Skal købe bærbar workstation, nogen forslag?

  • Hej Tweakers!


    Jeg skal have mig en bærbar workstation og har ikke et umiddelbart budget, så længe det er under 20.000,- DKR


    Jeg har fundet 3 maskiner jeg godt kunne forestille mig skulle stå på mit skrivebord.


    HP/Compaq 8510w
    HP/Compaq 8710w
    Apple MacBook Pro


    Kravene er minimum:
    Intel Core 2 Duo T7700 @ 2.4 GHz
    2 GB DDR2 RAM
    100 GB harddisk, 7200 RPM
    Grafikchip der kan games med (Jo man kan godt game med NVIDIA's Quadro), ikke krav til at det skal være ekstremt men det skal bestemt stadig være meget kompetent
    15,4" skærm, gerne med 1680 x 1050 eller mere
    Helst Windows XP, kan godt leve med Vista, men XP er at foretrække. Hvis det bliver Apple, så kender jeg godt til BootCamp.


    Venligst ingen Asus, Acer, LG, MyBook, Fujitsu Siemens (kender godt typen), Zepto, Vega, ABook, Novabook etc.



    Er der nogen der har nogle bedre forslag end de nævnte der opfylder kravene?

  • Nu sidder jeg godt nok "kun" med en HP/Conpaq nw8440, men jeg er ret imponeret over hvad den kan. Det er klart en noget mere lækker maskine end jeg nogensinde havde troet, og kvaliteten er nok den samme på de to modeller du har fundet frem.


    Så jeg har ikke umiddelbart et bedre forslag, medmindre du selvfølgelig kunne være interesseret i en IBM/Lenovo maskine, men så er prisen lidt en anden. Der er selvfølgelig altid mulighed for at købe i Tyskland (ok1.de) men der skal man være studerende eller lignende.

  • Jeg har været så heldig at skrue i et par af de professionelle HP/Compaq maskiner, og de virker som rigtig god kvalitet. Jeg har desværre aldrig haft fornøjelsen af at have en.


    Jeg tror også at det er noget af det bedste på markedet lige pt, til prisen om ikke andet.


    IBM/Lenovo er jeg ikke særlig meget for, mest pga. prisen.


    Grunden til jeg har kigget mest på HP og Apple, er at jeg arbejder på et værksted hvor en eventuel reperation vil blive ordnet hurtigere og mere smertefrit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    IBM/lenovo er ikke så galt: t61p til 17K dog kun med T7500.


    /ask


    Computeren må også godt være lækker at se på.. :))


    Men specs ser fine ud.


    Hvor er laptops.dk egentlig en dårlig hjemmeside, for at snakke om noget andet. :rolleyes:

  • Jeg arbejder daligt som IT konsulent på den lokale kommune, og her sidder jeg bl.a på en HP 8510W, som jeg VARMT kan anbefale!


    Hertil sidder jeg med en Lenovo T61P, som jeg vil pointer er som verdens bedste laptop.


    Da prisen ikke er et issue, så er valget mellem disse 2 mit forslag til dig. som en outsider kan du overveje Fujitsu Siemens CELSIUS Mobile H250. Både H250 og T61P bygger på NVIDIA Quadro FX 570M som i bund og grund er et GO8600 kort med en anden driver, så de yder bedre i CAd programmer


    Alle maskinerne er anmeldt hos Laptopworld.dk



    HP
    http://www.laptopworld.dk/inde…ion=com_content&Itemid=54


    FCS
    http://www.laptopworld.dk/inde…ion=com_content&Itemid=54


    T60 som er den samme som T61
    http://www.laptopworld.dk/inde…ion=com_content&Itemid=54


  • Enig med Jacobask her. Thinkpads er klart vejen frem, og de er da helt perfekte at se på.
    Desuden er laptops.dk en super hjemmeside og et rigtig godt firma. Jeg har selv handlet med dem et par gange, og de har en rigtig god service.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Enig med Jacobask her. Thinkpads er klart vejen frem, og de er da helt perfekte at se på.
    Desuden er laptops.dk en super hjemmeside og et rigtig godt firma. Jeg har selv handlet med dem et par gange, og de har en rigtig god service.


    Der er MANGE brok tråde med laptops.dk og Søren Jansen pga hans parallelimport
    af netop Thinkpads. Bare lav en google søgning

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Der er MANGE brok tråde med laptops.dk og Søren Jansen pga hans parallelimport
    af netop Thinkpads. Bare lav en google søgning


    Og hvad så? Der er brok om alle forhandlere, der er sikkert også om dig, men mine erfarringer er stadig kun gode. Jeg har selv købt et par thinkpads hos laptops.dk og en del extra udstyr og har aldrig haft nogle problemer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Og hvad så? Der er brok om alle forhandlere, der er sikkert også om dig, men mine erfarringer er stadig kun gode. Jeg har selv købt et par thinkpads hos laptops.dk og en del extra udstyr og har aldrig haft nogle problemer.


    Hvad har denne tråd med mig at gøre ?
    Han spørger, og jeg vejleder efter bedste evne, så hold mig ude at dette!


    Dette er bare en enkelt tråd med Søren Jansen
    http://hol.dk/traad.aspx?tid=158260&fid=24


    Dermed ikke sagt alle hans kunder behandles sådan!


  • Spændende tråd at læse igennem, og syntes da også den ender med at tyde på at der intet unormalt foregår hos laptops.dk. Jeg har selv været inde og se laptops.dk's lager og der foregik det ihvertfald ligesom han fortæller på hol.dk. Jeg bestilte ovenikøbet en computer søndag aften som jeg kunne afhente mandag efter arbejde.
    Jeg vejleder også blot efter bedste evne og mine erfaringer med laptops.dk er fantastiske.


    Som sagt, der vil altid være utilfredse kunder og nogle vil også blæse det op til en helt masse som det ikke er. Det tyder da på at denne sag er blæst ret meget op.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Spændende tråd at læse igennem, og syntes da også den ender med at tyde på at der intet unormalt foregår hos laptops.dk. Jeg har selv været inde og se laptops.dk's lager og der foregik det ihvertfald ligesom han fortæller på hol.dk. Jeg bestilte ovenikøbet en computer søndag aften som jeg kunne afhente mandag efter arbejde.
    Jeg vejleder også blot efter bedste evne og mine erfaringer med laptops.dk er fantastiske.


    Som sagt, der vil altid være utilfredse kunder og nogle vil også blæse det op til en helt masse som det ikke er. Det tyder da på at denne sag er blæst ret meget op.


    parallelimport er ulovligt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    IBM har intet med Lenovo at gøre. IBM laver ikke laptops mere.


    Der er vidst noget u har misforstået lidt af. Det kan godt være at lenovo har opkøbt ibm for snart mange år siden, men maskinerne bliver stadigt brandet med et fint lille IBM mærke (og dem med dette mærke er noget helt andet end de "rene" lenovo maskiner).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Der er vidst noget u har misforstået lidt af. Det kan godt være at lenovo har opkøbt ibm for snart mange år siden, men maskinerne bliver stadigt brandet med et fint lille IBM mærke (og dem med dette mærke er noget helt andet end de "rene" lenovo maskiner).


    /ask


    Nej, jeg har intet misforstået. IBM har intet, og jeg gentager intet med Lenovo at gøre. Den division er solgt for langtid siden nu


    http://news.zdnet.co.uk/hardwa…000000091,39179377,00.htm


    http://www.internetnews.com/ent-news/article.php/3501726


    In a statement released Sunday, Lenovo Group said it has completed its $1.25 billion acquisition of IBM's "Think" brand, including its ThinkPad laptops, ThinkCentre desktop PCs, ThinkVantage software tools and ThinkVision monitors.


    osv osv


    http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4077579.stm


    About 10,000 IBM staff will move to the new enterprise - about 2,300 in design, marketing and sales in the US and the rest in manufacturing in China.


    Hvad angår IBM logo, så var det jo en del af adtalen da de overtog ;)


    de overtog 10.000 ansatte og forpligtigelsen over for dem og så kom IBM ud af pc markedet med lave profit marginer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    IBM har intet med Lenovo at gøre. IBM laver ikke laptops mere.


    Lenovo har faktisk købt IBM´s laptop-division eller hvad den hedder. Kvaliteten på Lenovo´s TP er i samme ånd som IBM - altså top nice.
    BTW: Jeg havde (selvfølgelig) valgt Macbook Pro - uden bootcamp og windåse :D

  • Sider med en spritny 8510p og det er sgu en dejlig maskine så kan kun forestille mig at 8510w er endnu mere nice. Vil varmt anbefale serien du der har fat i en lækker maskine helt sikkert.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tja jeg har selv en Lenovo 3000 N100 købt over laptops.dk.


    http://www.laptops.dk/product_…f94b2c9ee0b16b171b8c983dc


    Jeg og to af mine kammerater bestilte tre af samme model fra laptops.dk, prisen uvedkommende. Anyway vi havde så absolut intet problem med handlen og vi er alle utrolig tilfredse med vores bærbare.. selv idag efter nu knap 1 år er det et fantastisk køb set i bakspejlet.
    Kan varmt anbefalde laptops.dk som forhandler og de er flinke og rare at snakke med hvis man skulle have brug for support. Undre mig lidt over den udmelding at "IBM ikke tager imod reporation fra bærbare købt via laptops.dk" hvor ved du det fra bublegum? - den ene maskine vi købte dengang opdagede vi havde en smule whitenoise på lydudgangen. Min kammerater hvis maskine problemet lå i blev ganske vidst bedt om at ringe til IBM support afd. om det, men vi havde ingen problemer med det.. og sendte maskine til dem og fik den tilbage med nyt lydkort uden støj..


    Endnu engang kan varmt anbefale laptops.dk og især LENOVO bærbare.. dejlig pålidelige :)

    CPU: Intel CoreDue 2 E6600 2,4gHz
    Vandkøling: Zalman Reserator 2
    Bundkort: Asus P5B Deluxe
    Harddisk(e): 2 x 120gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 320gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 74gB, 10000rpm / 16MB Raptor, WD, Serial Ata
    Ram: 2 x 1gb DDR2 Kingston HyperX pc2-8500, Dual channel
    Grafikkort: 2x 512mb MSI NVidia NX7900 series, GTO model (SLI)
    Strømforsyning: Seasonic, model S12-600, low-noise, 120mm, 20db, 600watt
    Kabinet: Thermaltake Armor Series Tower

    Rettet en gang, sidst af plat4m ().