fra tid til anden.
Læs Mere

DeviantArt fejrer May the Fourth

Måske kender du ikke siden DeviantArt, og er det ikke tilfældet, så vil vi kort introducere dig. Det er et sam
Læs Mere

Nu kan du prøve det nye Microsoft Office 2016

Hvis du vil være med på det nyeste beat, så har vi godt til dig. Microsoft har nemlig åbnet op for, at man som
Læs Mere

Han skal spille Pennywise i It-remake

Vi er mange, undertegnede inklusiv, der fordømmer den dag, vi satte os for at se Stephen Kings 'It' fra 1990,
Læs Mere

GIVEAWAY! Vind med Antec og Tweak.dk

På denne skønne tirsdag skal vi da have skudt en giveaway af sted. Det gør vi i samarbejde med Antec Mobile Pr
Læs Mere

Se billederne: Sådan ser Firefox OS ud

Vores fladskærme bliver smartere og smartere, og en af de nye ting, der kommer til 2015-fladskærmene er Mozill
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.