NAD Reciever T 753v2

  • ja lidt andre issues nu..



    hvis jeg skruer rimelig meget op på display -10 ca. afhænger af hva jeg afspiller..
    så går reciever død.. og lyser rødt.. jeg skal derefter om bagved og sluke og tænde og så ved jeg ligesom der er den grænse noget med den sang/film...


    nogen forslag til hva det kan være?? har prøvet at tag alle tilslutninger til undtagen min pc.. har ALTID kunne spille meget højt :) heeh


    edit: Nogen der i øvrigt ved om hifiklubben har en IRC channel?

  • Uden at være sikker, er det så ikke softclipping der kobler fra for ikke at beskadige højttalerne? Evt prøv at slå det fra bag på recieveren..


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    hvis jeg skruer rimelig meget op på display -10 ca. afhænger af hva jeg afspiller..
    så går reciever død.. og lyser rødt.. jeg skal derefter om bagved og sluke og tænde og så ved jeg ligesom der er den grænse noget med den sang/film...


    nogen forslag til hva det kan være?? har prøvet at tag alle tilslutninger til undtagen min pc..


    Øh jeg skal lige være med her - har du taget alle ting fra eller sat dem til en efter en, jeg er ikk helt med i forhold til det du har skrevet..


    Hvis du har haft computer så giver det god mening for mig at din forstærker slår fra, det er stensikkert fordi du ikke har jord på din computer (måske du har et tre-bens stik, men der er i 90% af alle stikkontakter ikke nogen jordledning med mindre de er bygget efter ca. 1990).
    Så begynder din forstærker nemli at se strømforsyningen i din receiver på et tidspunkt, der opstår en stelforbindelse og så slår forstærkeren fra da den ikke er ligeså tollerant som din PC er med hensyn til fejlspænding.


    Hvis ikke det er der den er gal så lyder det som om du har to højttaler kabler eller andre kabler der sidder og kortslutter - altså rør ved hinanden.



  • jeg tog alle andre tilslutninger fra, undtagen min pc hvor jeg hører musik fra..
    Men hvorfor gør den først nu??


    jeg bor i et "gammelt" lejlighedscomplex som nok ikke har jord forbindelse...
    men har lagt mærke til at en af stikkontakerne laver problemer.. nu når jeg tænder og slukker lys som er på et bestemt panel i lejligheden så kan man høre/se det på tv og reciever. u know what i mean
    click clack

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    jeg tog alle andre tilslutninger fra, undtagen min pc hvor jeg hører musik fra..
    Men hvorfor gør den først nu??


    jeg bor i et "gammelt" lejlighedscomplex som nok ikke har jord forbindelse...
    men har lagt mærke til at en af stikkontakerne laver problemer.. nu når jeg tænder og slukker lys som er på et bestemt panel i lejligheden så kan man høre/se det på tv og reciever. u know what i mean
    click clack


    Fordi enhver forstærker har en tolerance - på et tidspunkt er grænsen bare nået og så gider den ikke lege med mere.
    NAD er meget mere tolerante end mange andre - havde det f.eks. været en Sony receiver ville den nok bare ikke spille fra din computer.
    Jeg er rimelig sikker det er omtalte jordforbindelse der er problemet.
    Jeg har nogenlunde samme problem hos mig, mine højttalere siger små kliklyde når vi tænder lyset i køkenet fordi de kører på samme gruppe - min sub har fået monteret netstøjsfiler samt jord sløjfe og så spiller den uden at brokke sig.
    Hi-Fi Klubben har en jord sløjfe (søg på deres side efter XITEL) som nok kan hjælpe dig - den hjalp ihvertfald mig.


  • men hva så når jeg spiller DVD, eller fra TV'et???


    der gør den jo det samme.. skal jeg så købe en til hver?? også fra min Wii :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    men hva så når jeg spiller DVD, eller fra TV'et???


    der gør den jo det samme.. skal jeg så købe en til hver?? også fra min Wii :O


    Ahh det sagde du jo ikke noget om ;)
    -det lyder helt sikkert som 2 ledninger der rør hinanden, altså kortslutter - tjek især dine højttaler kabler rigtig godt igennem!


    Den nemmeste måde at afgøre det på er at tage ALT fra forstærkeren og lige se om den stadig gør det når den bare står tændt uden noget i - gør den det så er det noget internt.
    Sker der ikke noget når alt er taget fra så tager du og sætter dine ting til en efter en for på den måde at finde ud af hvor det er det går galt.


    Go' arbejdslyst


  • jeg skrev også at det sker kun når jeg skruer højt op :O
    så der kan næppe ske noget når noget ikke sidder til..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    jeg skrev også at det sker kun når jeg skruer højt op :O
    så der kan næppe ske noget når noget ikke sidder til..


    Okay okay, hvis jeg var dig ville jeg sende den retur til HiFi Kiosken og få den på værksted - et eller andet er ihvertfald ikke som det skal være.