Nye 2.1 højtalere

  • Indenfor den nærmeste fremtid kunne jeg godt tænke mig at investere i nye højtalere. Dem jeg har nu fungerer egentlig OK, men de er ved at være gamle, og på trods af, at jeg pt. kun bruger onboard lydkort, så vil jeg gerne prøve noget nyt.


    Efter at have læst lidt gamle tråde igennem, er jeg kommet frem til, at det der normalt bliver anbefalet når man snakker 2.1 sæt bl.a. er følgende:


    Logitech Z4
    Logitech Z2300
    Altec Lansing FX4021
    Altec Lansing MX5021


    Er det stadig det der er bedst når vi befinder os i prisklassen 500-1000 kr.? Er interesseret i at høre fra nogen der evt. selv har et af de ovenstående sæt eller har hørt dem i aktion, men er bestemt også interesseret i andre forslag, så længe de overholder følgende krav:


    Pris: 500-1000 kr.
    Farve: Helst sort eller sølv så de passer til resten ;) (LG L1910S skærm, sort tastatur, Logitech Trackman Wheel mus, sølv microfon)


    Og så skal det som nævnt være 2.1, og det må gerne lyde bare lidt ordentligt.

  • Det er ganske vist 2.0 men jeg kan anbefale disse specielt hvis du hører meget musik, ser dvd'er osv.
    Jeg har netop købt dem og de er virkelig gode (og jeg går lidt op i at have god lyd). De er selvfølgelig ret store. De egner sig mere til at stå på en hylde eller hænge på væggen end ved siden af skærmen.


    Grunden til at jeg købte dem var at jeg ville have ordentlig musik og noget der ikke lignede et rumskib!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg har hørt Z2300 og MX5021 og bække sæt spiller ganske godt dog har Logitech noget mere bass og spille op med det høres tydligt når der spiles højt. Crontrol af de to sæt er helt ens men Altec har dog en fjernbetæning.


    Men ja Logitech har noget mere bass nok fordi det har dobelt W. og Altec er en 4" og Logitech er en 8".


    Prisen er jo 50,- forskel og en fjernbetæning som jeg godt ville kunne undvære.

  • Altså har ikke hørt de andre du linker til men har selv Z-2300 hvilket jeg varmt kan anbefale - Det er simpelt hen et kanon sæt!


    Det kan spille rigtig højt og rent, designet er flot og passer også til min skærm (syncmaster 940bw)


    Subben er go og ka virkelig sparke fra sig.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • har selv Altec Lansing MX5021 sættet og kan varmt anbefale det. Til tider spiller det dog lidt for "rent" og man kan godt blive lidt træt i ørene af at høre på det. Men de spiller rigtig godt.


    Mvh Stubkier

  • Har da helt glemt at takke jer for jeres kommentarer :D


    Jeg har, som tingene er nu, desværre ikke mulighed for at hænge noget op på væggen, og det vil se lidt tosset ud at hænge højtalere ned fra loftet ude midt i rummet :crazyeyes:



    Er der flere der har noget fornuftigt at tilføje, så skal I være meget velkomne inden jeg overbeviser de nærmeste om, at nye højtalere er den oplagte julegave - eller bare gave - til mig ;)






    P.S: Jeg ta'r også gerne imod bestikkelse :$

  • Fornuftigt at tilføje:
    Køb Z-2300!
    Eller få nogle til at gi dig dem i gave :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg ville klart købe Altec Lansing MX5021.
    Jeg har stået med op til flere af både Logitechs og Altec Lansings systemer, og synes simpelthen at Altec er bedre kvalitet.


    For ligesom på en strømforsyning til computer, kan der også snydes med watt angivelser på forstærkeren i anlægget. Det kan godt være at Antecs 90W ikke lyder til at være meget, men det er overraskende hvad man kan få ud af det, når de 90W kun skal styre en lille ( ja lille ) subwoofer på 8'' og så de helt små microdivers i satteliterne.


    De 200W på Logitechs Z2300 er formentlig ''snydewatt'' som hifiklubben kalder det.


    [SIZE=7]Altec Lansing ftw! :$[/SIZE]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    De 200W på Logitechs Z2300 er formentlig ''snydewatt'' som hifiklubben kalder det.


    Hmm synes det en meget upassende kommentar...Vil da gerne se nogle kilder på sådan en udtalelse.


    Jeg har selv kun haft Logitech højtalere, og bruger stadig mine Z-2300 som jeg anbefalede tidligere i denne tråd. Er stadig meget tilfreds med dem, og har brugt dem flere gange til privat fest hvor de skulle spille rigtig højt med pumpende bass = De åd det råt.


    Vil tro det bedste man kunne gøre var at tage ud og høre højtalerne og se hvilke man foretrækker. Dog er det lidt usandsynligt, men har da set det i El-giganten osv hvor de har haft nogle forskellige sæt stående (Men har aldrig set et z-2300, muligvis pga. den store sub)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg skrev også 'formentlig', da 200W lyder af rigtig meget til et PC anlæg. Jeg har ikke selv stået med præcis det sæt, min opfattelse er bare at Logitech er af ringere kvalitet end Antec.


    Men som der skrives, så er det en god ide at tage ud og lytte dig frem til dit køb :)
    Jeg ved at Zitech har op til flere anlæg fra Antec stillet frem til fri test.


  • Umiddelbart kan man ikke finde Z2300 i en fysisk forretning her i byen :(


    Vores udvalg af forretninger der handler med sådanne produkter er Elgiganten, Merlin, Fona og en enkelt computerforretning. Der er selvfølgelig også Hifiklubben, men det er så en lidt anden prisklasse vi befinder os i.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Jeg skrev også 'formentlig', da 200W lyder af rigtig meget til et PC anlæg. Jeg har ikke selv stået med præcis det sæt, min opfattelse er bare at Logitech er af ringere kvalitet end Antec.


    Men som der skrives, så er det en god ide at tage ud og lytte dig frem til dit køb :)
    Jeg ved at Zitech har op til flere anlæg fra Antec stillet frem til fri test.


    Antec laver så vidt jeg ved ikke højtalere :))

  • Ud fra de 4 du kommer med som forslag er der ingen tvivl om at Logitech Z2300 er den der sparker mos. Og de 200W er vist de rigtige watt. ;)

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
    Ud fra de 4 du kommer med som forslag er der ingen tvivl om at Logitech Z2300 er den der sparker mos. Og de 200W er vist de rigtige watt. ;)


    Det er også det indtryk jeg har fået. De 4 forslag jeg har listet er kun et udtryk for de forslag der oftes er blevet anbefalet her på tweak.dk. Så jeg er stadig åben hvis der findes andre og bedre forslag :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Merlin skulle gerne have det lidt mindre logitech z3e


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=87747


    Købte det til min lillesøser i julegave.
    For fanden det spiller godt :D


    Købte selv samme system til min lillebror i julegave hehe, og må sige at det minder meget om mit gamle Z-340 anlæg som jeg havde inden Z-2300. Det spiller ganske udemærket ja, men slet ikke så godt som Z-2300 hvilket self. er forståeligt hvis man kigger på specs og pris :) Eneste minus er at sub'en ikke har et "blow hole" eller hva det hedder, og derfor synes jeg den virker meget brummende og indelukket, sammenlignet med sub's der har blow holes - Z-2300 indkluderet.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2