Bærbar køling hjælp

  • Hey Tweakers. Jeg har et lille, eller rettere, et stort problem..


    Min bærbare har det med at overophede vildt meget, sådan at man seriøst kan brænde sig på den, og den lukker derefter bare ned :(


    Det er noget den gør når den har været brugt i ca. 3 timer, plus minus...


    Så har nogle venner sagt at jeg kan få fat i en form for plade som skulle køle min bærbare ned, ved ikke lige hvordan sådan en helt præcist ser ud eller fungerer.


    Nogle der kunne finde links til sådan en anordning eller andre løsninger på mit problem?


    Det er nemlig ret belastende når man er igang med alt muligt forskelligt, og jeg har ikke råd til at gå ud for at købe en stationær jeg kan sidde ved ved længere tids arbejde/gaming.


    På forhånd tak :rules:

  • |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • tak for det, men da jeg ikke ved så meget om køling effekt/hvor man ser det på nogle af dem, kunne det så være muligt at få et link til den/de med den bedste køleevne? :)
    de skal nærmest kunne komme på minusgrader :P

  • Hvis du ikke er udstyret med 10 tommelfingre, kunne du prøve at skille den ad, og se om ikke din/dine blæse(re) er helt støvet til. En bærbar skulle ikke have brug for ektra køling medmindre der er noget galt. Du har vel ikke selv været igag med at opgradere CPU?


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvis du ikke er udstyret med 10 tommelfingre, kunne du prøve at skille den ad, og se om ikke din/dine blæse(re) er helt støvet til. En bærbar skulle ikke have brug for ektra køling medmindre der er noget galt. Du har vel ikke selv været igag med at opgradere CPU?


    /ask


    niks, har ikke rørt cpu'en, men kan da lige prøve at kigge

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    niks, har ikke rørt cpu'en, men kan da lige prøve at kigge


    Kan du høre at blæseren kører når den er varm? det kunne også være en mulighed at den er gået!


    /ask

  • hmm, den kører når den er varm, men har lige prøvet en lille nødløsning for idag, har taget det der dækker blæseren af så den får mere luft (bare en plastik plade, har ikke rørt ved noget andet) så hvis den kører fint hele dagen, så blir det den løsning, ellers køber jeg altså en køler, for er også bange for at den brænder et eller andet af en dag, og jeg har ikke råd til en ny computer nemlig :rolleyes: