\, < og > på amerikansk keyboard

  • Jeg bruger et Logitech G15 keyboard, med amerikansk tastelayout. Jeg har det typisk konfigureret til at bruge dansk opsætning, dels af vane og dels fordi jeg har behov for æøå. Problemet med dansk opsætning på amerikansk keyboard er at knappen med backslash og skarpe brackets (< og >) ikke eksisterer. Jeg kompenserer for tiden med at skifte frem og tilbage imellem dansk og amerikansk opsætning, samt med nogle semi-pålidelige keyboard-macros, som skifter frem, skriver tegnet og skifter tilbage, hvilket langtfra virker optimalt.


    Nu er jeg begyndt at scripte og programmere regelmæssigt, så jeg har brug for disse tegn konstant og vil høre om der ikke er en nemmere måde at gøre det på.

  • Når der programmeres, er det så ikke nemmere at køre udelukkende med US opsætning? Her ligger tasterne da normalt ret godt, og ved programering skal du vel næppe bruge æøå!?


    /ask

  • Jeg holder af at multitaske og det sker sjældent at jeg ikke har gang i et chatvindue, forum eller andet imens jeg programmerer. Desuden er det frusterende at skulle vænne sig til to forskellige opsætninger på samme keyboard. Med det sagt, så er det den løsning jeg bruger midlertidigt, men så foretrækker jeg faktisk at droppe kvalitetskeyboardet og istedet sætte et stykke 10 år gammelt skrald til, bare fordi det har det danske layout.

  • Hmmm har faktisk ikke prøvet det, men ar du overvejet om det kunne være en løsning med 2 keyboards? Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men hvis du er heldig kan du køre med forskellig tastatatur-layout på de 2.


    /ask

  • Jeg plejede da nogle gange at sætte en macro til æ,ø,å...


    Det er jo bare


    ALT + 134 = å
    ALT + 145 = æ
    ALT + 155 = ø


    Det virkede ganske fint for mig, det eneste er at man skal vende sig til at bruge macroerne i siden, hvilket er en smule besværtligt.

  • Har før haft macroer til de 3 tegn, men efter en formatering har jeg desværre ikke kunne finde dem igen :(
    Nogen der kan dem?

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba