Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 8. oktober 2007, 17:07

Jeg staar lidt her og skal bruge en computer efter at vaere taget til irland for at arbejde for Apple. Lige pt staar jeg med to valg:

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/We…/family/macbook

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/We…mac/family/imac

Jeg skal have en mbp (macbook pro), men de er i backorder, saa ansatte faar dem ikke
pt. Saa jeg staar lidt mellem macbook og iMac. Med iMac faar man en
ret laekker skaerm, en hurtigere maskine og generelt det utroligt fede
design.
Men med macbooken faar man jo saa til gengaeld en baerbar.
Det er lidt svaert. Jeg vil jo nok have en MBP naar de kommer til os
dog. Og saa ville jeg saelge en macbook eller beholde en imac tror
jeg.
Et andet problem er konfiguration af macbook. Den billigste koster
765€, nummer to koster 912€ og den sorte 1057€. Den sorte er ret meget
federe at se paa, mens den billigste er ret billig. Den har ikke
braender, det er superdrive der er det.
iMac koster 874€ for den billigste, hvilket burde vaere fint.

Et andet problem er at macbooken i sin nuvaerende form er ret gammel, saa jeg har en slags mistanke om at de maaske snart laegger programmet om, og kommer med helt nye modeller. Bemaerk at dette IKKE er noget jeg ved, men gaetvaerk ud fra at der snart kommer ny version af mac os, at modellen er ret gammel osv.

Hvad ville folk vaelge?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slacker" (09.10.2007, 10:07)

2

tirsdag, 9. oktober 2007, 10:07

come oooon ppl :))

3

tirsdag, 9. oktober 2007, 10:49

Tror det kommer and på om du skal slæbe rundt på din computer hele tiden, eller om den bare skal stå på et værelse et sted.

Ang. valg at en bærbar, ville jeg nok tage den miderste, da jeg syntes man for mere for pengene, men hvis du vil have den i sort, syntes jeg bare du skal tage den.

EDIT: Hvis su syntes skærmen er for lille på en macbook, kan jeg da fortælle dig at forskellem på en 13.3 og en 15.4 ikke er det helt store.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=13118&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Agerskov" (09.10.2007, 10:50)

4

tirsdag, 9. oktober 2007, 10:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af Reader
Tror det kommer and på om du skal slæbe rundt på din computer hele tiden, eller om den bare skal stå på et værelse et sted.

Ang. valg at en bærbar, ville jeg nok tage den miderste, da jeg syntes man for mere for pengene, men hvis du vil have den i sort, syntes jeg bare du skal tage den.

EDIT: Hvis su syntes skærmen er for lille på en macbook, kan jeg da fortælle dig at forskellem på en 13.3 og en 15.4 ikke er det helt store.

Forskellen er ca 2.5 cm paa tvaers ;)
man faar helt klart mest for pengene med den lille. Jeg tror ogsaa jeg har begraenset mig til den lille macbook eller den lille imac. Det er bare valget mellem de to. Som saadan har jeg ikke BRUG for at kunne tage computeren med. Ihvertfald ikke mere end at jeg burde kunne vente til jeg kan bestille mbp.
Men saa har jeg heller ikke BRUG for to computere herovre, da en mbp alligevel er hurtigere end imac'en stort set.
Men som sagt, mht imac er det mest den federe skaerm. En macbook ville jeg bare proeve at saelge.

5

tirsdag, 9. oktober 2007, 12:22

Jeg står lidt med samme problem. Men du kan nok altid sælge din Macbook eller iMac til mig, hvis det er ;)

I5 4670K, ASUS Z87-K, GTX770, 8 GB Hyper-X, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
Canon EOS 400D, Playstation 3, Xbox 360 Elite

6

tirsdag, 9. oktober 2007, 14:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af Don_Jabbe
Jeg står lidt med samme problem. Men du kan nok altid sælge din Macbook eller iMac til mig, hvis det er ;)

Well.. jeg tror bare jeg koeber den mindste macbook. Det gaar nok ikke helt galt jo. Den er bare hvid :rolleyes:

7

tirsdag, 9. oktober 2007, 14:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slacker

Citeret

Well.. jeg tror bare jeg koeber den mindste macbook. Det gaar nok ikke helt galt jo. Den er bare hvid :rolleyes:

Den er da mega fed i hvid :)

Ej, jeg ved godt at det er en smagssag ;)

I5 4670K, ASUS Z87-K, GTX770, 8 GB Hyper-X, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
Canon EOS 400D, Playstation 3, Xbox 360 Elite

8

tirsdag, 9. oktober 2007, 15:07

Tja hvis det var mig så ville jeg vælge en 24" iMac. Var lige ved at vælge den for nogle uger siden, meeen ... det endte nu med at der blev bestilt et HP-setup istedet for.

9

tirsdag, 9. oktober 2007, 15:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Tja hvis det var mig så ville jeg vælge en 24" iMac. Var lige ved at vælge den for nogle uger siden, meeen ... det endte nu med at der blev bestilt et HP-setup istedet for.

Det er lige voldsomt nok synes jeg. Planen er at det skal ende i en macbook pro under alle omstaendigheder, og midlerne er ingenlunde ubegraensede ;)

10

tirsdag, 9. oktober 2007, 16:46

Citeret

Citeret

Hvid er jo alle farver :P Syntes selv den hvide er mega fed, var heller ikke så vild med den i starten, men ændrede hurtigt mening.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=13118&sid=[/IMG]

11

onsdag, 10. oktober 2007, 09:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af Reader

Citeret

Citeret

Hvid er jo alle farver :P Syntes selv den hvide er mega fed, var heller ikke så vild med den i starten, men ændrede hurtigt mening.

Jeg synes den er ret passe. Det var dengang de foerste ipods kom det var fedt at have hvidt. Nu er det ikke hvid mere. De er jo endda stoppet med at bygge hvide ipods saa (h)vidt jeg husker. Jeg tror ikke der kommer til at vaere en hvid macbook efter naeste produktopdatering af den linje.

12

lørdag, 13. oktober 2007, 22:43

Helt klart macbook da den kan du slæbe med, lidt nemmer end imac

Asus P6T
Intel Core I7 - 920
2x6GB Cosair Ram
eVga 285 gtx

13

lørdag, 13. oktober 2007, 22:54

Citeret

Citeret

Det er lige voldsomt nok synes jeg. Planen er at det skal ende i en macbook pro under alle omstaendigheder, og midlerne er ingenlunde ubegraensede ;)

Smag og behag :razz: - der er jo en verden til forskel på en skærm af behagelig størrelse og så en lille laptop hvis det er noget man sidder ved meget. Men så er der jo også en fordel ved en laptop hvis man har behov for at være mobil ... siden en stationær og en laptop er så langt fra hinanden som de overhovede kan være, så syntes jeg det er et pusigt dilemma du siger du står i. Du må vel vide om dine behov er til en stationær eller en laptop ... lyder til at behovet er til en laptop ... så der er vel ikke noget problem ?

Ud over det, så får du vel rabat på mac-hw hvis du arbejder for dem ?

14

mandag, 15. oktober 2007, 09:01

Citeret

Citeret

Citeret

Smag og behag :razz: - der er jo en verden til forskel på en skærm af behagelig størrelse og så en lille laptop hvis det er noget man sidder ved meget. Men så er der jo også en fordel ved en laptop hvis man har behov for at være mobil ... siden en stationær og en laptop er så langt fra hinanden som de overhovede kan være, så syntes jeg det er et pusigt dilemma du siger du står i. Du må vel vide om dine behov er til en stationær eller en laptop ... lyder til at behovet er til en laptop ... så der er vel ikke noget problem ?

Ud over det, så får du vel rabat på mac-hw hvis du arbejder for dem ?

Ja jeg gør. Så det er godt nok. Problemet er at jeg nok netop har brug for en laptop, men har lyst til at købe den desktop ;)
Men nu er jeg blevet hjemløs igen, så det bliver ikke lige før jeg har et sted at bo..
Og så kan jeg lige så godt vente et par uger og se om leopard så ikke er ved at være der, jeg tror som sagt måske der sker noget med de macbooks når det kommer anyway.

15

mandag, 15. oktober 2007, 09:16

Jeg betragter stadig min iMac som det bedste hardware køb ever. Lækkert design, masser af kræfter og et OS der bare virker.
Jeg går ud fra du ved, at iMac kører med Santo Rosa, hvor Macbook stadig er NAPA platform.
Min lappie er med 12,1" WXGA og dét er skam fint nok til mit behov. Hvis det skal være bærbar er jeg sikker på en Macbook vil være sagen. Den er dog lidt dyr, men med lidt medarbejder rabat overlever du nok dét også.

Held og lykke med det.

16

mandag, 15. oktober 2007, 17:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick
Jeg betragter stadig min iMac som det bedste hardware køb ever. Lækkert design, masser af kræfter og et OS der bare virker.
Jeg går ud fra du ved, at iMac kører med Santo Rosa, hvor Macbook stadig er NAPA platform.
Min lappie er med 12,1" WXGA og dét er skam fint nok til mit behov. Hvis det skal være bærbar er jeg sikker på en Macbook vil være sagen. Den er dog lidt dyr, men med lidt medarbejder rabat overlever du nok dét også.

Held og lykke med det.

den er ikke væsentligt dyrere for mig end tilsvarende produkter. Men ja, den er lidt gammeldags. man kan også se at familien er ældre end resten nu, det er vist det eneste hw der efterhånden ikke er gået væk fra hvidt.
Det er derfor jeg har en teori om at de bliver refreshet omkring leopards release.. Nu tror jeg rygterne lyder at det er så tæt på at jeg bare venter lige meget hvad.. Så kan jeg jo se hvad der sker der.
Under alle omstændigheder er jeg levet hjemløs igen nu, så på den måde er det fint ikke at have en imac at slæbe på :))

17

mandag, 15. oktober 2007, 17:51

Citeret

Citeret

Held og lykke med det.

den er ikke væsentligt dyrere for mig end tilsvarende produkter. Men ja, den er lidt gammeldags. man kan også se at familien er ældre end resten nu, det er vist det eneste hw der efterhånden ikke er gået væk fra hvidt.
Det er derfor jeg har en teori om at de bliver refreshet omkring leopards release.. Nu tror jeg rygterne lyder at det er så tæt på at jeg bare venter lige meget hvad.. Så kan jeg jo se hvad der sker der.
Under alle omstændigheder er jeg levet hjemløs igen nu, så på den måde er det fint ikke at have en imac at slæbe på :))

Øh, så burde en ny version være på hylderne lige omkring... nu. Hvornår i Oktober lander Leopard i DK?
BTW: Jeg syntes stadig Macbook i hvid er den flotteste laptop der nogensinde er lavet.
Mht. NAPA eller Santa Rosa, så tror jeg kun det er i Bench man kan se/mærke forskellen - og hvem fanden gider benche en Mac?
Min iMac virker betydelig hurtigere end den Znote 6214W (T7200) jeg havde før. Jeg tror dog det skyldes OS - Vista vs. OS X.

18

mandag, 15. oktober 2007, 19:00

Citeret

Citeret

Citeret

Held og lykke med det.

Øh, så burde en ny version være på hylderne lige omkring... nu. Hvornår i Oktober lander Leopard i DK?
BTW: Jeg syntes stadig Macbook i hvid er den flotteste laptop der nogensinde er lavet.
Mht. NAPA eller Santa Rosa, så tror jeg kun det er i Bench man kan se/mærke forskellen - og hvem fanden gider benche en Mac?
Min iMac virker betydelig hurtigere end den Znote 6214W (T7200) jeg havde før. Jeg tror dog det skyldes OS - Vista vs. OS X.

Altsaa leopard er jo ikke ude endnu. Der er vist ikke engang en fast date endnu, ud over at det skulle vaere i denne maaned.. Men apple kunne sagtens finde paa at lave det paa den maade. De kan godt lide at folk spekulerer, og de kan godt lide at release flere ting paa en gang. Men vi faar se. Jeg tror under ingen omstaendigheder det kommer til at vare laenge inden vi ser nye macbooks. Nu venter jeg ihvertfald saa jeg faar leopard med.
Men ja mac os er ret hurtigt at arbejde i. Og det ser ret laekkert ud. Var det ikke fordi jeg aldrig kan finde noget og fordi det manglede kompatibilitet var det mit foretrukne system :)

19

fredag, 19. oktober 2007, 10:29

MacOS er noget skrammel, og jeg ville ikke røre Imac med en ildtang. De er grovgrimme. Så kan du selv vælge :)

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

20

fredag, 19. oktober 2007, 10:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Butcher
MacOS er noget skrammel, og jeg ville ikke røre Imac med en ildtang. De er grovgrimme. Så kan du selv vælge :)

De er ikke grimme nej ;)
Mac os er et hurtigt visuelt lækkert system. Man skal vænne sig til nogle ting, og nogle ting er langsommere, men generelt fungerer systemet MEGET bedre end jeg havde troet det ville for mig. Og du kender mig, og du ved at jeg ikke havde vildt hæje tanker om det før.
Faktum er at jeg sagtens kan se mig selv bruge det til hverdag med en dualboot med windows..

Burde du ikke arbejde? jeg sladrer til Benny.

Seneste tests og artikler

12

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Enermax Aeolus Vegas laptopkøler

Sidder du og læser denne test
Læs Mere

0

ASUS Z97-PRO (Wi-Fi ac)

Så er det blevet tid til endnu
Læs Mere

0

Thermaltake Urban T81 - Full Tower

Denne test byder på et stort f
Læs Mere
Seneste nyheder

5

Nyt Lian Li PC-V2130 kabinet

Lian Li er klar med et nyt sto
Læs Mere

5

Du kan prøve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn gratis

Square Enix har annonceret, at
Læs Mere

0

EIZO FlexScan EV3237 UHD skærm på 31.5 tommer

EIZO er kommet med en FlexScan
Læs Mere

3

ADATA lancerer ny Premier DDR4 2133 U-DIMM hukommelse

ADATA lancerer i dag Premier D
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.