Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 26. oktober 2007, 10:06

Har brug for lidt hjælp i forbindelse med evt. køb af ny Zepto Znote 3215W computer. Da min valgte processor er en Intel core 2 duo 2.2 Ghz med en front size bus(FSB) på 800 Mhz, er jeg lidt i tvivl om vigtigheden af at RAM'en også er gearet til 800 Mhz i modsætning til 667 Mhz, som man ofte ser? Vil for eksempel 1 GB DDR2 PC6400 - 800MHZ RAM være bedre end 2 GB DDR2 PC5300 - 667MHZ RAM, eller er det at overvurdere betydningen af at RAM'en og FSB'en har samme frekvens? Og til sidst; er 1 GB RAM i det hele taget tilstrækkeligt til en sådan maskine, eller skal man op i 2 GB?

På forhånd tak :hb:

2

fredag, 26. oktober 2007, 10:54

Intel PM965 understøtter kun op til DDR2-667 MHz: http://www.intel.com/products/chipsets/PM965/index.htm

Så eneste grund til at købe DDR2-800 MHz skulle være at de måske kunne køre ved lidt bedre timings når de sættes til at køre 667 MHz - men du får dem ikke til at køre 800 MHz i den bærbare.

3

fredag, 26. oktober 2007, 12:53

Ok, så det er måske minimalt, hvad jeg vill få ud af at købe de dyrere RAM. Hvilken bærbar, hvis der findes en, skal jeg så købe, hvis jeg var interesseret i en, der understøtter DDR2-800 MHz RAM og som kan udnytte dem til fulde?

4

fredag, 26. oktober 2007, 13:00

Selvom at Intel skriver at FSB på den CPU køre med 800MHz FSB så passer det ikke, Intel køre med QDR (QuadDataRate) hvor de ganger den rigtige FSB med 4, så FSB'en på den CPU i den bærbar du vil købe køre kun 200MHz FSB, så ram der køre DDR667 (rigtig 333MHz) har ingen problemer med en CPU som køre 200MHz FSB.

5

fredag, 26. oktober 2007, 22:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Redhawk
Ok, så det er måske minimalt, hvad jeg vill få ud af at købe de dyrere RAM. Hvilken bærbar, hvis der findes en, skal jeg så købe, hvis jeg var interesseret i en, der understøtter DDR2-800 MHz RAM og som kan udnytte dem til fulde?

Der findes ingen chipset til bærbare som understøtter DDR2-800, så det kan du ikke finde.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.