dual channel i bærbar??

  • Jeg har lige købt en Zepto Znote 6224w og valgte kun at bestille den med 1gb ram, da jeg mente selv at kunne indkøbe en 1gb ram blok billigere og så bare installere den selv... Det kan jeg også... En Kingston value blok koster kun 199,- incl fragt..


    Men kan huske at man tidligere skulle ha' præcis de samme ram blokker for at dual channel funktonen fungerede? er det stadig sådan eller vil jeg sagtens kunne installere en kingston blok sammen med den org. zepto blok..?!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Jeg har lige købt en Zepto Znote 6224w og valgte kun at bestille den med 1gb ram, da jeg mente selv at kunne indkøbe en 1gb ram blok billigere og så bare installere den selv... Det kan jeg også... En Kingston value blok koster kun 199,- incl fragt..


    Men kan huske at man tidligere skulle ha' præcis de samme ram blokker for at dual channel funktonen fungerede? er det stadig sådan eller vil jeg sagtens kunne installere en kingston blok sammen med den org. zepto blok..?!


    Jeg tror aldrig man reelt har skullet have helt ens blokke. Men det har vi diskuteret før herinde, og vi er ikke enige ;)
    Ud over det, sender de den så ikke med 2x512 mb?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Jeg tror aldrig man reelt har skullet have helt ens blokke. Men det har vi diskuteret før herinde, og vi er ikke enige ;)
    Ud over det, sender de den så ikke med 2x512 mb?


    Hmm okai... Jamen så bestiller jeg sQ bare de billigste kingston value ram...


    Nej nej ;) det har jeg tjekket... Det er 1x1GB blok der sidder i nu...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream


    Hmm okai... Jamen så bestiller jeg sQ bare de billigste kingston value ram...


    Nej nej ;) det har jeg tjekket... Det er 1x1GB blok der sidder i nu...


    Jeg Det kommer til at køre sådan som de dårligste blokke mht alle timings osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Jeg Det kommer til at køre sådan som de dårligste blokke mht alle timings osv.


    Dem der sidder i fra zepto er CL5 og kingstons value-ram er også CL5.. Såå tror ikke det er det store problem.. Gider ikke gi' 418 kr for 1GB ram hos zepto når jeg kan få den for 199,- på edbpriser..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.