Hvorfor man lige så godt kan købe noname som mærkevare!

  • I hvertfald hvad mærket XFX angår.
    Det er ikke lige som når man sender en seagate harddisk tilbage til reparation, når nu sådan et grafikkort går i stykker. Det har vi fundet ud af.


    Omkring den. 10 eller 11 september gik min bedste vens 8800gtx i stykker. Da han bor i odense og jeg i nærheden af tinglev (sommerland syd) kunne jeg ikke helt hjælpe ham over telefonen. Så han tog ud til mig torsdag d. 13 hvor vi måtte erkende hans grafikkort var stået af. Hele historien kan læses nedenfor. Dvs ud over detaljen at det sidste svar først kom da han ringede til deres tyske afdeling (den i england kunne vi ikke ringe til, da det kun er for britter). Hende i tyskland forklarede at han ikke kunne få et nyt kort før der kom et andet ind til support som de kunne reparere på, og hun kunne tilføje at de meget sjællent går i stykker.


    http://www.opel.cc/xfx8800gtx/xfx.htm



    Edit: Skal lige sige at den første besked ser så underlig ud fordi de i support har en begrænsning på hvor mange tegn man kan skrive i beskrivelsesfeltet! hvor underligt det så er... så det tog et par forkortede sætninger at få alt med.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet en gang, sidst af neiro ().

  • Bigggest issue is, that although it was bought in the us, I am no longer there. I live and study in Denmark where I belong now.



    Men hvad mener du med at man lige så godt kan købe noname som man kan købe mærkevare?


    Har ikke læst alt det der står på siden du linker til, der er jo en hel del...

  • Det jeg mener er at servicen ved mærkevare åbenbart ikke er bedre end ved noname, og da foxcon jo både producerer xfx, evga, noname, club3d og alle de andres kort, så er selve kortene jo samme kvalitet.... så forskellen i mærkevare og billig kan kun være ting som specielle kølere eller servicen ... og de fleste bruger reference designet til køler, hvilket begrænser forskellene til service .... og den er der åbenbart ikke nødvendigvis mere af ved mærkevare.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.