Støj i højttalere ved spil og andet

  • Jeg har et mindre problem efter at have skiftet næsten hele mit sys.



    Når jeg spiller, så skratter det en smule i højttalerne når jeg bevæger musen, det samme sker når jeg bevæger musen mens der bliver afspillet film, eller visualiseret i WMP under afspilning af musik


    Det er en lidt underlig fejl jeg ikke har set før, men jeg har så prøvet at have 3 forskellige grafikkort i maskinen, og det er samme fejl, det kan tyde på noget støj af en eller anden art


    Maskinen er som flg.


    Asus P5N32-E SLI Plus motherboard
    Q6600 CPU
    4GB PC6400 RAM
    8800 GTS 640MB Grafikkort
    Onboard lyd
    Corsair 620W PSU


    Nogen der lige har nogle tricks man kan prøve?


    Taaaark :D

  • Er garanteret elektronisk støj der generer dit onboard lydkort..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Jeg har også nogenlunde sammen porblem med mine højtalere.
    Det er så når jeg tænder og slukker min lampe som står på bordet så skratter de.


    det må jo så være noget med din strøm at gøre

  • nemmeste og billigste løsning er nok at købe et seperat lydkort....et audigy4 eller audiotrack amya ex5 fx er ikke en større udgift, og din lyd vil blive ganske meget bedre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hey..


    Har haft nøjagtigt samme problem, men har lige fundet en løsning der virker.
    Jeg har næsten samme system som dig, og kører Vista.


    Jeg har lige sat og leget lidt rundt med det, fordi jeg var pisse træt af den forbandede støj. Jeg fandt så ud af, at hvis jeg skruede ned for PC-beep forsvandt støjen.
    Funktion kan du finde sådan her: Kontrolpanel --> Lyd --> dobbeltklik på "højtalere" under afspilningsenheder ->> klik så på fanebladet "niveauer" --> Her skulle der gerne være en funktion der hedder "PC-beep". Den skruer du bare HELT ned.


    Alternativt vil det måske hjælpe bare at hive pc-speakeren fra, men jeg ved det ikke.


    Håber det virker for dig, for jeg er vildt tilfreds efter, at jeg gjorde som beskrevet. :clap:

  • Jeg ville foreslå du prøver at jorde dit strøm der driver pc & forstærker .... meget ofte skabes støjen af manglende stel. Jeg er ikke elektriker, så jeg kan ikke forklare hvorfor, men jeg har løst et problem der lyder som dit et par gange eller fem, ved bare at køre tingene på en jordet forbindelse.



    ps. du kan evt prøve at forbinde dit kabinet til en radiator hvis ikke du har jord i stikdåsen - radiatorene er nemlig næsten altid jordforbundet.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.


  • Okay... Det tror jeg ikke gælder for mig, da jeg ikke har nogen pcspeaker tilsluttet, men jeg tror da lige jeg vil prøve at skrue ned alligevel


    Jeg har allerede bestilt et nytlydkort, så må vi jo se om det er der problemet ligger, men det er jeg da næsten helt sikker på med alle de svar der siger det samme