Ny bærbar - Bilka eller Elgiganten?

  • hej undskyld hvis jeg er lidt rodet, jeg er ny her og vil gerne have svar fra et forum
    jeg vil vildt gerne vide om det kan betale sig at købe en pc i elgiganten eller bilka, jeg er lige startet på silkeborg gym med kunstnerisk studieretning:
    musik a
    engelsk a
    mat c og de andre obligatoriske som dansk og historie på A
    fransk fortsætter B
    -kemi, desværre /heldigvis
    og regner med:
    Biologi B
    Fysik B og Dramatik C


    jeg kommer direkte fra 9. i folkeskolen og har aldrig haft en bærbar, kun en stationær 4 år gammel geforce fx5500 og 512 mb ram og 80 gb harddisk


    syntes i at jeg har brug for en bærbar? i så fald har jeg kigget på to:


    DET SOM JEG GERNE vil vide er, hvilken en det kan betale sig at købe,
    forskellen er der på de to Pacard Bell graffikkortet('s ram, om de er delt og om der føleger 128 mb dedikeret med)
    og processor
    i øvrigt kan jeg også få en taske med i bilka for 2-300 kr, (har ikke spurgt el-giganten om special studenterrabat)
    billedet bilka eller linket elgiganten? næsten samme model?


    http://www.elgiganten.dk/is-bi…ons#t_category_tabcontent

  • Hej Oliver og velkommen på Tweak.dk :)


    Jeg har lige ændret din overskrift så den passer lidt bedre til dit spørgsmål. ;)


    Og ellers ønskes du et godt ophold her på forummet.

  • Hej Oliver,


    Ja jeg vil mene at en bærbar nærmest er en nødvendighed til alt fra gymnasie og fremad i dag. :) Angående de to du har fundet, så ville jeg vælge den fra el-giganten da den har det nyeste grafikkort og en lidt hurtigere processor. Dog er det nok minimalt hvad du vil kunne mærke forskel på dem :D


    Ser ud til at "kassen" er samme model og så bare lige kun processor og grafikkort der er lidt forskellig, så vidt jeg kan se. :)