2 PSUer, muligt ?

  • Hey tweakers.


    Leger med oc, og ved 39xx MHz får jeg problemer når jeg clocker gfx også = reboot.
    Har en watt måler på, og kan derfor se at grænsen er nået for min lille 420w :razz:
    Så ville det jo være nemt lige at knalde en ekstra psu på så jeg kan lege videre...


    En der ved om man kan køre en psu til 8800gtx, og en til resten af systemet ?


    Skal de startes samtidig eller er det lige meget?



    -Har prøvet google, men fandt ikke noget brugbart.



    Tak

  • Det skulle vist ikke være noget problem... Jeg ved at Antec laver et kabinet med to PSU'er. Man skal jo "bare" kortsluttet et par ben i PSU'en for at få den til at starte -ved dog ikke hvilke. Men kunne forstille mig at man fx lodder ledninger på fra din 420W og til de ben der skal kortsluttet i den den ekstra PSU...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Med lidt let modding kan det sagtens lade sig gøre. Tag en søgning på google og du vil finde et hav af guides til folk der har gjort det.


    /ask

  • Jeg ville klart anbefale at det sættes op så de tændte samtidigt. Og så evt dele dem op så én er til diske og lign., mens den anden står for alt andet (bundkort+gfx).


    Jeg er rimeligt sikker på et det kan give nogle problemer, hvis ikke gfx og mb får strøm samtidigt - og dette sikres bedst ved at køre dem over samme PSU.


    /ask

  • moddet er ret nemt at lave...


    man bruger simpelthen POWER SW ledningen til bundkortet, da kontakten kortslutter de to POWER SW ben på bundkortet... dette kan ligeledes bruges til at kortslutte grøn og minus (hvilkensomhelst sort ledning) på PSUen. Det bevirker at PSUen bliver jumpstarted på samme tid som der bliver sendt signal til bundkortet om at starte... Jeg kan dog ikke huske om at der kommer et "Tænd" signal hele tiden når computeren er tændt, da grøn/sort skal være kortsluttet hele tiden mens computeren kører


    men prøv da det jeg har sagt og det som er på tegningen herunder

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200