Erfaring med Lenovo T61P

  • Designet kan jo diskuteres - jeg kan godt lide Thinkpads design!


    Mht til kvaliteten af maskinen - så får du det ikke meget bedre. hvis du skal have en maskine der skal slæbes med overalt, og derfor godt kan få nogle tæsk er Thinkpads'ne helt klart et godt valg (hvis du har pengene til det).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Designet kan jo diskuteres - jeg kan godt lide Thinkpads design!


    Mht til kvaliteten af maskinen - så får du det ikke meget bedre. hvis du skal have en maskine der skal slæbes med overalt, og derfor godt kan få nogle tæsk er Thinkpads'ne helt klart et godt valg (hvis du har pengene til det).


    /ask


    Ja, de er robuste

  • Thinkpad er det eneste der duer når det drejer sig om baærbare... Jeg har personligt haft stort set alle de mærker der findes inde for bærbare og Thinkpad er det eneste der virker.... så er det bare om man vil betale for det!
    T61p er den fedeste maskine der findes pt.


    Q6600 G0
    CELLSHOCK 4x1GB PC2-6400CL4
    ASUS Extreme Striker 680i
    2 x ASUS 8800GT
    2 x Raptor 37GB RAID 0
    X-FI Platinum


    Rettet en gang, sidst af RoadRage ().

  • Hej,
    Jeg har lige fået den maskine du snakker om, jeg syntes den er meget fed..
    Om den er pengene værd, er jo svært at svare på det er vel fra person til person, men jeg syntes den er. :)
    \SiNEX

  • To af mine kammerater har lige købt den. 15,4" T61p.


    Det er krafteddersatme en lækker maskine. Preloaden scorer lige knap 4000 3Dmark points, det er fair nok. Quadro kortet er genialt til Inventor. Maskinen føles generelt robust og designet er som det skal være på en Thinkpad - som MAverick skriver, det holder bare.


    Begge maskiner havde dog nogle "knolde" på låget. De har droppet låget i magnesium og istedet lavet en honeycomb af magnesium inde i låget istedet, og så selve skalden i plastik. Det skulle være stærkere, men gitteret inde bag plastikskalden giver nogle buler i låget. Man kan sagtens mærke dem når man stryger hånden over låget, og se det med det blå øje når man holder maskinen op i lyset. Det er en bagatel, men stadig for dårligt når man er oppe i den prisklasse. Fejlen var der iøvrigt på begge maskiner.


    Skærmen på 1920x1200 pixel er suveræn, jesus man har meget arbejdsplads på den.


    De larmer mindre en T60 serien. Man skal høre meget godt efter for at høre blæseren - T60 er ikke slem, men T61 er bare bedre.


    EDIT: staveknep

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    grafik chippen er den samme som 8600


    Det ene guldkorn efter det andet, fantastisk.
    Quadro driveren er certificeret ved Autodesk, stabil og tegner mere korrekt. Ofte også optimeret til at håndtere flere geometrier på een gang end et geforce, på bekostning af lavere ydelse med shadere, teksturer i høj opløsning og så videre.


    Jeg har arbejdet på Quadro- og FireGL kort i flere år, og der ER en forskel når man arbejder med CAD, i forhold når man starter op på spillemaskinen derhjemme, som ellers har bedre specifikationer.


    Men selv tak for vurderingen.

  • Jeg ved ikke om jeg kan bidrage yderligere til snakken, men jeg købte for snart 3 år siden en T41, og den har været en tro følgesvend. Den er solid, stabil, let og så virker den hver gang :D
    Har aldrig fortrudt købet!


    Bundkortet røg forresten på den for et par måneder siden, men da IBM yder 3 års garanti på deres maskiner, så dækkede de det uden at kny. Var endda så heldig at få fikset det on-site :clap: