Ny computer for første gang

  • Hej allesammen :T


    Som titlen jo siger, skal jeg ha købt en ny computer for for første gang, siden jeg fik min nu lidt udtjente computer som i kan se i signaturen, i 2003.


    Efter en lang proces med at læse reviews, tests, og debatter om en masse ting jeg ikke har alt for meget forstand på, føler jeg at jeg er blevet lidt klogere på det hele, og har sammensat et system som jeg tror vil være nogenlunde godt til almindelig gaming, men jeg har stadig en masse spørgsmål.


    Men her kan i lige få setup'et at se:


    Asus Intel P35 - 810 kr. (er det et ordentligt bundkort, og er asus et ordentligt mærke?)
    Intel Core2 duo E6750
    Sapphire Ati Radeon x1950pro 512mb - eller Sapphire Ati Radeon x1950pro 256mb med Zelmann køling
    2x1024 Kingston HyperX DDR-2-8500 DDR1066
    Samsung 320gb SATAII-300 7200RPM harddisk.
    Shg DeZen3 kabinet med 400w PSU


    Det skal lige siges at min skærm har en native resolution på 1680 * 1050, hvis det skulle gøre nogen forskel.


    1. Er det et ordentligt bundkort, eller er der noget der ville være bedre egnet til mit system?
    2. Skal jeg vælge x1950pro kortet med 256mb og bedre køling - eller det med 512 mb? Eller måske et helt andet?
    3. Har nærmest valgt noget tilfældigt RAM fordi jeg ikke kunne hitte helt ud af det, så er det noget ordentligt, eller kan i anbefale noget andet?
    4. Er harddisken hurtig nok til gaming?
    5. Er 400w nok til mit setup, og hvis ikke, hvor meget skal jeg ca. op på?
    6. Bundkortet har 3 pci og 2 pci-express. Men så vidt som jeg kan se er de placeret, så hvis ens grafikkort er lidt stort, vil det blokere for et pci-slot. Så er der jo ikke mere tid til både usb, lyd, - og netkort, så hva gør man så? Og skal man stadig bruge både usb, lyd, - og netkort, eller er det på bundkortet fint nok?


    Vil også lige undskylde for mit lidt underlige sprog, men er lige vågnet op til en omgang monster-tømmemænd, så er ikke helt i topform :cheers:


    På forhånd tak for hjælpen :D


    Ps. har vedhæftet et txt.-dokument med SHG produkt-numrene på alle delene.

  • Nej, regner ikke med at skulle overclocke.
    De RAM du linker til er kun 667mHz, vil det da ikke blive et problem medmindre jeg overclocker?


    Glemte at skrive på, at jeg overvejer at putte et 8800gts i, så det skal være med i overvejelserne.

  • Går ikke udfra du skal OC'e hvis det er din første computer...


    Motherboard er fint.
    CPU er fin.
    GFX er fin, mulgivis snup et 8800gts 320mb hvis du har råd.
    RAM - Med mindre du er 100% sikker på at du skal oc'e så kan du sagtens nøjes med de alm standard ram fra kingston, du får lagt mere ydelse ud af at bruge pengene på et bedre grafikkort.
    Harddisk er fin, 7200rpm og sata2 er standard efterhånden. Valg af gb og mærke er pris/smagssag
    PSU måske lidt svag...


    Lydkort, netkort og usb på motherboardet er fint...