Kraftig studiebærbar - men også støjsvag!

  • Godaften til alle her på forummet...


    Er ny bruger, så dette er mit første indlæg! :D


    Jeg er på jagt efter en ny bærbar, som primært skal bruges til studiebrug.


    Den skal gerne have følgende specifikationer:
    - Helst en Core 2 duo processor - og gerne på min. 2 ghz.
    - Min. 1 GB Ram.
    - 12" til 14" skærm, ikke større!
    - Forholdsvis godt batteri (ikke noget krav).
    - Så støjsvag som muligt, kontra ydelsen selvfølgelig.


    Mht. prisen, så vil jeg ikke oplyse et max. beløb, for jeg vil ikke begynde at begrænse mig nu!


    Håber, at I har tid til at hjælpe mig?
    - og gerne hurtigt, for vil gerne bestille inden for de næste 2 uger... :P


    Jeg har tidligere haft ASUS, så overvejer dette igen, men hvis I har andre gode mærker, så anbefal dem endelig - og fortsat god aften! ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JJ123
    - Eller nogen som ved hvor man kan downloade eller læse div. faktablade omkring bærbare? - så jeg kan læse omkring støjniveau osv.


    Håber I vil hjælpe...


    Laptopworld.dk

  • Til studiebrug vil jeg på det kraftigste anbefale en 12.1".. En mulighed kunne være FSC U9200..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg var røget direkte på den her!
    http://zepto.dk/Shop/Config.as…tionid=252&notebookid=644


    Evt. med det lidt større batteri, så holder den vist oss meget godt ;) Og denne model er på super tilbud lige nu så den ville jeg helt sikkert vælge på stedet.. Regner selv med at købe den efter d. 1 hvis de stadig har tilbudet :D

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JJ123
    Et lille tillægsspørgsmål:


    Hvis nu, at jeg vil køre Windows Vista, hvor mange ram vil I så anbefale?
    - eller er det bedst at holde sig til XP mht. ressource-brug?


    Business/Home Basic = 1.024 MB
    Ultimate/Home Premium = 2.048 MB


    .. og skal maskinen bruges meget til spil? I så fald, vil jeg nuppe Zeptoen, ellers klart FSCen..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Business/Home Basic = 1.024 MB
    Ultimate/Home Premium = 2.048 MB


    .. og skal maskinen bruges meget til spil? I så fald, vil jeg nuppe Zeptoen, ellers klart FSCen..


    Den skal kun bruges til studier og en dvd-film i ny og næ...


    Så jeg kan sagtens køre VISTA, hvis jeg køber med 2 GB ram?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Jeg var røget direkte på den her!
    http://zepto.dk/Shop/Config.as…tionid=252&notebookid=644


    Evt. med det lidt større batteri, så holder den vist oss meget godt ;) Og denne model er på super tilbud lige nu så den ville jeg helt sikkert vælge på stedet.. Regner selv med at købe den efter d. 1 hvis de stadig har tilbudet :D


    Jah, den ser lækker ud...


    Men hvordan er støjniveauet på Zepto? - og holdbarhed osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Til studiebrug vil jeg på det kraftigste anbefale en 12.1".. En mulighed kunne være FSC U9200..


    Kender du støjniveauet på denne bærbar? - eller har du et evt. link? - har søgt lidt på deres HP...

  • en dell XPS 1330

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JJ123


    Kender du støjniveauet på denne bærbar? - eller har du et evt. link? - har søgt lidt på deres HP...


    Alle de FSCer i den størrelse, jeg tidligere har testet, har været MEGET støjsvage.. Jeg har dog ikke praktiske erfaringer med den aktuelle model, før jeg modtager den til test om en uge eller 2 ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Alle de FSCer i den størrelse, jeg tidligere har testet, har været MEGET støjsvage.. Jeg har dog ikke praktiske erfaringer med den aktuelle model, før jeg modtager den til test om en uge eller 2 ;)


    Uh, det lyder godt - tror virkelig det bliver den FSC'er I har linket til. Den ser virkelig lækker ud! :D


    Du må endelig smide en anmeldelse af den bærbare hurtigst muligt - skal have ny indenfor 10-14 dage... 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JJ123


    Uh, det lyder godt - tror virkelig det bliver den FSC'er I har linket til. Den ser virkelig lækker ud! :D


    Du må endelig smide en anmeldelse af den bærbare hurtigst muligt - skal have ny indenfor 10-14 dage... 8)


    Hehe, har lige en Vega ind lige nu, men den anden skulle komme lige efter :).. Men inden for 14 dage bliver det nok ikke ;).. Modtager den formentligt om de ca. 14 dage, derefter skal der lige være tid til at teste :D..


    .. men tror også helt klart at den er lækker! - især til prisen...

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]