Opgradering af bærbar?

  • Hej derude :)


    Jeg har netop set at Zepto har lagersalg på bl.a. ram og harddiske...
    Men er det nemt selv at udskifte harddisk + tilføje ram til min bærbare?


    Ved godt at garanti bortfalder hvis jeg selv skiller den ad, men der er alligevle ikke garanti på den længere :-(

  • Utroligt nemt.


    Har aldrig prøvet med en Zepto, men det er nok heller ikke særlig anderledes.


    Skru bunden af, sæt de nye ram i og wupti.


    Skru harddisk låget af, fjern den gamle, smid den nye i og wupti!


    Endnu smartere ville være hvis du også lige tjekkede priserne ud på edbpriser, det kan være meget meget billigere der.


    Packard Bell ville have næsten 1600 kr. for 2 gb ram.
    På Edbpriser fandt jeg nogle med hurtigere hastighed til sølle 500 ca.


    Samme gælder for Zepto er jeg sikker på.


    EDIT: ok hvis det er de der priser som de har nu, så tror jeg skam at de er meget billige ;)

  • find ud af hvad det er for noget hardware der er i din computer. derefter drøner du ind på edbpriser dk og finder det du skal bruge til meget billigere penge end hos zepto.
    når du skal sætte det i din laptop. så er det ganske nemt. i bunden af din laptop sidder der nogle små plader som du kan pille af ved at løsne en enkelt eller 2 skruer. der er sikkert vist på hver plade hvad der er derunder i form af et lille billede.


    når du har pillet pladen af ved rammene kan du se den eller de gamle klodser ligge vandret sammen med moboet. der sidder 2 stænger en i hver side af klodserne dem skal du vippe til siden ligesom når du fx skifter cpu på et alm bundkort. derefter popper ram klodserne op så du kan komme til at skifte dem

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Hey


    Hvordan ser jeg hvilke ram jeg skal bruge? 144pins eller 200?


    Er der DDR i eller DDR 2 i?


    200 pins er DDR2 og 144 pins = DDR. Eller det hedder vel rigtig SODIMM2 og SODIMM i fagligt sprog(?)

  • ØV!!


    Havde ellers lige håbet på at kunne smide et par PC2-3200 DDR2 i, så den bruger mindre strøm :-)


    Den er født med DDR PC3200... 144-pins, hvis det du siger passer :-(



    EDIT: Nå, kan se på edbpriser at 144-pins hedder SD-ram, så tror heldigvis ikke at det passer. Tror jeg må skrive til Zepto og høre :)


  • Det gør det.


    Du må desværre nøjes med de gamle DDR SODIMM's.

  • YES!!


    Tak for det :)


    Så er det jo klar bedre for mig at opgradere til 2x1GB PC2-5300 Dual Channel :)
    Så sparer jeg lidt strøm der :p


    .oO( Og ja ved godt at min bærbare ikke kan udnytte PC2-5300, men de kører nu nok engang bedre end mine PC-3200 og det kan ikke svare sig at købe PC2-3200 :) )


  • Hov hov...


    DDR og DDR2 er ikke kompatible bare fordi de bruger samme sokkel...
    Så hvis din bærbare bruger DDR-ram kan du ikke sætte DDR2-ram i.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Hov hov...


    DDR og DDR2 er ikke kompatible bare fordi de bruger samme sokkel...
    Så hvis din bærbare bruger DDR-ram kan du ikke sætte DDR2-ram i.



    ØV ØV!!