Hjælp til køb af grafikkort

  • Hey jeg vil godt lige hører folk hva de synes jeg skal gører, om jeg skal købe 2 asus 8800gts eller 2 af de nye asus 8800GT, prisen er jo den samme men får jo flere MB hvis jeg nu f.eks køber 8800GT..



    HELP :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Callost4r
    Hold da op hvor er folk da hjælpsomme herinde :S


    du regner simpelthen med at folk springer ind i din tråd og svarer som om de intet andet havde at lave?


    det var 21 min siden du oprettede tråden.


    nogle folk skal lige hjem fra arb

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Callost4r
    Hold da op hvor er folk da hjælpsomme herinde :S


    1. Tag en slapper
    2. Placér tråden rigtigt, den hører til i "Hardware" da du ikke har noget du skal sælge eller købe, du søger råd til hvad du skal købe.
    3. SLi er spild af penge medmindre du spiller i ekstreme opløsninger.
    4. Jeg ville tage et 8800GT, fremfor et GTS

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Undskyld hvis jeg har skrevet et forkert sted men opfatter det som køb :D


    Men tak fordi i gider at hjælpe mig lidt her. Jeg kan da vel godt køre sli med det jeg har ikke..


    5200+ amd 2.6 duel core
    Asus Crosshiar bundkort
    3 gb kingston hyperx ram..


    Og skal bruger dem til cs 1.6 + css og battlefield 2.. :D

  • Hvad opløsning spiller du med? Jeg har ingen problemer med at spille i 1600x1200 på den konfiguration i min signatur. Desuden er det nærmere 2x AMD (ATI) kort du skal have fat i, det er et Crossfire bundkort du har, ikke et SLi (skal dog ikke kunne afvise det kan køre med SLi ved hjælp af fiksfakserier.)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Callost4r
    Det er mere i battlefield jeg tænker på for det kræver jo en hel del det spil :D


    Det gør det så ikk. Min lille søster spiller battlefield med et x1650 gfx med 512 mb ddr2 med en opløsning på 1024*768 i mellem kvali så det er ikke fordi at det trækker tander ud på ens pc:)

  • Rolig nu folkens, hvad blev der af at tage pænt imod nye brugere?



    Men Callost4r, de har nu i bund og grund ret. Det er meget uheldigt at begynde at brokke sig over "manglende" hjælp efter så kort tid, og det er kun med til at sikre, at der går endnu længere tid før du rent faktisk får kvalificeret hjælp.


    Derudover, så er Køb og Salg kun til handler imellem brugerne her på siden, og derfor har jeg flyttet din tråd til Hardware & Tilbehør. Fremover kan du finde hjælp til placering af dine tråde ved at læse forumbeskrivelserne på forumforsiden, eller læse mere om de enkelte underafdelinger her.


    Endelig, skal der naturligvis også lyde et velkommen til Tweak.dk :)

  • Mig der brainfarter, undskyld.


    Men hvis du overvejer 2 grafikkort, så er mit råd at starte ud med ét. To kort betyder ikke nødvendigvist dobbelt ydelse. Og omvendt kan du altid tilkøbe et mere hvis du skulle have lyst til det.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Med dine specs og et GTX burde bf2 køre perfect...sikker på det ikke er noget med drivere el. lign.? Jeg kører med alt på high undtagen dynamic shadows og light (medium) + ingen AA = ca. 100FPS konstant


    Det ville også være dumt at købe et GTX til (4.000 oveni) når GT koster ca. 1800

  • Jeg har kunne køre BF2 på en spand der var noget med 6år gammel som så blev opgraderet med 512MB ram mere og et 6600GT... Alt i medium settings og nogle i high... i 1280x1024.


    (Det var før jeg interesserede mig for computer... :D)


    Så dit GTX skulle sagtens kunne og din CPU eller ram er heller ikke problemet... Kan jo være nogle skod servere du har været inde på. Driver problemer som Nutz er inde på ellers så er BF2 jo rimelig, problemfyldt trods de mange patches :D

  • jeg har selv spillet meget bf2, og et 7800GT kan sagtens trække alle de frames som din cpu og ram kan holde til, det er især ram den bruger en del af.....du vil højest sandsynelig slet ikke opdage nogen forskel udover en øget strømregning, da du nok vil have en begrænsning allerede ved din cpu...bf2 udnytter ikke dualcore, så det er reelt kun 50% af din cpu du kan udnytte i det spil...jeg har prøvet med både 7800Gt, x1950pro og nu 8800GTS 320mb, og der er ikke mange fps forskel..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.