Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 18. september 2007, 19:34

Halløjsa Tweakere..

Min vens PC crasher tit og ofte - lige meget om der spilles eller surfes, og der kan gå lige fra 3 timer mellem crash til 3 gange på 20 minutter.

Pc'en kører VISTA, og er bestående af:

E6600
Asus P5N-E Sli
8800GTS
Corsiar HX620W
Mushkin EXtreme Performance PC8500

Kan dette afhælpes?

På forhånd tak.
Green

2

tirsdag, 18. september 2007, 19:58

Ja det kan det sikkert.. hvis du nu fortalte hvordan den crasher, hvad den skriver, og hvordan og hvorledes ? mere info ! :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

3

tirsdag, 18. september 2007, 20:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af FonZi
Ja det kan det sikkert.. hvis du nu fortalte hvordan den crasher, hvad den skriver, og hvordan og hvorledes ? mere info ! :)

nårh ja selvfølgelig.. PC'en går bare i sort lige pludselig og genstarter, andre gange kommer der blå skærm - Hvad der står på den blå skræm ved jeg ikke, men det er til at finde ud af.. Og som sagt er der ikke noget mønster i crashne - han kan spille i 3 timer uden crash, hvor andre gange sidder han bare og surfer på nettet, hvor den så crasher..

4

tirsdag, 18. september 2007, 20:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af Green

Citeret

nårh ja selvfølgelig.. PC'en går bare i sort lige pludselig og genstarter, andre gange kommer der blå skærm - Hvad der står på den blå skræm ved jeg ikke, men det er til at finde ud af.. Og som sagt er der ikke noget mønster i crashne - han kan spille i 3 timer uden crash, hvor andre gange sidder han bare og surfer på nettet, hvor den så crasher..

en af mine venner havde præcist samme problem faktisk.. vi skiftede næsten alt og det endte med at da vi skiftede bundkortet stoppede det.. Men kan du ikke gøre følgende til at starte med.. Højreklik på denne computer -> egenskaber -> fanen Avanceret -> klik Indstillinger under Start og Genoprettelse og derefter fjern fluebenet i 'Genstart Automatisk'.. Nu skulle hans computer gerne blive på den blå skærm uden at genstarte, når den crasher.. Også skriver du selvfølgelig lige ned hvad der står på den blå skærm og smider det herind.. :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FonZi" (18.09.2007, 20:22)

5

onsdag, 19. september 2007, 21:37

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Green

Citeret

en af mine venner havde præcist samme problem faktisk.. vi skiftede næsten alt og det endte med at da vi skiftede bundkortet stoppede det.. Men kan du ikke gøre følgende til at starte med.. Højreklik på denne computer -> egenskaber -> fanen Avanceret -> klik Indstillinger under Start og Genoprettelse og derefter fjern fluebenet i 'Genstart Automatisk'.. Nu skulle hans computer gerne blive på den blå skærm uden at genstarte, når den crasher.. Også skriver du selvfølgelig lige ned hvad der står på den blå skærm og smider det herind.. :)

Jeg har også en mistanke til bundkortet.. men det skal jeg nok lige få gjort, så smider jeg den blå skærm herind.. Foreløbig tak :)

Green

6

torsdag, 27. september 2007, 22:17

Så fik jeg taget et billed af crash'et..

Crash
Crash 2
Crash 3

Måske en ny bios ville hjælpe??

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Green" (25.10.2007, 14:09)

7

torsdag, 25. oktober 2007, 14:11

Er der slet ikke nogen der kan afhjælpe dette? Har smidt flere billeder op af crash-skærmen.

Nogen der kan svare på om en ny bios vil hjælpe?

8

torsdag, 25. oktober 2007, 14:30

Kan du se noget i window log?

9

lørdag, 3. november 2007, 15:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
Kan du se noget i window log?

Beklager det sene svar! Har ingen mail modtaget om aktivitet i denne tråd:-/

Hvor finder jeg windows log?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.