Bedste fladskærm som tv

  • Halløj i stuen :)


    Jeg står lidt og ligner et stort spørgsmålstegn, da jeg skal have anskaffet mig et nyt tv til mit mediecenter. Prisen er indenfor rimelighedens grænser ikke noget problem, kravet er bare at det kan kobles til mit mediecenter der har d-sub, dvi og s-vhs.


    Jeg har hele tiden kørt med et helt almindeligt fjernsyn hvor jeg har smidt s-vhs ind i det, men signalet har aldrig været det bedste lige meget hvordan jeg har vendt og drejet det. Og siden det nu er en computer der laver signalet tænkte jeg om det ikke bare var smartest at købe en computer skærm :) ved ikke om der er nogen der har nogle bedre forslag, men altså det korte af det lange:


    Jeg leder efter et tv, lcd-skærm hvad end der nu er mest optimalt til mit behov, i en pæn størrelse og med et godt billede.. jeg har ingen anelse om hvilke mærker, paneler og andet der er bedst for tiden


    Mine ønsker til tv'et er:
    - Størrelse: 28" deromkring, almindelig tv størrelse
    - Indgang gerne d-sub eller dvi, men alternativer er fine hvis billedkvaliteten ikke lider under det :)
    - Lyd er ikke nødvendigt, ender nok en skønne dag med at købe et ordentligt anlæg ved siden af
    - Flad, flad, flad, det kan næsten ikke siges tilstrækkeligt mange gange :D
    - Design siger mig stort set ikke noget, det må blive den dag jeg er mangemillionær hvis det nogensinde skulle ske, jeg kan tillade mig at gå op i det :P
    - Prisønsker: Helst ikke over de 20k, men giv mig gerne forslag hvis du har et


    Så er der vist ikke meget andet at sige end på forhånd tak :)

  • Ah ja det burde jeg måske også ha sagt.. Nej det eneste den skal kunne er at vise billeder, jeg har alt liggende i mediecenteret..


    Dvs. tv-tuner, harddisk til videoklip og dvdafspiller.. hvis det skulle have noget at sige på panel eller hvad ved jeg :)

  • Tror jeg ville vælge en Sony KDL 32D3000 .. Med mindre du selvfølgelig mener 4:3 format ved "almindelig størrelse"


    http://www.danskitlager.dk/lcd…ny_kdl32d3000_929_da.html


    Man kan bruge en HDMI -> DVI adapter, så du kan få billedet lidt pænere end du er vant til.


    Ved godt det ikke er verdens beste og mest toptunede flimmer, men den er helt sikker kvalificeret som en god skærm.


    Ville normalt anbefale Panasonics plasma, men det er nok ikke den beste blanding sammen med et mediecenter.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Syns jeg bliver ved at glemme vigtige informationer hehe.. Det må gerne være 16:9.. jeg er dog lidt modstander af det fordi jeg så nok mister en del af skærmen på 70% af det jeg ser..


    Men kan ikke argumentere imod at 16:9-tv til en film er nice :)


    Så tror bare jeg vil lade den stå i det fri.. det må være 4:3 eller 16:9 eller hvilke andre populære formater der efterhånden har set dagens lys


    Nå ja, og mange tak for link urbananen :)

  • Tror det er svært at få en ordentlig 4:3 flimmer i dag.. Det bliver der jo ikke rigtig udviklet så meget mere i. Mest indenfor små TFT-skærme.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hvor små tft-skærme snakker vi om?
    Hvis det ikke kan være andet end 16:9 er jeg skam også fint tilfreds med det, det måtte jo komme en dag og efterhånden som tiden går kommer serier og tv-udsendelser vel også i 16:9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Ville jeg nok overveje D3000 i stedet for, skulle efter sigende have et langt bedre billede...


    Du lyder pusigt nok som en reklame der er på Sony´s website :))


    Har ikke oplevet D3000, så skal ikke kune sige hvordan billedet er på det, men det er jo sikkert glimrende. Dog ikke 1080p, men lyder heller ikke til at der er noget han leder efter ? ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Du lyder pusigt nok som en reklame der er på Sony´s website :))


    Har ikke oplevet D3000, så skal ikke kune sige hvordan billedet er på det, men det er jo sikkert glimrende. Dog ikke 1080p, men lyder heller ikke til at der er noget han leder efter ? ...


    Hehe nej tror ikke han leder efter 1080p nødvendigvis... Men altså D3000 har jeg bare hørt skulle være et rigtig godt LCD fjernsyn efter diverse tests etc. har selv kigget en del på W2000, som da også er ganske fornuftigt, men ikke noget spektakulært...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Hehe nej tror ikke han leder efter 1080p nødvendigvis... Men altså D3000 har jeg bare hørt skulle være et rigtig godt LCD fjernsyn efter diverse tests etc. har selv kigget en del på W2000, som da også er ganske fornuftigt, men ikke noget spektakulært...


    Okey. Kunne være jeg skulle smutte forbi forhandleren på et tidspunkt så :razz:


    6,2 megapixels på 40" ? :ph34r:

  • Altså jeg ved ikke hvad 1080p er for noget, men ville da være hygsomt hvis nogen gad forklare det på lægmandstermer så jeg også kan være med :)) jeg har efterhånden indset mine evner ikke strækker sig længere end software :$


    Sony KDL-40W2000 lyder vældig interessant :) og så "kun" til 11k, var ellers overbevist om man ikke kunne få noget der ikke var udtværet til under 15k.. de tv'er jeg er faldet over i Bilka og lignende butikker når jeg lige går forbi tilbudene, de er ihvertfald meget afskrækkende


    Den der Sony KDL-40D3000 lyder nu også tiltalende, men mit valg falder nok på W2000 ud fra produkt specifikationerne..


    Noget andet der lige slog mig da jeg læste lidt om de to, så ville det allermest optimale jo være at jeg trykker på mediecenteret og pling skærmen tænder af sig selv, som på en pc-skærm.. er det mon noget der kan lade sig gøre? Tænker på at få en pc-skærm i en sådan størrelse (30-40) hvis muligt? Men har på fornemmelsen det ikke er muligt uden at skulle af med en formue


  • 1080p er opløsningen 1920x1080...


    Men angående D3000 vs. W2000 skal man lige være klar på at specifikationer langt fra er alt...
    Du kan evt. spørge på flatpanels.dk eller hifi4all.dk

  • Man skal ud og se TV'et i brug inden man køber noget, vil jeg ihvertfald anbefale!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    1080p er opløsningen 1920x1080...


    Men angående D3000 vs. W2000 skal man lige være klar på at specifikationer langt fra er alt...
    Du kan evt. spørge på flatpanels.dk eller hifi4all.dk


    Jeps da jeg lige så på specifikationerne kan jeg godt se det handler om den lodrette opløsning, men hvad er der så specielt ved de der forskellige "p-værdier"?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula
    Man skal ud og se TV'et i brug inden man køber noget, vil jeg ihvertfald anbefale!


    Inden jeg går ud og smider 11k efter noget vil jeg som regel kigge på det hehe.. det er ihvertfald det eneste jeg nogensinde ville anbefale folk :)