trådløst signal problem...

  • hejsa....og goddag :-)


    Min lillebror han en bærbar pc med trådløst netkort i, han problem er signalet og mbit ryger op og ned, da han spiller meget wow er det jo et træls problem da han tit bliver dc, hans router og pc står i forskellige rum, han har ikke muglighed for at flytte routeren da telefon stikket sidder i det sum og nogle andre ting gør det umugligt, det sjove er han kæreste som har en stationær pc med trådløst netkort kører fint. men der er nok også en bedre antenne på.


    Kan man købe en signal forstærket eller gøre noget andet for at løse problemet??


    På forhånd tak..:-)

  • Hvor langt står routeren ca. fra den bærbare?? Hvor mange vægge skal signalet igennem?? Har han købt routeren for nylig? For det kunne godt være den der er ustabil.. :S
    Det er som med så meget andet at kvalitet og pris hænger sammen, og kan forestille mig at den LevelOne router ikke har kostet alverden, og i så fald er han i hvert fald blevet snydt....


    Det ville jeg gøre i hvert fald... Man kan selvfølgelig også sidde og rode med forskellige indstillinger på routeren for at forsøge at gøre det stabilt, meeeen ja.... Så skal man næsten selv vide lidt om tingene..


    Jeg vil nok anbefale at din lillebror at købe en Linksys WRT54GL.. Hvis han med denne router har samme problem (hvilket jeg har meget svært ved at tro) så vender i bare tilbage igen.. For denne router kan tilpasses og tunes en hel del....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • så er problemet jo at hans netkort ikke er særlig godt......et nyt med en ekstern antenne kunne være en løsning.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Hvor langt står routeren ca. fra den bærbare?? Hvor mange vægge skal signalet igennem?? Har han købt routeren for nylig? For det kunne godt være den der er ustabil.. :S
    Det er som med så meget andet at kvalitet og pris hænger sammen, og kan forestille mig at den LevelOne router ikke har kostet alverden, og i så fald er han i hvert fald blevet snydt....


    Det ville jeg gøre i hvert fald... Man kan selvfølgelig også sidde og rode med forskellige indstillinger på routeren for at forsøge at gøre det stabilt, meeeen ja.... Så skal man næsten selv vide lidt om tingene..


    Jeg vil nok anbefale at din lillebror at købe en Linksys WRT54GL.. Hvis han med denne router har samme problem (hvilket jeg har meget svært ved at tro) så vender i bare tilbage igen.. For denne router kan tilpasses og tunes en hel del....


    Nu skal du ikke dømme LevelOne ud fra prisen. Vi sælger dem her på arbejde og der er bestemt ikke noget problem med rækkevide på deres produkter :) Og tro mig, vi har testet det ;)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Don_Jabbe
    Nu skal du ikke dømme LevelOne ud fra prisen. Vi sælger dem her på arbejde og der er bestemt ikke noget problem med rækkevide på deres produkter :) Og tro mig, vi har testet det ;)


    Stoler bare mere på Linksys/Cisco's produkter ;) De koster lidt mere end så meget andet, men er super pålidelige...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • for mig er lvl one heller ikke dårlig, har kørt med netkort og hubs/routers fra dem før, har aldrig haft et problem. men tror også det er antennen problemet ligger.


    Nu er problemet bare fjolset kom gående med et glas vand hvorpå hans hun gik ud foran ham, sa det røg ned i computeren, den er nu brændt af, så behøver ikke mere hjølp :-).


    Tak for at i gad og hjælpe det var dejligt :-)

  • ROFL sådan kan man også løse sine problemer

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PharZyde
    for mig er lvl one heller ikke dårlig, har kørt med netkort og hubs/routers fra dem før, har aldrig haft et problem. men tror også det er antennen problemet ligger.


    Nu er problemet bare fjolset kom gående med et glas vand hvorpå hans hun gik ud foran ham, sa det røg ned i computeren, den er nu brændt af, så behøver ikke mere hjølp :-).


    Tak for at i gad og hjælpe det var dejligt :-)


    Ganske smart løsning...... 8o

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet