Ny gamer pc

  • Jeg er ved at finde dele til en ny computer...


    Mit budget ligger på omkring 11000. ( kun selve hardware. minus skærm mus ect. )


    Kravene er sådan set simple, den skal kunne trække alle spil på markedet.
    Cpu: Enten en dual eller quad fra intel.



    På nuværende tidspunkt kører jeg med SLI og vil gerne fortsætte med det. Havde øje for 2 stk. 8800 gts 640mb


    Men hvad for et bundkort ville være det bedste til de 2 kort, og hvilke andre komponenter ville være at foretrække? Håber der er nogle der vil tage sig tid til at sammensætte en god computer, da jeg har været fra "hardware-markedet" et stykke tid, og ikke har helt check på de nye ram etc.


    På forhånd tak.

  • Glem 2x8800GTS i SLI og køb et Ultra eller GTX i stedet for... Menmindre du kun spiller spil der tager udnyttelse af SLI.


    Men altså skal du oc? Har nemlig en rimelig relevans... Derudover kommer ATI og Nvidia med nogle nye udgaver af grafikkort her i okt. nov.

  • Har ikke planer om oc. da jeg ikke har vitterlig forstand på det. Men kommer de nye spil ikke til at understøtte sli eller er det bare lir? kan ikke finde nogle tests omkring 2 gts vs. ultra.

  • Hmm det sjove er at jeg nogle gange opdager jeg har glemt at slå SLI til når jeg har installeret nye drivere det sker typisk fordi jeg vil lege lidt med 3dmark... Nu spiller jeg dog også mest CSS...


    Dog ryger der nogle gange World in conflict etc. i, men min mening er at SLI er smartest når man har to stk. high end kort...


    Men igen det kommer an på hvilke apps. man vil kører...

  • Okay på tomshardwares GPU chart får et GTX 2281 i overall og et ultra får 2305...


    GTS 640 MB i SLI får overall 2472, så i det hele taget er det lidt hurtigere, men man skal tage højde for hvad man spiller/bruger sin comp. til, dog sparer du en del ved at købe et GTX koster noget med 3400 kr. eller sådan noget og et GTS ligger i 2500 hvis jeg ikke tager fejl...


    Så GTS i SLI koster 5.000 kr. og GTX alene koster 3400 kr.


    Ville ikke give 1600 kr. mere for GTS i SLI over GTX...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jesperh
    nej tallene taler vel for sig selv.


    Men hvis i så skulle komme med en sammensætning af komponenter og havde 11000 at bruge hvordan ville setupet så se ud?


    Ville kigge på et P35 bundkort, der kan du godt nok ikke få SLI, men Crossfire... Men hvis du meget gerne vil have SLI så kig på 680i bundkortne, har selv det fra eVGA gør det skam udemærket...


    Q6600 om det er en G0 har ikke helt stor betydning da du ikke vil oc, men den bliver ikke lige så varm så ville da se om jeg ikke kunne få en hvis jeg var dig...


    Ram skal du min. ha 2Gb og 4GB vil nok ikke være en dum ide, det kræver dog du kører 64-bit for at du kan se alle 4GB...


    Grafikkort ville jeg som sagt se efter GTX når du nu har pengene, bare den billigste model du kan finde...


    Så er der CPU køler etc. af mærkelig ting som jeg ikke er inde i men du kunne kigge på Thermalright skulle efter nogen være fornuftige har dog ikke selv kendskab til det...


    Så en Corsair 620W PSU den bliver rost rigtig meget har dog ikke selv været heldig at have fat i den...