Hjælp til troubleshooting!

  • Hej !


    Jeg har lige (forsøgt) at samle min første PC. Den består bl.a. af følgende:


    Motherborad Asus PK5R


    Mit problem er nu at den er samlet, når jeg så trykker på powerknappen, så starter den op et splitsekund, og så går den eller ud igen. LED på motherboardet lyser grønt hele tiden, men derfor kan det vel godt være gået sig en tur - jeg forstår så bare ikke hvorfor.


    Jeg har forsøgt at koble alt fra udtagen power, ram, processor - men den laver samme nummer - hurtigt lige lys i alt inde i kabinettet, og fans starter op, men så går den ud.


    Nogle ved hvad det kan tyde på??


    Hilsner
    Erik


  • Sidder dine ram korrekt? Checket kabler? Clearet bios?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jep RAM = OK.


    Ja, kabler burde også være OK - eneste som er tilsluttet er power samt en enkelt fan, for at se om systemet kører.


    Clearet BIOS? Hvordan kan det gøres - jeg når slet ikke derind - systemet slukker igen omgående-det minder faktisk mest som om der var en kortslutning, men det kan der umuligt være sådan som jeg ser det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hallo001
    Jep RAM = OK.


    Ja, kabler burde også være OK - eneste som er tilsluttet er power samt en enkelt fan, for at se om systemet kører.


    Clearet BIOS? Hvordan kan det gøres - jeg når slet ikke derind - systemet slukker igen omgående-det minder faktisk mest som om der var en kortslutning, men det kan der umuligt være sådan som jeg ser det...


    Og du har også tjekket at du har tilsluttet dit 4 eller 8 pin stik? altså udover dit 24pin stik

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Arghhh.... hvad er nu det for noget :)? Måske har vi noget her.... Hvis vi taler Power her, så har jeg kun tilsluttet det store stik - hvad skal ellers tilsluttet.


    NU HAR JEG FUNDET DET DER 4 PINS STIK - ?!?!? DET HAVDE JEG HELT GLEMT, OG NU SER DET UD SOM OM DET KØRER - DEN LUKKER IHVERTFALD IKKE NED MED DET SAMME.


    STOR TAK TIL LOKKEDUE!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hallo001
    Arghhh.... hvad er nu det for noget :)? Måske har vi noget her.... Hvis vi taler Power her, så har jeg kun tilsluttet det store stik - hvad skal ellers tilsluttet.


    Der vil være et lille 4pin, eller 8pin stik du også skal tilslutte til bundkortet, som giver strøm til et eller andet jeg ikke kan huske.. Tjek din manual, ved ikke lige om det er 4 eller 8 pin i dit bundkort

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba