Grafik problemer i spil med GeForce 6800

  • For et halvt år siden begyndte jeg lige pludselig at opleve screen tearing (tror jeg det er) i f.eks World of Warcraft (Dette sker i næsten alle nyere spil). Det er sådan at grafikken stråler hen over skærmen. Det er lidt svært at forklare hvordan det ser ud.


    Her for en uges tid siden begyndte jeg lige så pludselig igen at opleve sære ting i World of Warcraft. Efter cirka 5 minutters spil begynder der at flyver alle mulige farver hen over skærmen i alle mulige retninger. Når det har stået på i nogle sekunder fryser spillet i cirka 5 til 10 sekunder, hvorefter alt bliver normalt igen. Så starter det forfra ingen med farverne osv mens det bliver slemmere og slemmere hele tiden. Til sidst fryser spillet helt. Når det er ved at ske kan jeg nå at lukke ned og komme ud i Windows (XP), men det sære er at skærmen nu går i sort cirka hvert 10 sekund i et kort stykke tid og så lige pludselig bliver normal igen. Denne cyklus gentager sig i al evighed indtil jeg genstarter computeren.


    Jeg har snakket med folk og de har snakket om alt fra overophedning til drivers. Skærmkortet er "kun" 73 grader og jeg har 163.71 drivers installeret. Så jeg mener ikke at det kan være det.


    Er der nogen der kender til dette? Og hvad kan grunden være? Er det i det hele taget skærmkortet den er gal med?

  • Jeg havde præcis de samme problemer som dig, med et dengang helt nyt GeForce7600gs.
    Jeg søgte lidt på google, men da jeg ikke umiddelbart kunne finde nogen med samme problem, fik jeg kortet byttet, og har overhovedet ikke haft problemet siden.

  • Hej Theis, tak for dit indlæg


    Det kunne godt lyde som om det også bliver den vej jeg må tage så. Der er tilsyneladende mange med samme problem nu, men løsninger kan jeg ikke finde nogen af. det er surt show, men sådan er det med den slags her hehe.