Ny pc skærm

  • Godaften alle sammen.



    Nu skal jeg til at købe en ny pc skærm valget er valget på en xerox 24 tommer fladskærm.
    Men jeg har nogle spørgsmål.


    Kan mit gfx trække den store skærm i fuld opløsning altså 1920*1200.
    Skal jeg til at købe nyt gfx??


    Mit gfx er et Msi 7900 gs med 512 mb ddr3 ram.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    okay.


    Men kan jeg godt spille med mit 7900 gs på den skærm eller skal jeg have et nyt gfx.


    Tja der er jo sikkert nogle gamle spil som det grafikkort kan trække ok hvis man går lidt på kompromis, men hvis du vil spille nyere spil i 1920x1200, og endda også vil have lidt lir på så skal du ud og have et nyt og godt grafikkort.


    Det her kan jo give en lille idé om hvor godt dit grafikkort er i 1920x1200 + lir i f.eks BF 2142.
    http://www23.tomshardware.com/…=706&model2=712&chart=279
    - ved godt dit grafikkort har 512mb ram og ik 256mb som det hos THG, meeen ...15 FPS ? :crazyeyes:

  • ok så må jeg jo vente med at købe ny skærm til jeg har fået et nyt gfx.


    Men så skulle man måske vente til de helt nye gfx kommer på banen og så købe et nyt bundkort med x38 chipset.


    Kæft jeg skal til at spare op :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    den der film du reklamerer for Grillboy (NR. 23), er nok noget af det usleste jeg længe har set, jim cary er og bliver kun fysisk komiker


    sorry 4 off topic


    hehe, men han er en FED komiker ... og det er et FEDT billede ... længere er den nu heller ikke :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    ok så må jeg jo vente med at købe ny skærm til jeg har fået et nyt gfx.


    Men så skulle man måske vente til de helt nye gfx kommer på banen og så købe et nyt bundkort med x38 chipset.


    Kæft jeg skal til at spare op :D


    Må indrømme at jeg aldrig har prøvet at spille i lavere opløsning end de 1920x1200 som min egen 24" er beregnet til, men det er jo også en løsning ? ... men igen ... hvis du godt kan li at spille og godt vil have en større skærm, så er det sgu nok lidt en halvhjertet løsning at man er nød til at spille i samme opløsning som man er vant til ... dog bare på en større skærm ... vil nok blive en spøjs oplevelse. Hvis det var mig, så ville jeg købe et godt grafikkort samtidig med en god skærm. Det hører jo lidt sammen ;)


    Men ja, man kan jo altid vente ... og vente ... og vente ... personligt ser jeg frem til den dag min CPU kan trække 100 milliard teraflops imens den kun bruger 2 watt ... men det sker jo nok ikke inden for de næste par dage :$

  • Jeg synes bare min egen skærm er ved at være for bette.


    Den er kun 15 tommer :D


    Og den kan ikke lave nogle speciel gode opløsninger. Spiller lige nu med en opløsning på 1024*768 og når jeg starter min skærm kommer den med en tikke lyd så den springer nok snart i luften.
    Den er jo også 11 år gammel.


    Vil det måske hjælpe lidt på det hvis jeg kun tog en 22 tommer?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    den der film du reklamerer for Grillboy (NR. 23), er nok noget af det usleste jeg længe har set, jim cary er og bliver kun fysisk komiker


    sorry 4 off topic


    Der er jeg så ikke enig. Jim Carrey er faktisk en rigtig dygtig skuespiller når han får lov at vise det i de mere alvorlige film. Om selve Nr 23 er god er selvfølgelig en smagssag.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Der er jeg så ikke enig. Jim Carrey er faktisk en rigtig dygtig skuespiller når han får lov at vise det i de mere alvorlige film. Om selve Nr 23 er god er selvfølgelig en smagssag.


    - Anders


    nu sad jimbo selv og gjorde grin med "The Majestic" hos jay leno
    så der går nok ikke lang tid før turen kommer til den næste "seriøse" film NR.23


    vil nu mene at robin willams gjorde det en del bedre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    nu sad jimbo selv og gjorde grin med "The Majestic" hos jay leno
    så der går nok ikke lang tid før turen kommer til den næste "seriøse" film NR.23


    vil nu mene at robin willams gjorde det en del bedre


    Han har også gjort grin med 23 hos Letterman. Jeg tror han gør det med alle film. Han er nok bare et stort legebarn, men det ændrer ikke ved at jeg faktisk synes han er en habil skuespiller.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • øm.. med XFX følger der "lost planet" med i deres bundel



    :offtopic:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Han har også gjort grin med 23 hos Letterman.
    - Anders


    det kan man jo godt forstå :)

  • Du snakker om 8800GTS ikke? For hvis du har i tankerne at købe en 24" eller sådan noget, ville jeg tage 640MB modellen...


    Angående GFX mærke ville jeg bare tage det billigste...

  • Ok.
    Men regner ikke med det bliver en 24" da den koster lige lovligt meget.
    Så det bliver en 22" istedet for.


    Men vis jeg nu skal tage det billigste så har vi et Albatron oppe på mit arbejde.
    Det er et 8800 gts med 320 mb og det koster lige over 1800 kr hvilket jeg ikke synes er så slemt.
    Men er det kraftigt nok til en 22" skærm eller skal jeg købe et 640 mb gfx??


  • Kommer an på hvad du spiller :D


    Kender en der bruger 22" med et X1900XT kort... Men altså jeg ville vælge det billigste 640MB kort der var...


    Dog vil jeg sige der er noget forskel på 22" og 24" hvis du spørger mig, kan bedre li 24" en del, 22" er lidt en mellem vej, er ikke nogen dårlig skærm sådan en 22" dell...


    Lige pt har de den til 5.728,44

  • Nu kan jeg bedre lide xerox's design og da vi har deres nye 22" med dvi så er den jo oplagt.


    Men er et gfx med 320 mb nok til en 22" skærm der køre med 1680*1050?


    for så tror jeg det bliver det Albatron kort.