Har brug for prof hardware vudering til den ultimative DireX 10 gaming pc

  • Som sagt er på vej ud for at købe et monster som skal 100% understøtte DireX 10. Vi snakker om en stationær pc, med minium 8Gb ram, Når Vista (som desværre er nødvendigt for at spille DireX 10" bruger 2Gb ram i sig selv er 6GB et godt sted at starte. Som grafik tænker jeg på Geforce 8800 utra eller GTX måske endag 2xgrafik kort, det vil også sige at mit bundkort skal minium have plads til 2 grafikkort.Harddisk betyder ingenting for mig, med 6GB ram cacher jeg alligevel ikke. Computeren skal selfølgelig være 100%vandkølet.


    Det jeg har brug for det er nogle pålidelige vuderinger af bundkort som min har plads til 2 grafikkort, som skal kunne finde ud af at arbejde med Geforce 8.8 serien. Som prossesor tænker jeg på noget core due 2,x+ intel og her vil jeg gerne høre forslag eller erfaringer med lign prossesor til den grafik jeg har valgt. Og hvis nogle kender til et godt kabinet med gode kølemuligheder, med div. merchanries så cloking bliver barnemad, er i velkommmen til at skrive.


    alt i alt kan i nok se jeg er på udkig efter den ultimative DireX 10 gaming computer, som skal være topklar til at spille hellgate london(DIABLO III) crysis, og quakewars.
    som et absolut maxium må computeren færdigbygget ikke koste mere end 20k.


    Så har du nogle du nogle imputs meninger eller foreslag til at bygge denne ultimative DireX 10 computer, vil jeg gerne høre fra dig.


    På forhånd tak:)

  • Hvilken skærm og opløsning kommer du til at spille i? Eller skal skærmen også være med i de 20k?


    Og du kan ikke tales til fornuft ang. sådan et system? Du vil få MEGET mere ud af at smide 12k nu og opgradere løbende for de sidste 8k eller købe nyt system for 10k nu og nyt igen til 10k 2 år senere.


    Btw bliver der nok nogle steder hvor der skal spares eftersom 20k tvivlsomt vil række til alt det. Vandkølingen, hvor 2x GTX eller Ultra skal køles bliver bestemt ikke billig. Har du rodet med vandkøling før?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Hvilken skærm og opløsning kommer du til at spille i? Eller skal skærmen også være med i de 20k?


    Og du kan ikke tales til fornuft ang. sådan et system? Du vil få MEGET mere ud af at smide 12k nu og opgradere løbende for de sidste 8k eller købe nyt system for 10k nu og nyt igen til 10k 2 år senere.


    Btw bliver der nok nogle steder hvor der skal spares eftersom 20k tvivlsomt vil række til alt det. Vandkølingen, hvor 2x GTX eller Ultra skal køles bliver bestemt ikke billig. Har du rodet med vandkøling før?


    Ja nogenlunde det jeg prøvede at fortælle ham i den anden tråd...

  • En lille hurtig kommentar omkring de ram mængder...8GB???
    Hvis Vista bruger 2GB alene kan jeg ikke forstå hvordan jeg kan spille f.eks. World in Conflict og Bioshock da jeg har "kun" 2GB?


    Man kan sagtens bygge en luftkølet pc der kan køre de spil med alt på max.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    En lille hurtig kommentar omkring de ram mængder...8GB???
    Hvis Vista bruger 2GB alene kan jeg ikke forstå hvordan jeg kan spille f.eks. World in Conflict og Bioshock da jeg har "kun" 2GB?


    Man kan sagtens bygge en luftkølet pc der kan køre de spil med alt på max.


    hehe Vista 32-bit kan man godt køre med 2GB pt i hvert fald gør jeg...


    Derudover så sluger 64-bit Vista ikke engang 1GB gør mit i hvert fald ikke... ;) Og jeg har Ultimate 64-bit Vista...

  • Men okay, hvis du VIL og ikke ved hvad du skal bruge dine penge på ( :) ) så skriv det, for det er sku altid sjovt at sætte sådanne maskiner sammen :D


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Alene 8GB ram og et GTX rammer vel tæt på de 10k alene. Lyder som om du stiller nogle krav ud fra en viden som du ikke har.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Okay kan se jeg lige skal komentere nogle ting. Altsår det med de 20k er som et max, og det er ikke nødvendigt heller at starte med 2x grafik kort, men der SKAL være mulighed for at jeg kan putte et extra i, og grunden er at når jeg skAL ud og bruge så mange penge på en pc, skal der være mulighed for at man kan bygge lidt videre på den, ellers vil computerkraften blive forældet iløbet af de første par år.
    skræm er heller ikke inkluderet, bruger en 42" samsung tv med 1900x1080 opløsning, ved godt en monitor vil give mig de der 2-3frames mere per sekund, end når det er tvskræm. Men denne skærm er købt for 2uger siden til 14k med kabler, og skulle jeg finde noget lign som monitor, er vi nede på 40" med opløsning 1366x7xx og den billigeste 40tommer monitor jeg har set ville koste mig 27k og det ville jeg ikke gi for en skærm, derfor købte jeg et fjernsyn istedet. Og ved godt at samsung har skruet op for rød og blå, for at give en mere intens farve, og det er grafisk ukorekt. men min egent vudering er at når man skruer de her kontraster op, får man en helt vildt oplevese af fuld hd.


    Og men hensyn til VISTA, har du bare styresystemet tænd uden du bruger det, bruger det konstand 1gb ram, men hvis du først begynder at bruge Vista og arbejde med det, så går det ind og bruger 2 Gb, som standard er lagt som et max, og for at køre spil nu skal min være 2 GB ram, og hvis vi ser frem i tiden, vil det snart blive 4GB, derfor foreslår jeg 6Gb som et minium. Jeg har selv en bærbar med 6gb ddr2 og en stationær nu med 6gb ddr.
    Jeg er heller ikke helt normal, vi snakker jo om den ultimative Direx 10 computer derfor 8gb ram. men også fordi det ville være dumt andet, ram har aldrig nogensinde været så billige som nu, det er også derfor det er et godt tidspunkt at skifte pc, for ram er helt sikkert hovedingradiensen når vi snakker game pc.

  • Med hensyn til Harddiske som jeg sagde jeg var ligeglad med, er også pga jeg iforvejen har 1,5TB i min gamle pc på 2x750Gb harddiske, derfor er det ikke noget jeg skal invistere i, heller ikke skærm tastatur og mus. Lydkort Netværkskort, brændere cdromdrevs diskettedrevs, div kølere hvis brug for extra køling. Det er de basale/vitige ting i computeren jeg skal have fundet frem til.
    bundkort vandkølesystem, grafikkort, ram, for de 6gb ram jeg har i min gl statinære er kun ddr1, og skal helt sikkert bruge ddr2 eller 3. preossesor. Det store spørgesmål er at finde noget hardware som arbejder godt sammen, så vil gerne høre hvis nogle har erfaringer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    hehe Vista 32-bit kan man godt køre med 2GB pt i hvert fald gør jeg...


    Derudover så sluger 64-bit Vista ikke engang 1GB gør mit i hvert fald ikke... ;) Og jeg har Ultimate 64-bit Vista...


    hvor meget af dine RAM bruger VISTA 32Bit?

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

    Rettet en gang, sidst af dMITIj ().

  • Det er altså 64bit jeg kører. Jeg slår bare det der sideshow fis fra...det sluger vist en del, men jeg bruger vista meget sjælden...kun når der skal games (det kommer nok til at ændre sig nu..hvis de 15 timer til release af crysis demo holder :clap:)


    edit: ram er helt sikkert IKKE hovedingrediensen når vi snakker gamer pc

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GIMP
    Med hensyn til Harddiske som jeg sagde jeg var ligeglad med, er også pga jeg iforvejen har 1,5TB i min gamle pc på 2x750Gb harddiske, derfor er det ikke noget jeg skal invistere i, heller ikke skærm tastatur og mus. Lydkort Netværkskort, brændere cdromdrevs diskettedrevs, div kølere hvis brug for extra køling. Det er de basale/vitige ting i computeren jeg skal have fundet frem til.
    bundkort vandkølesystem, grafikkort, ram, for de 6gb ram jeg har i min gl statinære er kun ddr1, og skal helt sikkert bruge ddr2 eller 3. preossesor. Det store spørgesmål er at finde noget hardware som arbejder godt sammen, så vil gerne høre hvis nogle har erfaringer.



    Okay.


    Med 8 GB og mulighed for 2 GFX.
    Så kan du vel næsten ligeså godt udelukke SLI. Da 680i vidst ikke har det så godt med at bruge mere end 2 ram slots.. Eller er det blevet løst vha. en bios opdatering?


    Med hensyn til processer vil jeg da foreslå en Core 2 Quad 6600 (Q6600) clock den lidt og så har du dig en billig cpu der yder virkelig godt.


    Bundkortet skal du nok over i noget der understøtter Crossfire, hvis du da ikke vil indse at du ikke vil kunne mærke forskel om du har 4 eller 8 GB ram. Husk at Vista frigør nogle af de ram den bruger når du går ind i et spil.


    GFX: Tjae et HD2900XT eller 2 så går det nok ikke helt galt

    C2D e6300, Asus P5N-E sli, 1024 mb Kingston KHX PC6400 sli ready, Asus X1600PRO.



  • Nu er HD2900XT ville jeg ikke købe, hvis det var ville jeg kigge på ATI 2900PRO eller vente og se hvad der sker den 15 nov. når de skulle smide deres nye HD3870 på gaden...