Processor opgradering af laptop?

  • Yaw, jeg har en dejlig (men gammel) zepto 4200, som jeg stadig er glad for. Men jeg vil gerne ha noget mere ram i - og en ny processor (hvis det altså er muligt?). Den kører på et i855PM chipset med en 1.8 pentium M processor (Dothan). Så vidt jeg kan se, er det på socket 479 - og derfor tænkte jeg, om det mon er muligt at smide en Core 2 Duo T7500 2.2 GHz i den? :D der er vidst nogle problemer med fsb-hastighederne mm. så er det overhovedet muligt? Eller skal jeg spejde efter en hurtigere Dothan processor?


    Thx
    /squnk

  • det chipset understøtter ik dual-core processor kun single core Pentium & Celeron M


    Intel 855PM Chipset


    angående opgradering af ram skulle ik være noget problem, du kan se med CPU-Z hvilke ram du ska købe.



    vil sige det vil være dumt at offer omkring 2k på en ny 2ghz processor eller mere hvis du ik kan finde en brugt, men det kommer os anpå om du ved om den har processor socket på bundkortet da mange firmaer vælger at intergrader det i bundkortet for at spare plads.


    Priser på Pentium M kan ses her: Edbpriser.dk



    hvis det var mig vil jeg kigge efter en brugt 2ghz processor og hvis der ik er held med at finde nogen så bare opgrader ram, til 2gb.


    et spørgsmål hvorfor opgrader fra din gamle Intel Pentium M "Dothan" 1,8ghz?