Trådløst lan *EN UDFORDRING*

  • Hej folkens,


    Jeg har en bærbar HP Pavilion ZD-5460ea med WIFI på 54MBits.


    I løbet af kort tid, daler hastigheden på forbindelsen og da jeg checkede for lidt siden, lå den på 5.5 MBit !!!


    Routeren er en Linksys WRT-54G. Jeg kører WEP krypteret på 128 bit.


    Nogen forklaring på, hvad hulen der er galt her? Intereferens andetsteds fra? Jeg overvejer at opgradere til en 802.11n draft 2.0 løsning, men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen, som har en rationel forklaring på fænomenet inden.


    Tak for hjælpen


    M. Petersen
    http://www.hawkeyes.dk


  • Hmm hvor langt væk fra routeren er den bærbare?? Hvilken firmware kører du på routeren og er den opdateret?? Prøv evt. at skifte sende kanal på routeren...


    Sådan lige lidt spørgsmål og råd jeg kunne finde frem...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.


  • Så snart man smider kryptering på, falder hastigheden en del. Men hvor langt sidder du fra routeren?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Så snart man smider kryptering på, falder hastigheden en del. Men hvor langt sidder du fra routeren?


    Hmm det har jeg aldrig oplevet... min kører godt nok også med WPA kryptering (ved ikke om det har noget at sige?)...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream


    Hmm det har jeg aldrig oplevet... min kører godt nok også med WPA kryptering (ved ikke om det har noget at sige?)...


    Sikkert mit setup der er noget galt med så, men har altid oplevet lavere hastighed når der er kryptering på..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Halløj,


    Sorry for mit sene svar. Den angivne e-mail adresse var forkert, så jeg fik ingen besked om besvarelser.


    Routeren står i stuen, altså i rummet ved siden af. Den siger at signalet er stærkt, men overførselsraten falder.


    Kunne det være elektrisk støj fra naboerne? Jeg bor i etagebyggeri.

  • Hey


    Allerførst vil jeg anbefale at du skifter over til WPA / WPA2 kryptering da WEP eftersigende skulle være meget nemt at cracke.


    Dernæst skal du sætte dit mac filter til på din router, så kun pc'er hvor du har indtastet Mac adresser i routeren vil kunne joine dit netværk.



    Når det er sagt, så:


    Prøv som sagt at ændre channel på routeren, prøv de forskellige og se om det hjælper.
    Se om der er ny firmware til routeren.
    Se om der er ny driver til wifi kortet på den bærbare.



    :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Sikkert mit setup der er noget galt med så, men har altid oplevet lavere hastighed når der er kryptering på..


    Tror jeg ikke. Oplever det samme. Med iMac´en kan jeg downloade med 14-15Mbps når den kører trådløst med det indbyggede 300Mbps netkort.
    Med den bærbare ligger min downloadspeed på 10-11Mbps med Intel 54Mbps netkort.
    Det er med begge maskine en meter eller to fra routeren. Undrer mig stadig over forskellen.
    Jeg mener der sidder 300Mbps netkort i den Macbook der er på vej til mig. Så kan jeg lige tjekke om den kan ramme det samme som iMac´en..