8800GT på AsRock ALiveNF7G-HDready?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano
    Det kan det godt.


    oki 100% sikker nano, mener bare at ha læst herinde at PCI-E 2.0 kort ik var baglands kompitibel.

  • Det skal jeg sq også :D


    Kom lgie til at tænke, hvad kommer efter 8800GT og det nye GTS, har slet ikke hørt noget om GF9X00 eller flere kort i 8000 serien.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Er i sikker på det er bagudkompatibelt... Der blev snakket om at PCIe 2.0 på bundkortet var bagudkombatibelt med PCIe men ikke hvis kortet havde PCIe 2.0 så kunne det ikke bruges i et bundkort med PCIe...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Er i sikker på det er bagudkompatibelt... Der blev snakket om at PCIe 2.0 på bundkortet var bagudkombatibelt med PCIe men ikke hvis kortet havde PCIe 2.0 så kunne det ikke bruges i et bundkort med PCIe...


    Kommer også an på hvilket på chipset man har..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Det må vi lige havde på det rene, inden jeg løber ud mens jeg skriger som en lille skolepige og køber et.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano
    Det må vi lige havde på det rene, inden jeg løber ud mens jeg skriger som en lille skolepige og køber et.


    haha så må vi jo tage google etc. i brug :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    haha så må vi jo tage google etc. i brug :D


    det håber jeg at i kan finde ud af da jeg ik har net derhjemme endnu så nakker min mors net af og til...

  • Er jeg den eneste der intet kan finde om det?


    Jeg kan kun finde den information at man kan bruge PCI Express 1.1 kort i bundkort med PCI Express 2.0 men det var jo sikkert dog intet med den anden vej rundt... :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    haha så må vi jo tage google etc. i brug :D


    Jeg er i fuld gang :dance:

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Q5: Then PCIe 2.0 must be backward compatible with PCIe 1.1 and 1.0?
    A5: Yes. The PCIe Base 2.0 specification supports both the 2.5GT/s and 5GT/s signaling technologies. A device designed to the PCIe Base 2.0 specification may support 2.5GT/s, 5GT/s or both. However, a device designed to operate specifically at 5GT/s must also support 2.5GT/s signaling. The PCIe Base specification covers chip-to-chip topologies on the system board. For I/O extensibility across PCIe connectors, the Card Electromechanical (CEM) and ExpressModule™ specifications will also need to be updated, but this work will not impact mechanical compatibility of the slots, cards or modules. Currently, the PCI-SIG is defining the PCIe CEM 2.0 specification which has been released to members for review at v0.5. There are currently no plans to adapt the PCIe Mini CEM specification for the faster bit rate as the market need has not yet materialized.


    Som jeg læser det så kan det være det er bagudkombatibelt, men det afhænger af om producenten af kortet har gjort det bagudkombatibelt... Kan også være mig der læser forkert og snart skal i seng...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Q5: Then PCIe 2.0 must be backward compatible with PCIe 1.1 and 1.0?
    A5: Yes. The PCIe Base 2.0 specification supports both the 2.5GT/s and 5GT/s signaling technologies. A device designed to the PCIe Base 2.0 specification may support 2.5GT/s, 5GT/s or both. However, a device designed to operate specifically at 5GT/s must also support 2.5GT/s signaling. The PCIe Base specification covers chip-to-chip topologies on the system board. For I/O extensibility across PCIe connectors, the Card Electromechanical (CEM) and ExpressModule™ specifications will also need to be updated, but this work will not impact mechanical compatibility of the slots, cards or modules. Currently, the PCI-SIG is defining the PCIe CEM 2.0 specification which has been released to members for review at v0.5. There are currently no plans to adapt the PCIe Mini CEM specification for the faster bit rate as the market need has not yet materialized.


    Som jeg læser det så kan det være det er bagudkombatibelt, men det afhænger af om producenten af kortet har gjort det bagudkombatibelt... Kan også være mig der læser forkert og snart skal i seng...


    Det var da tidligt...har du husket at ændre uret :))

  • spørg asrock - de har ikke meget kvalitet, men de svarer på support spørgsmål meget hurtigt i forhold til f.eks. asus der ejer dem.


    ps. jeg er enig may i beskrivelsen antyder kraftigt et frivilligt valg.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af neiro
    spørg asrock - de har ikke meget kvalitet, men de svarer på support spørgsmål meget hurtigt i forhold til f.eks. asus der ejer dem.


    ps. jeg er enig may i beskrivelsen antyder kraftigt et frivilligt valg.


    kvalitet om asrock den vi snakke længe om, det bundkort jeg har er det første ud af 100 jeg har smidt til rma da jeg ik er sikker på om det er ram el. bundkort el. begge dele som ik køre rigtig. har samle socket 462/a og 939 systemer med asrock bundkorts og de køre bare derud af.


    AsRock er et billigt bundkort som mange gange har en del flere muligheder end de dyrer bundkorts.


    som f.eks. deres 939 som både har PCI-E & AGPx8 port det har de dyrer jo ik så...